آیا ماه هنوز روی خواب انسان ها تاثیر می گذارد/لالایی ژن ها

سایت بدون – تمام تمدن های باستانی به ماه و حرکت آن در آسمان اهمیت بسیار زیادی قائل بودند و اعتقاد داشتند که برخی از اتفاقات خاص فقط در ماه های خاص رخ می دهد.

شاید باورتان نشود که تحقیقات که در مجله ساینس ادونسز (Science Advances ) منتشر شده محققان از داوطلبان جوامع بومی آرژانتین برای پیگیری عادت های خواب خود تا دو ماه ردیاب خواب استفاده می کردند. تقریباً ۱۰۰ نفر از منطقه در این مطالعه شرکت کردند. نکته جالب این است که این داده ها با داده های خواب جمع آوری شده از بیش از ۴۵۰ نفر از ساکنان سیاتل مقایسه شد و شباهت های آن باورنکردنی بود.

در این تحقیق سعی شده،تفاوت الگوهای خواب بر اساس نور ماه مشخص شود . از آنجا که ماه کامل و روزهای منتهی به آن درخشان ترین شب ها هستند ، منطقی است که افراد بومی (که بعضی از آنها دسترسی برق محدود یا محدود داشتند) در شبهایی با ماه تمام تقریباً یک ساعت کمتر از شبهای دیگر ماه می خوابند

. این یافته به خودی خود ، بسیار جالب خواهد بود اگر فقط به این واقعیت نگاهی بیندازد که ممکن است اجداد پیش صنعتی ما به دلیل مراحل مختلف ماه رفتار کرده باشند. با این حال ، این مطالعه زمانی که داده های سیاتل در آن گنجانده شده بود ، بازهم خیره کننده تر می شود.

همانطور که مشخص شد ، ساکنان شهر ، علی رغم دسترسی به نور مصنوعی در اشکال مختلف ، الگوهای مختلف خواب را بر اساس مرحله ماه به نمایش می گذارند.

لئاندرو کازیراقی ، نویسنده اصلی این تحقیق ، به CNN گفت: “این واقعیت که این الگوها حتی در جوامعی که دسترسی کامل به نور الکتریکی دارند وجود دارد ، نشان می دهد که این اثرات تحت تأثیر چیزی غیر از خود مهتاب قرار می گیرند.”

اما اگر نور تنها عامل نیست ، چگونه ماه می تواند بر روی افراد تأثیر بگذارد؟ این قسمت همچنان نامشخص است ، اما محققان نظریه های خود را ارائه می دهند. یکی از این نظریه ها این است که انسان ساعتهای درونی دارد که بیشتر از ساعت ۲۴ ساعته و چرخه خواب / بیداری منظم هستند.

بسیاری از حیوانات نسبت به مواقع سال واکنش غریزی دارند ، حتی اگر تغییرات فصلی تغییرات چشمگیری در آب و هوا به همراه نداشته باشد. ممکن است انسان از مدت ها قبل سازگاری مشابهی داشته باشد و اینکه وقتی ماه تمام است دیر بیدار بماند و در DNA ما ثبت شده است ؛ هرچند این هنوز بیشتر از یک فرضیه نیست .

منبع MsN

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *