استراماچونی چگونه جای خالی شجاعیان را پرمی کند

سایت بدون -خوشحالی استقلالی‌ها از برد پرگل مقابل سایپا با مصدومیت شدید و پارگی رباط داریوش شجاعیان بازیکن تاثیرگذار آبی‌ها دیری نپایید و شادی جایش را به ناراحتی و نگرانی داد. شجاعیان که پایه‌گذار گل اول آبی‌ها بود، در دقیقه ۳۶ بازی به خاطر برخورد با بازیکن سایپا نقش بر زمین شد و مصدومیتش همان لحظه جدی به نظر رسید و استراماچونی دستور تعویض داد. سرمربی آبی‌ها آن‌قدر نگران وضعیت بازیکن تیمش بود که در کنفرانس خبری پس از بازی هم به مصدومیت شجاعیان اشاره و با تاکید بر تاثیرگذاری این بازیکن ابراز امیدواری کرد که مصدومیت او جدی نباشد. اما هنوز چند ساعتی از پایان بازی نگذشته بود که دکتر ستوده پزشک تیم استقلال اعلام کرد مصدومیت داریوش شجاعیان پارگی رباط صلیبی است و این بازیکن نیاز به جراحی دارد و حداقل ۷ ماه دور از میادین خواهد بود. این به منزله پایان لیگ نوزدهم برای هافبک آبی‌ها بود و البته ایجاد یک دغدغه و نگرانی بزرگ برای کادرفنی استقلال. در روزهایی که باشگاه نتوانست جانشین مناسب و خارجی برای آیاندا پاتوسی جذب کند، داریوش شجاعیان به خوبی جای خالی او را پر کرده بود و هم گل می‌زد و هم گل می‌ساخت. او در هفته‌های اخیر عصای دست استراماچونی بود و حالا مرد ایتالیایی باید نگران جای خالی او هم باشد و یک بازیکن جدید را هم به لیست خریدهایش اضافه کند، لیستی که هنوز یک نفر آن‌ها هم جذب نشده است!
 ۲ رباط پاره طی ۷ هفته
البته شجاعیان ۲ فصل پیش هم رباط صلیبی پاره کرد و پای راستش را به تیغ جراحی سپرد و حالا باید پای چپش را جراحی کند. پارگی رباط هر ۲ زانو برای یک فوتبالیست تلخ‌ترین اتفاقی است که رخ می‌دهد و معمولا برگشت کار دشواری است و بسیاری با این مصدومیت فوتبال‌شان تمام می‌شود اما برخی بازیکنان هم مثل مجتبی جباری و محرم نوید‌کیا با وجود مصدومیت‌های شدید و چند باره فوتبال‌شان را در سطح حرفه‌ای ادامه دادند. نکته عجیب و باورنکردنی درباره شجاعیان این است که هر ۲ مصدومیت رباط صلیبی داریوش در بهار سال ۹۷ در بازی با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا و بازی این هفته مقابل سایپا در دقیقه ۳۶:۰۸ اتفاق افتاده است! نکته دیگر این‌که استقلالی‌ها طی ۷ هفته گذشته از لیگ نوزدهم ۲ بازیکن مصدوم از ناحیه رباط صلیبی داشتند و پس از مصدومیت محسن کریمی در ابتدای لیگ، حالا شجاعیان هم دومین بازیکنی است که احتمال دارد از لیست آبی‌ها خارج شود. در غیاب شجاعیان استراماچونی یا باید بازیکن جدید جذب کند و یا آن‌که به مسعود ریگی و رضا آذری اعتماد کند و از این ۲ بازیکن به جای هافبک مصدومش استفاده کند.
 مصدومیت‌های متوالی آبی‌ها
طی سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از استقلال مصدوم شده‌اند. در لیگ چهاردهم روزبه چشمی رباط صلیبی پاره کرد و فصل بعد آن را هم در زمان علیرضا منصوریان به‌دلیل این‌که استقلال از پنجره نقل‌وانتقالات محروم بود، خانه‌نشین شد. در ادامه بازیکنانی، چون مرتضی آقاخان، میثم تیموری و… هم با مصدومیت‌های طولانی مدت روبه‌رو شدند. به این‌ها باید مصدومیت و دوری یک یا ۲ ماهه برخی از بازیکنان از جمله امید ابراهیمی، نیومایر و دیاباته را هم اضافه کرد که در دوره‌های مختلف لیگ نبودشان به ضرر استقلال تمام شده است.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *