آلن شیرر از لیگ برتر انگلیس نوشته است/ صدرنشین مطلق نداریم چون…


سایت بدون – منچسترسیتی با بردن هشت بازی پیاپی در کریسمس در صدر جدول خواهد بود اما فکر نمی‌کنم هیچ تیمی بتواند برای مدتی طولانی در صدر جدول دست نیافتنی باشد. در حال حاضر سیتی همه را با سبک بازی‌اش شگفت‌زده کرده. گاهی فوتبال آنها اعجاب‌انگیز است و در بیشتر بازی‌ها بر مسابقه تسلط کامل دارند. آنها تیم توقف‌ناپذیری به نظر می‌رسند اما در مقاطعی از این فصل همین تصور را درباره لیورپول و چلسی داشتم و مطمِئنم در آینده‌ای نزدیک درباره قدرت این دو حرف خواهیم زد.
آنچه انتظار دارم در ۲۰ بازی بعدی رخ بدهد، دقیقا همان است که تا به حال دیده‌ایم، اطمینان دارم تغییرات صورت می‌گیرد و این سه تیم جایشان را در صدر جدول عوض می‌کنند. فصل قبل سیتی در نیمه دوم فصل روند فوق‌العاده‌ای را در پیش گرفت و از ۳۰ آذر تا ۱۲ اسفند ۱۵ بازی متوالی را برد. تیم پپ گواردیولا در کریسمس گذشته ۸ امتیاز از لیورپول عقب بود و با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به رقبا فصل را به پایان رساند.
امسال اما فرق می‌کند. هنوز معلوم نیست کدام تیم در سال جدید اوج می‌گیرد، کووید ۱۹ به شدت ناشناخته است و پیامدهایش روی خیلی از تیم‌ها اثر گذاشته و نمی‌دانیم این تأثیرگذاری تا کجا ادامه می‌یابد. همه می‌خواهیم بازیکنان زودتر واکسینه شوند و خللی در روند مسابقات به وجود نیاید.

آیا لوکاکو می‌تواند چلسی را راه بیندازد؟
توماس توخل، مربی چلسی می‌خواست بازی تیمش با ولورهمپتون به دلیل ابتلای چند بازیکن تیمش به تعویق بیفتد اما اینطور نشد و با تساوی بدون گل فاصله‌اش با سیتی و لیورپول بیشتر شد.
همین دو ماه قبل آبی‌ها درخشان به نظر می‌رسیدند و بخصوص در دفاع عالی بودند. حالا اما گل خوردن را شروع کرده‌اند و در پنج تا از هشت بازی آخرشان امتیاز از دست داده‌اند.
فکر می‌کنم بخشی به دلیل مصدومیت‌هایی است که گریبان تیم را گرفته. آنها مدتی انگولو کانته را نداشتند که این هفته برگشت، ماتئو کوواچیچ و روملو لوکاکو هم با مشکلاتی درگیر بودند.
لوکاکو که به نظر من مهم‌ترین انتقال تابستان اخیر بود، از ۲۵ مهر در لیگ برتر در ترکیب اصلی چلسی قرار نگرفته و از ۲۰ شهریور در لیگ گل نزده اما چلسی تا این اواخر خیلی خوب با نبود او منطبق شده بود و حالا نه. برای بازگشت به آن روزها لوکاکو باید دوباره راه بیفتد آن هم سریع. مقابل ولوز، چلسی بی‌خاصیت به نظر می‌رسید و اگرچه فعلا در کورس قهرمانی است اما نمی‌تواند بیشتر از این عقب بیفتد.

لیورپول بدون ستاره‌های آفریقایی
لیورپول هم بازیکنانی را به دلیل کووید از دست داده اما بزرگترین نگرانی‌اش که باید با آن کنار بیاید جدایی محمد صلاح و سادیو مانه از ترکیب تیم به دلیل همراهی با مصر و سنگا در جام ملت‌های آفریقا است. اگر این تورنمنت طبق برنامه برگزار شود، صلاح و مانه دو بازی لیگ را از دست می‌دهند که می‌تواند سه یا چهار بازی شود. در چنین کورس قهرمانی نزدیکی، این می‌تواند به از دست رفتن قهرمانی منجر شود. ما درباره دو ستاره تیم حرف می‌زنیم که گل‌های تعیین‌کننده‌ای می‌زنند بخصوص صلاح که می‌تواند هر لحظه جادو کند. از نظر من او در حال حاضر در جهان بهترین است نه فقط میان مهاجمان بلکه در مجموع.
قطعا جای خالی او احساس می‌شود و به نفع رقیبان است اگرچه کلوپ گزینه‌های هجومی دیگری مثل دیوگو ژوتا، روبرتو فیرمینو، دیووک اوریگی و تاکومی مینامینو را دارد. شاید بگویید قرمزها هم مثل چلسی در هفته‌های اخیر افت کرده‌اند. من هم تساوی با تاتنهام را دیدم اما در این بازی تصمیمات عجیب و نادرست داوری علیه‌شان بود که روی نتیجه بازی تأثیر داشت.
در کل نگران لیورپول نیستم، آنها با وجود آنکه با سختی بیشتری نسبت به سیتی امتیاز گرفته‌اند اما تیم در حال پیشرفت است و متوقف نمی‌شود.

سیتی بدون دبروین ریتم خود را پیدا کرده
منچسترسیتی در حال حاضر تیمی است که استانداردها را تعریف می‌کند و ریتم خودش را پیدا کرده با آنکه کوین دبروین مثل همیشه همه‌کاره تیم نیست. هافبک بلژیکی البته در برد ۷ بر صفر مقابل لیدز خارق‌العاده بود اما در این فصل هنوز پاس گل نداده که در مورد او عجیب است. به دلایل مختلف هنوز چیز خاصی از جک گریلیش که با صد میلیون پوند از استون ویلا آمده، ندیده‌ایم.
سیتی جای خالی آنها را احساس نکرده چون برناردو سیلوا خیلی عالی بوده و علاوه بر آن رودری در خط میانی و روبن دیاز در خط دفاع عملکردی استثنایی داشته‌اند.
پیدا کردن نقاط ضعف سیتی آسان نیست و گواردیولا احساس می‌کند تیمش بهتر از این هم می‌شود. لیورپول و چلسی باید خیلی خوب باشند اگر بخواهند شانسی برای به زیرکشاندن سیتی داشته باشند.
منبع: BBC

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *