الکساندر نوری: از ایران پیشنهاد برسد بررسی می کنم

سایت بدون – الکساندر نوری بعد از پایان همکاری با هرتابرلین، این روزها را دور از نیمکت‌های مربیگری سپری می‌کند. جدایی از هرتا اما باعث نشده نوری به کل فوتبال و هیاهوهایش را کنار بگذارد و فقط به فکر استراحت و تفریح باشد. وقتی به این نکته پی بردیم که از او پرسیدیم: «دوران استراحت را چطور پشت سر می‌گذاری؟» که تعجب کرد و گفت: «کدام استراحت؟ کارم از زمان فعالیتم در مربیگری هم بیشتر است!» الکس نوری روزهای خود را با دویدن، تنیس و گلف می‌گذراند تا استایل بدنی خودش را حفظ کند. او با همان زبان دوست‌داشتنی‌اش در صحبت با ایران ورزشی، از بوندس‌لیگا گفت و لیگ برتر و همچنین تأکید کرد که اگر پیشنهادی مناسب از تیم‌های ایرانی دریافت کند، حتماً روی آن فکر خواهد کرد. پیشنهادی که هنوز رسمی و واقعی به دست او نرسیده که اگر برسد باید برای حضور او در لیگ ایران لحظه‌شماری کنیم.

ابتدا دوست دارم بدانم دوران استراحت را چطور پشت سر می‌گذارید؟
استراحت؟
استراحت به این دلیل که بعد از پایان همکاری با هرتابرلین، شما فعالیتی در مربیگری ندارید.
من مدام در حال مطالعه روی مسابقات و آنالیز بازی‌ها هستم. بوندس‌لیگا را نگاه می‌کنم و همیشه کاغذ و خودکار کنارم هست تا نکته‌ها را بنویسم. گاهی به تمرینات تیم‌های باشگاهی می‌روم و علاوه بر ملاقات با همکاران، از نزدیک با روش آماده‌سازی آنها آشنا می‌شوم. روی هم رفته استراحتی در کار نیست و شاید فعالیت‌هایم بیشتر از قبل هم باشد.
شما سال‌ها در وردربرمن، اینگولشتات و هرتابرلین مربیگری کردید و روی نیمکت حضور داشتید. الان تماشای بازی‌ها از تلویزیون برای‌تان سخت و ناراحت‌کننده نیست؟
درست است که تماشای بازی‌ها از تلویزیون سخت است اما من به عنوان یک مربی حرفه‌ای باید صبر داشته باشم و منتظر روزی بنشینم که دوباره به نیمکت برگردم. بالاخره یکی سراغ من می‌آید تا مربیگری را دوباره از سر بگیرم. این بار اما دوست دارم از تجربیات ارزشمندی که کنار یورگن کلینزمن به ‌دست آوردم استفاده کنم و آنها را به کار بگیرم تا به موفقیت برسم.
مهم‌ترین نکته‌ای که از کلینزمن یاد گرفتید چه بود؟
احساس مثبتی که او همیشه به تیم می‌داد و بازیکنان را سرشار از انگیزه می‌کرد تا در زمین بجنگند و بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند. این را از کلینزمن یاد گرفتم و امیدوارم که بتوانم در تیم آینده‌ام آن را پیاده کنم.
کرونا تا چه اندازه روی کیفیت بوندس‌لیگا تأثیر گذاشته؟
تماشای بازی‌های بوندس‌لیگا، بدون حضور تماشاگران واقعاً به کسی نمی‌چسبد. آدم وقتی سکوهای خالی را می‌بیند، ناراحت می‌شود. البته من دوستانی دارم که بتوانم به ورزشگاه بروم و از جایگاه ویژه بازی‌ها را ببینم اما علاقه‌ای به انجام این کار ندارم چون وقتی ماسک بزنیم و دور از هم بنشینیم، نمی‌توانیم خیلی درباره فوتبال صحبت کنیم و این خیلی سخت است. به همین دلیل خانه می‌نشینم و بازی‌ها را از تلویزیون می‌بینم. البته در رادیو و تلویزیون هم بازی‌ها را آنالیز می‌کنم و به عنوان کارشناس در برنامه‌های مختلف حضور دارم.
در این ماه‌های اخیر و پس از قطع همکاری با هرتابرلین، پیشنهادی به دست شما رسیده؟
بوندس‌لیگا از حدود یک ماه قبل شروع شده، تیم‌ها فقط چند هفته است بازی می‌کنند و البته لیگ هم رو به پایان است. تغییر و تحولات در این مدت کم بوده و باشگاه‌ها منتظرند ببینند آینده چطور برای‌شان رقم خواهد خورد. البته من بازی‌ها و بازیکنان را خیلی ریز و با وسواس زیاد دنبال می‌کنم تا برای شروع دوباره مربیگری آماده باشم.
شیوع ویروس کرونا روی بودجه تیم‌ها و مسائل مالی آنها هم اثری گذاشته؟
صددرصد. خیلی از باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند. می‌دانید چرا؟ چون از حضور تماشاگر محروم هستند و نمی‌توانند از این راه کسب درآمد کنند. تماشاگر که به ورزشگاه نمی‌رود، پول هم نخواهد بود. باشگاه‌ها در آلمان اینقدر کارمند دارند که مانده‌اند چگونه حقوق آنها را پرداخت کنند. نمونه‌اش کایزرزلاترن که زمانی یکی از بهترین تیم‌های آلمان بود اما حالا روزهای عجیبی را سپری می‌کند.
در بوندس‌لیگا بایرن‌مونیخ عنوان قهرمانی را کسب کرد و دورتموند نایب قهرمان شد. آیا نتایج عادلانه رقم خورد؟
فاصله ۱۰ امتیازی بایرن‌مونیخ با دورتموندخودش گویای همه چیز است. نتایج بایرن نشان می‌دهد که آنها اشتباه در صدر جدول قرار نگرفته‌اند. بایرن‌مونیخ وقتی بازیکنی را جذب می‌کند، همان روز اول با او برای قهرمانی صحبت می‌کند. می‌گوید اگر می‌توانی قهرمان شوی بیا، چون هدف ما فقط کسب بهترین نتایج و در نهایت حضور در رده اول جدول است.
با توجه به اینکه شما فقط در بوندس‌لیگا و یک دسته پایین‌تر مربیگری کرده‌اید و تنها ایرانی حاضر در این سطح هستید، همچنان منتظر بازگشت به نیمکت باشگاه‌های آلمانی هستید یا به پیشنهادهای دیگر، حتی از ایران هم فکر می‌کنید؟
من به تمام پیشنهادهایم نگاه و آنها را بررسی می‌کنم. دوست دارم حرف بزنم و مذاکره کنم، چون شاید بتوانم چالش جدیدی را تجربه کنم. از ایران تا به حال پیشنهاد رسمی و واقعی به دستم نرسیده اما چرا که نه. مذاکره می‌کنم و اگر شرایط مهیا بود برای مربیگری به ایران هم می‌آیم. بنابراین درها را به روی خودم نمی‌بندم و شرایط تمام تیم‌ها را می‌سنجم.
لیگ ایران را دنبال می‌کنید؟
لیگ برتر ایران آغاز شده اما قبلاً هم بازی‌ها را دنبال می‌کردم و مسابقات را می‌دیدم. البته اشکان دژاگه دوست صمیمی من است و با او هم درباره بازی‌ها، بازیکنان ایرانی و سایر مسائل حرف می‌زنم. اشکان اطلاعات خوبی در اختیار من می‌گذارد و به همین خاطر با لیگ ایران زیاد هم غریبه نیستم. زمانی که دژاگه در برلین است با او در تماس هستم و هر از گاهی با هم حرف می‌زنیم.
تصاویری از شما دیدم که گلف بازی می‌کنید. آیا در این رشته هم تبحر دارید؟
من دوست دارم بدن و استایل خودم را حفظ کنم و فیت نگه دارم. تنیس بازی می‌کنم، در زمین‌های گلف مشغول هستم و البته دویدن را هم فراموش نمی‌کنم. همیشه در حال تحرک هستم و گاهی اوقات خانواده به من می‌گویند مگر چقدر انرژی داری؟ خسته نمی‌شوی؟ در کل دوست دارم وقتی به مربیگری برگشتم، همچنان این آمادگی را داشته باشم.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *