کریستیانو رونالدو: روی سنگ قبرم بنویسید ؛ شماره یک

سایت بدون – کریستیانو رونالدو گفته که شهرت باعث شده زندگی برایش ملالت‌بار باشد. او گفته می‌خواهد دوباره آزاد باشد.
این بازیکن ۳۴ساله یکی از مشهورترین افراد کره زمین است. او در بیشتر دوران فوتبال خود به‌عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا مطرح بوده است. او با منچستر یونایتد، رئال مادرید و یوونتوس فاتح لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا شده است و با پرتغال هم جام ملت‌های اروپا و لیگ ملت‌های اروپا را فتح کرده، و همچنین پنج توپ طلا در کارنامه دارد.
او همچنین در شبکه‌های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین افراد است اما تحمل شهرتی که از این موفقیت به دست می‌آید برای این مهاجم طاقت‌فرسا است. او حتی نمی‌تواند فرزندانش را به پارک ببرد چون می‌ترسد که هواداران بر سرش بریزند.
رونالدو می‌گوید: «اینکه جای من باشید خسته‌کننده است. البته بخشی از آن فوق‌العاده است. اینکه مشهور باشید، صفحه اول روزنامه‌ها باشید و در تلویزیون نشانتان بدهند اما بعد از ۱۵ سال، بعد از این همه مدت، من نیاز دارم که حریم شخصی خود را داشته باشم.
در ده سال گذشته، حریم شخصی من نابود شده است. من نتوانسته‌ام فرزندانم را به پارک ببرم. اگر بروم، مردم می‌آیند و کودکانم آشفته می‌شوند، جورجینا آشفته می‌شود و خودم هم آشفته می‌شوم. زمانی که بیرون هستید، نمی‌توانید خودتان باشید. این واقعاً حوصله‌سربر است. من می‌خواهم دوباره آزاد باشم.»
رونالدو همچنین گفت که پیش از آن که در سال ۲۰۰۳ به منچستر یونایتد برود، یک قدم تا پیوستن به آرسنال فاصله داشت. این ستاره پرتغالی از اسپورتینگ لیسبون راهی منچستر یونایتد شد. او در اسپورتینگ که تیم محبوب دوران کودکی‌اش بود درخشید و نظر سر الکس فرگوسن را جلب کرد اما فرگوسن تنها فردی نبود که تحت تأثیر او قرار گرفت. آرسن ونگر، مربی توپچی‌ها هم بسیار مشتاق جذب رونالدو از این تیم پرتغالی بود.
این مربی فرانسوی گفته بود که رونالدو بزرگ‌ترین هدف او در بازار نقل و انتقالات بوده است، و او بر این باور بود که این ستاره پرتغالی اگر به آرسنال می‌رفت، تاریخ باشگاه را عوض می‌کرد.
رونالدو پیش‌تر گفته بود که در آستانه پیوستن به چند باشگاه بوده که این انتقالات انجام نشده است. او از آرسنال، والنسیا، بارسلونا و اینتر به‌عنوان مقاصد احتمالی خود در گذشته نام برده بود.
اما حالا مشخص شده که آرسنال احتمالاً بیشتر از همه به خرید او نزدیک شده است. ستاره یوونتوس نزدیک بود به شمال لندن برود. او می‌گوید: «بله، درست است. البته که درست است. خیلی نزدیک بود به آرسنال بروم. یک قدم فاصله داشتم. واقعاً می‌گویم.»
پیرس مورگان، مجری برنامه پیراهن آرسنال با نام رونالدو را به او داد. مورگان طرفدار سرسخت آرسنال است. رونالدو هم قبول کرد که آرسنال را می‌ستاید، هرچند که انتقال او به این باشگاه در نهایت انجام نشد. او گفت: «می‌خواهم عذرخواهی کنم. ببخشید که به آرسنال نپیوستم. این اتفاق نیفتاد اما قدردان کارهایی که آرسنال برای من انجام داد هستم، به‌ویژه آرسن ونگر، هرچند که در فوتبال شما هرگز نمی‌دانید که به چه تیمی خواهید پیوست. فوتبال همین است. اما من آرسنال را دوست دارم چون باشگاهی فوق‌العاده است و تو (مورگان) طرفدار آرسنال هستی و حالا هم که طرفدار یوونتوس هستی!»
رونالدو در سال ۲۰۰۹ از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست و ۱۵ قهرمانی با این تیم کسب کرد، و در سال ۲۰۱۸ هم راهی یوونتوس شد. او تاکنون پنج توپ طلا کسب کرده اما می‌خواهد این آمار را به هشت توپ طلا برساند و بهترین بازیکن فوتبال مدرن شود.
در حال حاضر، او و لیونل مسی با پنج توپ طلا بهترین آمار را در اختیار دارند و این دو نفر همچنان بر سر این رقابت دارند که کدامشان بهترین بازیکن دنیا در حال حاضر است. رونالدو گفت که بر این باور است که شایسته آن است که تعداد توپ‌های طلایش رکوردشکن شود.
هنگامی که مورگان از او پرسید که دوست دارد پیش از بازنشستگی چه رکوردی را به نام خود ثبت کند، او گفت: «رکورد بیشترین توپ طلا در تاریخ فوتبال. من عاشق این رکورد خواهم بود و به نظرم حقم است. مسی انسان و بازیکنی فوق‌العاده است اما فکر می‌کنم پس از اینکه توپ طلای ششم، هفتم و هشتم را کسب کردم، بالاتر از او خواهم بود.»
رونالدو همچنین گفت که این بازیکن آرژانتینی بهترین رقیبی بوده که او در دوران ورزشی‌اش داشته است، هرچند که او دوست صمیمی‌اش در خارج از میدان نیست: «رابطه من با او به این ترتیب است که او دوست صمیمی من نیست که رفت و آمد داشته باشیم اما ما ۱۵ سال است که صحنه را با هم به اشتراک گذاشته‌ایم. من رابطه خوبی با او دارم و می‌دانم که او من را به پیش می‌راند تا بازیکن بهتری شوم و من هم او را به جلو هل می‌دهم.» مورگان همچنین از رونالدو پرسید که دوست دارد چه میراثی از خود به جا بگذارد. رونالدو هم جواب داد که می‌خواهد یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشد و گفت که بر این باور است که همین حالا هم در صدر فهرست اسطوره‌های فوتبال قرار دارد: «من نمی‌توانم آنچه که مردم دوست دارند را کنترل کنم. برخی این بازیکن را دوست دارند و برخی آن بازیکن را اما من به نظر خودم بازیکن شماره یک تاریخ هستم. من می‌دانم که یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال هستم.»
او سپس به شوخی گفت که می‌خواهد «شماره یک» روی سنگ قبرش نقش ببندد: «شماره هفت نه، شماره یک!»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *