امباپه در سال ۲۰۲۴ به کجا می رود؟/ معمای کیلیان


سایت بدون -سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و با شروع سال ۲۰۲۴ بزرگترین اتفاق در بین قرارداد بازیکنان فوتبال جهان، شاید وارد شدن امباپه به ۶ ماه پایانی قراردادش با پاری سن ژرمن باشد، به این معنا که حالا امباپه بدون هیچ بار حقوقی می‌تواند با باشگاه‌هایی که به جذب او علاقه‌مند هستند مذاکره کند. مهاجم ۲۵ ساله فرانسوی در حال حاضر افتخاراتی مانند قهرمانی و نایب قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد و در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ موفق شد که برنده کفش طلای این رقابت‌ها شود. آینده او همچنین موضوع گمانه‌زنی‌های دیوانه‌وار و طولانی مدت بوده است و این داستان اغلب با رئال مادرید پیوند خورده است. در آینده‌ای نزدیک، امباپه باید تصمیم بگیرد که یا قراردادش را در پاریس تمدید کند (کاری که تابستان گذشته از انجام آن امتناع کرد) یا با مادرید امضا کند (کاری که در تابستان ۲۰۲۲ بشدت به انجام آن نزدیک بود) و یا به تیم دیگری برود که این گزینه دور از انتظار به نظر می‌رسد. د اتلتیک روز جمعه گزارش داد که مادرید در حال آماده کردن پیشنهادی جدید برای انتقال امباپه است اما این پیشنهاد با دفعات قبل بسیار متفاوت خواهد بود.
 آخرین وضعیت امباپه
امباپه تابستان این فرصت را داشت که ‌بند تمدید قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ فعال کند اما به صورت کتبی به پی اس جی اطلاع داد که علاقه‌ای به این کار ندارد و آخرین فصلش را در این تیم پشت سر خواهد گذاشت. بعد از این اتفاق پاری سن ژرمن، برای چند هفته اعلام کرد که امباپه را فوراً می‌فروشد تا او را به صورت رایگان از دست ندهد، مگر اینکه او آماده تمدید باشد. بنابراین او برای مدت کوتاهی از تمرین با تیم اصلی منع شد و به تور پیش فصل ژاپن و کره جنوبی دعوت نشد. پاری سن ژرمن در مقطعی تهدید می‌کرد که امباپه را برای تمام فصل منتهی به یورو ۲۰۲۴ زمانی که او باید آماده باشد و برای تیم فرانسوی که اکنون کاپیتانش است در بالاترین سطح باشد، نادیده می‌گیرد و سکونشین خواهد کرد اما با تمام این تهدیدها دو طرف در اواسط آگوست با هم توافق کردند و او به تمرینات اصلی برگشت. بعد از آن مذاکراتی با حضور امباپه، والدینش، ناصر الخلیفی مدیر پاری سن ژرمن و خورخه کامپوس، مشاور ورزشی آنها انجام شد و طی این مذاکرات دو طرف به توافقی رسیدند که او با بخشیدن پاداش وفاداری‌اش بدون تمدید به تمرین تیم اصلی بازگردد. امباپه همچنین زمانی که الهلال پیشنهادی ۳۳۲ میلیون دلاری (۲۶۰ میلیون پوندی) برای بردن او به لیگ حرفه‌ای عربستان ارائه کرد، انتقال به عربستان را رد کرد. او از آن زمان تاکنون ۱۸ گل در لیگ برای قهرمان فرانسه به ثمر رسانده است، البته بدون تمدید قرارداد.
آیا رئال مادرید
هنوز او را می‌خواهد؟
علاقه مادرید به امباپه هرگز از بین نرفته است. تماس بین طرفین کاملاً قطع نشده و باشگاه اسپانیایی از اواسط ژانویه مهلتی را برای امباپه تعیین کرده است تا درباره آینده خود تصمیم بگیرد. با این حال و پس از اتفاقات تابستان گذشته فقط ماهیت علاقه آنها تغییر کرده است اما صداهای مهمی از سوی پر افتخارترین تیم اروپا شنیده می‌شود که این تیم از نظر ورزشی و مهم‌تر از همه مالی متقاعد نشده‌اند که قرارداد با امباپه اکنون همان چیزی است که پروژه آنها به آن نیاز دارد. افزایش هزینه‌های بازسازی گسترده در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، قدرت هزینه‌کردن باشگاه را محدود کرده است و مادرید می‌خواهد هر سال سودی را به ثبت برساند – چیزی که حتی در طول همه‌گیری کرونا نیز آن را مدیریت کردند. برخی همچنین می‌دانند که چگونه آمدن امباپه باعث بر هم خوردن هماهنگی در رختکن می‌شود – بویژه در مورد دستمزد. در حالی که جود بلینگام پس از انتقال تابستان گذشته خود به سرعت و بدون هیاهو در مادرید مستقر شده است، آیا امباپه هم همین کار را می‌کند؟ جنجال‌های فراوان او در پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی فرانسه، جایی که او با چند تن از تیم مادریدی بازی می‌کند، تردیدهایی را در میان هیأت‌ مدیره ایجاد کرده است که آیا قدرت بیش از حدی که در پاریس به او داده شده  برای آنها مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر. بنابراین، سناریو در مقایسه با سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ متفاوت است و بر این اساس، پیشنهـــاد مادریــــــــد نیز متفاوت خواهد بود. یکی از نکات مهم پیشنهاد جدید تعهدی است که مادرید در ژانویه از این بازیکن می‌خواهد تا مانند دو سال قبل در ماه مه ‌یا ژوئن گرفتار نشود. سپس نوبت به مرحله کلیدی می‌رسد: مذاکرات بین خوزه آنخل سانچز، مدیر کل مادرید، و فایزا لاماری و دلفین ورهیدن، مادر و وکیل امباپه.

موضع پاریس؟
پاری سن ژرمن در حالت ایده‌آل دوست دارد امباپه در بهترین سال‌های دوران حرفه‌ای‌اش در کنار آنها بماند. آنها از زمان انتقال اولیه این بازیکن از موناکو در سال ۲۰۱۷، صدها میلیون یورو به او پرداخته‌اند و بازیکنی که یک جام جهانی را برده و در یک فینال دیگر جام جهانی هت‌تریک کرده، یک دارایی ارزشمند برای این تیم باقی‌مانده است. باشگاه همچنین در حال مذاکره برای تمدید قرارداد اتان امباپه ۱۷ ساله، برادر کوچکتر کیلیان است. پاری‌سن‌ژرمن بودجه و برنامه‌هایی را برای احتمال ماندن و رفتن امباپه تهیه کرده است. باشگاه معتقد است این بار مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهد شد. اگر امباپه برود، آنها سالانه بیش از ۴۰ میلیون یورو در دستمزد صرفه‌جویی می‌کنند، در حالی که الخلیفی بدون شک اگر بتواند مهاجم پاریسی‌الاصل را متقاعد کند که یک تمدید دوباره امضا کند، آن را به عنوان یک شاهکار سیاسی قلمداد می‌کند.

و امباپه چه می‌خواهد؟
نه رئال مادرید، نه پاریس، نه فلورنتینو پرز و نه ناصر الخلیفی می‌دانند که او چه می‌خواهد! تنها کسی که می‌داند این بازیکن از آینده چه می‌خواهد فقط کیلیان امباپه است. نزدیکان او همچنان معتقدند که او می‌خواهد برای مادرید بازی کند و این بازیکن مستقیماً با پرز، احتمالاً مهم‌ترین حامی خرید او، با وجود تمام اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، در تماس است. اما در برنابئو، برخی معتقدند اولین قدم باید توسط خود بازیکن برداشته شود: او متعهد می‌شود که به آنها بپیوندد، تصمیم بگیرد در پاریس بماند یا با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند، اما فقط او می‌تواند در مورد آینده خود تصمیم بگیرد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *