آیا کایسدو همان است که پرسپولیس می خواهد؟/ سابقه روشن، روزمه تاریک

سایت بدون – آدمیلسون مهاجم ۲۹ ساله برزیلی، مارکوس پینک فوروارد خطرناک و ۳۲ ساله اتریشی، اسحاق بلفصیل مهاجم ۳۱ ساله سابق تیم لیون فرانسه، استفان یووتیچ که زمانی در منچسترسیتی بازی می‌کرد، کلبر مهاجم بلندقامت برزیلی و آنتونی مودست ۳۵ ساله فرانسوی فقط تعدادی از گزینه‌های معرفی شده به کادر فنی و باشگاه پرسپولیس بودند که هیچ کدام از آنها یا تأیید نشدند یا شرایط حضور در فوتبال ایران را نداشتند یا پرسپولیس پول خرید آنها را نداشت.
پرسپولیس کل دنیا را گشت تا به فیلیپه کایسدو مهاجم ۳۵ ساله اکوادوری برسد. مهاجمی که یک دور کل دنیا را گشته و حالا قرار است جانشین عیسی آل کثیر در نوک حمله پرسپولیس باشد.
کایسدو در باشگاه‌های زیادی بازی کرده؛ از بازل سوئیس گرفته تا منچسترسیتی در دوران جوانی تا این اواخر که قرضی به اینتر رفت و بازی نکرد و بالاخره در فوتبال عربستان و در تیم ابحا که ظاهراً شرایط خوبی نداشته. آمار او در ابحا و فوتبال عربستان اصلاً جالب نیست چرا که طی ۲۳ بازی و ۱۳۰۲ دقیقه حضور در میدان فقط ۲ گل زده. او در این تیم و در جام پادشاهی عربستان هم یک بازی انجام داد و دو گل به ثمر رساند.
بهترین دوران کایسدو مربوط به زمان حضورش در لاتزیو ایتالیاست که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، ۱۳۹ بازی در این تیم انجام داد، ۳۳ گل زد و ۱۵ پاس گل هم داد.  او در این تیم جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایتالیا را گرفت. کایسدو مدتی هم قرضی به اینتر رفت اما فقط سه بازی برای این تیم انجام داد. جنوا دیگر تیم ایتالیایی او در دوران ۱۷ ساله فوتبالش در بالاترین سطح اروپا بوده اما بیشترین زمان بازی این مهاجم اکوادوری در لالیگا بوده است.
در لالیگا او برای تیم‌های مالاگا، اسپانیول و لوانته بازی کرد و مجموع دقایق حضورش در لالیگا ۸۱۶۱ دقیقه است. بعد از آن بیشترین بازی را در سری آ انجام داده و در این لیگ ۴۷۰۷ دقیقه به میدان رفته است. در سوپرلیگ سوئیس هم او با تیم بازل دقایق زیادی بازی کرده و دو جام هم گرفته است.
کایسدو غیر از بازی در لیگ عربستان سابقه بازی در تیم الجزیره امارات را هم دارد و با فوتبال آسیا اصلاً غریبه نیست. این حضور البته به ۹ سال قبل برمی‌گردد و بسیار کوتاه بوده چرا که در این تیم اماراتی ۹ بازی کرده و ۴ گل به ثمر رسانده است.
این مهاجم ۱۸۵ سانتیمتری که فوتبالش را از تیم جوانان بارسلونا شروع کرده، در یک مقطع هم برای تیم لوکوموتیو روسیه بازی کرده است.
کایسدو در این سال‌ها زیر نظر مربیان بزرگی مثل تن کاته، کریستین گروس، اسون گوران اریسکون، کیکه سانچس فلورس، پائولو بنتو، اسلاون بیلیچ، والتر زنگا، مائوریتزیو ساری و سمیونه اینتزاگی کار کرده است. او در لالیگا به دروازه‌بان‌های بزرگی مثل تراشتگن (۲ بار)، ویکتور والدس، دخئا و در فوتبال ایتالیا به شزنی گل زده و زمانی مهاجمی قابل بوده است اما اینکه الان چه وضعیتی دارد، باید منتظر حضورش در تهران و تمرینات پرسپولیس ماند.
پرسپولیس دو روز دیگر وقت دارد تا نام کایسدو را در لیست آسیایی خود بگنجاند. جالب اینکه از شنبه شب که نام این مهاجم برای حضور در پرسپولیس مطرح شد، رسانه‌های عربستانی به این موضوع پرداختند.
گفته می‌شد کایسدو ابتدا از پرسپولیس ۸۰۰ هزار دلار خواسته اما سر ۶۰۰ هزار دلار که سقف رقم پیشنهادی پرسپولیس بوده به توافق رسیده و قرار است پرسپولیس را در ادامه مسیرش همراهی کند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *