آیا برونو فرناندز کانتونای تازه منچستر است؟/آقای همه کاره

 سایت بدون – از یازده ماه پیش که برونو فرناندس اولین بازی‌اش با منچستر یونایتد را انجام داد، این سؤال بارها پرسیده شده است: اگر او نبود، یونایتد چه می‌کرد؟ زمانی که خرید ۶۸ میلیون پوندی یونایتد تنها شش روز پس از آمدن از اسپورتینگ لیسبون در بازی با ولوز به میدان رفت، کسی انتظار نداشت که این بازیساز پرتغالی چنین تأثیری بر تیم بگذارد. آن بازی بدون گل به پایان رسید. بازی یونایتد و ولوز در سه‌شنبه هم داشت به تساوی بدون گل منجر می‌شد که فرناندس یک حمله دیرهنگام را آغاز کرد و مارکوس رشفورد گل پیروزی‌بخش تیمش را زد. کمتر بازیکنی چنین تأثیری بر یک تیم می‌گذارد.

استیو مک‌منمن، کارشناس آمازون گفت: «او بلافاصله این تیم را بسیار بهتر ساخت. زمانی که وین رونی و اریک کانتونا به یونایتد رفتند این تیم بهترین بود اما برونو فرناندس بازیکنی است که آنها را به پیش برد و از آنها تیم بهتری ساخت.» این بازیکن ۲۶ساله ستاره تیمی است که بازیکن بزرگ کم ندارد. او از زمان بازی با ولوز، در تمامی ۲۹ دیدار یونایتد در لیگ برتر حضور داشته و در ۲۸ دیدار بازیکن ترکیب ثابت بوده است.

زمانی که اوله گونار سولشر تصمیم جسورانه‌ای گرفت و فرناندس را در بازی با وستهم نیمکت‌نشین کرد، در ابتدای نیمه دوم که یونایتد عقب افتاده بود، او را به زمین آورد و تیمش سه بر یک پیروز شد. در آن ۲۹ بازی، فرناندس روی ۳۲ گل تأثیر مستقیم داشته: ۱۸ گل را خودش زده و ۱۴ گل را ساخته است. اما سولشر می‌داند که آمار بازگوکننده تمامی حقیقت نیست. این مربی یونایتد می‌گوید: «گل‌ها، پاس گل‌ها و آمارهای او و تعداد فرصت‌هایی که ساخته عالی است اما او در کنار اینها اشتیاق خارق‌العاده‌ای به پیروزی دارد. او نیامده که فقط فوتبال بازی کند و لذت ببرد، بلکه آمده که پیروز شود.»

یکی از نقاط قوت بزرگ فرناندس این است که با جسارت بازی می‌کند. هیچ‌کس به اندازه او توپ لو نمی‌دهد و این کار او گاهی یونایتد را به زحمت می‌اندازد، مانند دیدار با لستر در روز شنبه اما او خلاقیت بالایی دارد، بازی‌اش قابل پیش‌بینی نیست و می‌تواند به روشی متفاوت از بقیه بازیکنان یونایتد، قفل خط دفاعی حریف را باز کند. بازی مقابل ولوز بهترین نمایش فرناندس نبود و به همین دلیل بود که یونایتد هم ناامیدکننده بازی کرد. در واقع او بهترین فرصت یونایتد در نیمه اول را از دست داد و شوتش را مستقیم به سمت روی پاتریسیو زد اما فرناندس به خودش اجازه نداد که ناامید شود.

او از جریان بازی خارج نشد. او توپ را بیش از پیش خواست و تلاش بسیاری کرد که تیمش را به موقعیت برساند. تعجبی ندارد که او بود که پاس عمقی داد که منجر به گل پیروزی‌بخش تیمش شد.

سولشر پس از بازی گفت: «برگشتیم به اولین بازی برونو مقابل ولوز. ما حالا تیم متفاوتی هستیم و از نظر روانی و فیزیکی بهتر بازی می‌کنیم. این خودباوری ما به دلیل نمایش‌ها و نتایجمان است و بازیکنانی که در زمین داریم می‌توانند در یک لحظه سرنوشت دیدارها را تغییر دهند. برونو بی‌تردید بهترین بازی خود را نداشت اما او همیشه هست و موقعیت می‌سازد. ما به این روند ادامه می‌دهیم و او همیشه به دنبال دادن آن پاس طلایی است. در نهایت هم این کار او جواب داد.» فرناندس به‌زودی اولین سالگرد حضورش در یونایتد را جشن می‌گیرد. او در سال ۲۰۲۱ هم مرد اصلی این تیم خواهد بود. منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *