از فرانسه تا پرتغال؛مشتریان پروپاقرص مهدی طارمی

سایت بدون -مهدی طارمی در فرصت نقل و انتقالات زمستانی مشتریان زیادی داشت و درخشش او در ریوآوه باعث شده بود تا تیم‌های بزرگ پرتغالی و حتی بوردوی فرانسه برای خرید او پیشنهادهایی ارائه دهند اما درنهایت این مهاجم ملی‌پوش در تیمش ماندنی شد و حداقل تا پایان نیم‌فصل دوم پیراهن این تیم پرتغالی را به تن خواهد کرد. در این شرایط رسانه‌های پرتغالی معتقد بودند درخواست مالی بالای ریوآوه و سهمی که این باشگاه از انتقال بعدی ستاره تیمش می‌خواست را دلیل اصلی منتفی شدن جدایی طارمی عنوان کرده بودند، اما حالا مدیر ورزشی باشگاه بوردو اتفاقات چند روز پایانی نقل و انتقالات و دلیل عدم جذب طارمی را شرح داده است. بوردو در حالی در خرید این لژیونر ایرانی ناکام ماند که پائولو سوسا، سرمربی این تیم به‌شدت به دنبال اضافه کردن حداقل یک مهاجم به ترکیب تیمش بود اما درنهایت این اتفاق رخ نداد. ادواردو ماسیا، مدیر ورزشی بوردو در نشست خبری درباره علت منتفی شدن خرید طارمی می‌گوید: «من تلاش زیادی کردم تا طارمی را به اینجا بیاورم. او یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیمش است. پیشنهادمان را دادیم و دو سه روز هم منتظر پاسخ ریوآوه ماندیم. آنها می‌خواستند یک جانشین مناسب برایش پیدا کنند اما نتوانستند و این انتقال منتفی شد. من گزینه‌های دیگری را هم بررسی کردم اما به نظرم نمی‌توانستند روند مثبتی در تیم ایجاد کنند. حتی به بازیکنان قرضی هم فکر کردیم اما سیاست ما این بود بازیکنی که تعهد و مسئولیت لازم را در تیم نداشته باشد نمی‌تواند بازده خوبی داشته باشد.»
با این صحبت‌ها مشخص می‌شود که بوردو حساب زیادی روی طارمی باز کرده بود و او در صورت انتقال به لوشامپیونه به یکی از بازیکنان اصلی این تیم نامدار که هم‌اکنون در رده هشتم جدول حضور دارد، تبدیل می‌شد. البته داستان امری تایسن، خبرنگار روزنامه اکیپ فرانسه درباره پرونده انتقال طارمی کمی متفاوت است: «نسخه دیگری نیز روایت شده که براساس آن بوردو در ابتدا پاسخی به درخواست‌های ریوآوه نداده اما پس از مدتی آن را قبول کرده و شرایط باشگاه پرتغالی برای فروش این مهاجم را پذیرفته است. این جواب در روز پایانی نقل و انتقالات به ریوآوه داده شده و آنها هم اعلام کرده‌اند که در این فرصت کم شانسی برای خرید جانشین برای او ندارند و به همین دلیل این انتقال منتفی شده است. بوردو در حالی که حدود ۲۰ میلیون یورو از فروش بازیکن در زمستان درآمد داشته تنها یک خرید انجام داده و شاید این موضوع در ادامه فصل برای آنها مشکل‌ساز شود.»

 سرمربی اسپورتینگ: اگر آنها طارمی دارند ما هم اسپورار داریم

ریوآوه امشب و در هفته بیست‌ویکم لیگ پرتغال میزبان اسپورتینگ لیسبون رده سومی است و برتری در این دیدار می‌تواند یک گام مهم برای آنها در راه رسیدن به سهمیه لیگ اروپا باشد. سیلاس، سرمربی اسپورتینگ در نشست خبری این دیدار با تمجید از تیم حریف و خط حمله این تیم گفت: «ریوآوه در این فصل یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ است و فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد. کارلوس کارواخال(مربی ریوآوه) قبلا مربی من بوده و علاقه زیادی به او دارم. او تیمی با بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد و یکی از بهترین تیم‌های پرتغال است.» او در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای مهار خط حمله زهردار حریف چه برنامه‌ای دارید، افزود: «ما برنامه‌های آماده‌سازی خود را براساس قدرت هجومی حریف انجام نداده‌ایم. هدف ما در این دیدار این است که بیشتر حمله کنیم تا دفاع. اگر آنها ستاره‌هایی چون طارمی، نونو سانتوس و دیه‌گو را در اختیار دارند ما هم اسپورار، خووان و کاماچو را داریم که می‌توانند برای مدافعان آنها دردسرساز شوند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *