آخرین خبرها

4 فرمول موفقیت مایكروسافت را بشناسیم


سایت بدون -مایكروسافت یكی از شركت‌های موفق در دنیای كسب‌ و كار است. كمتر كسی در دنیا پیدا می‌شود كه نام ویندوز را
تا به‌حال نشنیده باشد. بیل گیتس در سال 1354/ ۱۹۷۵ این شركت را تاسیس كرد و توانست در مدت 20 سال یكی از پرطرفدارترین سیستم‌عامل‌های جهان را تولید كند.بیل گیتس سال‌ها ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شد. در ادامه به بعضی از دلایل موفقیت مایكروسافت اشاره می‌كنیم.
 شروع و تغییر راهبرد
در زمان مناسب

زمانی كه مایكروسافت سرمایه‌گذاری خود روی سیستم‌عامل‌ها را شروع كرد، پا به دنیایی ناشناخته گذاشته بود. سیستم عامل داس (MS-DOS) اولین سیستم موفق مایكروسافت محسوب می‌شد. اما ویندوز سیستمی بود كه آن را به شهرت رساند. تا رسیدن به موفقیت، مایكروسافت بارها تغییرات اساسی در ساختار خود ایجاد كرد. همچنین هر بار كه با موفقیت رقبا مواجه می‌شد سعی می‌كرد با تحلیل محصولات آنها به ضعف‌های محصول خود پی ببرد و با تغییرات راهبردی تلاش می‌كرد به مسیر درست برگردد. سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها، خرید شركت‌های فناوری و استفاده از تجربیات آنها و حركت در مسیر روندهای بازار كسب‌وكار به مایكروسافت كمك بسیاری كرد.
 ناامید نشدن از شكست
از زمانی كه مایكروسافت با تولید زنیكس وارد بازار شد،‌ طعم شكست‌های گوناگونی را چشید. زنیكس پرمصرف‌ترین نسخه سیستم‌عامل یونیكس بود كه خیلی زود شكست خورد. سیستم عامل داس نیز با آمدن رقبایی همچون مك او‌اس
 (MAC  OS) استفاده خود را عملا از دست داد. گوشی‌های مایكروسافت پس از آمدن به بازار مورد اقبال كاربران قرار نگرفتند و سامسونگ و… توانستند بازار را از آن خود كنند. با این حال برای رقابت در چنین فضایی مایكروسافت به‌جای ناامید شدن، شروع به هدف‌گذاری‌های بلندپروازانه كرد و تصمیم گرفت مبارزه كند. سیستم‌عامل ویندوز، یك سیستم‌عامل گرافیكی بود كه در رقابت با مك به بازار آمده بود و اولین قدم موفقیت مایكروسافت بود.
 بهبود بدون وقفه محصولات
مایكروسافت در آغاز فعالیت خود یك شركت تولید محصولات دیجیتال بود كه هدف‌گذاری فروش خود را براساس كسب‌وكارها انتخاب كرده بود. پس از راه‌اندازی سیستم‌عامل‌هایش، تمركز خود را بر مصرف‌كنندگان قرار داد و یك شركت مشتری‌محور شد. یكی از اولین سیستم‌های ارتباط با مشتری را راه‌اندازی كرد و برای كسانی كه حاضر به نصب نسخه‌های بتا (نسخه‌های تستی) می‌شدند امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفت. اهمیت بازخوردهای كاربری برای مایكروسافت به قدری بالا بود كه همواره در نسخه‌های مختلف ارائه شده محصولاتش این تغییرات وجود داشتند. تلاش مایكروسافت برای ایجاد محصولاتی كه سطح تعامل زیادی با كاربران داشته باشند در نمونه‌های مختلف محصولاتش دیده می‌شدند.
 تمركز بر محصولات با چاشنی نوآوری
مایكروسافت در حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری كرده است. این شركت در حوزه سرگرمی و فناوری فعال است. از تولید نرم‌افزارهای خدماتی مثل آفیس (Microsoft Office) تا كنسول بازی ایكس‌باكس (Xbox) اما نكته مهم در تمام این فعالیت‌ها تمركز است. مایكروسافت در هر لاین محصول، به دنبال ارائه بهترین خدمات و راه‌حل‌ها به مشتریان است و از پراكندگی پرهیز می‌كند. عمل‌گرایی بیل گیتس سبب شده است نوآوری به عنوان ابزار رشد در این شركت مورد استفاده قرار بگیرد و قدم‌های پرریسك فقط زمانی برداشته شود كه تا حد زیادی از نتیجه مطمئن است.

برچسب‌ها: , , , ,

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }