امید اول میلانی ها برای قهرمانی/زلاتان ابراهیموویچ مردی که تمام نمی شود

با گذشت بیش از ۲۰ سال از حضورش در فوتبال حرفه‌ای، زلاتان ابراهیموویچ همچنان یکی از بهترین و خطرناک‌ترین مهاجمان فوتبال دنیاست؛ ستاره‌ای که در ۳۹ سالگی همچنان تمام‌نشدنی است

سایت بدون – با گذشت بیش از ۲۰ سال از حضورش در فوتبال حرفه‌ای، زلاتان ابراهیموویچ همچنان یکی از بهترین و خطرناک‌ترین مهاجمان فوتبال دنیاست؛ ستاره‌ای که در ۳۹ سالگی همچنان تمام‌نشدنی است و در یکی از لیگ‌های معتبر دنیا مشغول تاریخ‌سازی و خلق شگفتی است. کمتر بازیکنی در این سن و سال حتی قادر به حضور در زمین مسابقه به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای است، اما شرایط این ستاره سوئدی کاملا متفاوت است. او هنوز هم در اوج قرار دارد و در آخرین درخشش خود دوشنبه‌شب برابر کالیاری دبل کرد تا تیمش درصدر جدول سری A قرار گیرد. او حالا در ۸ بازی برای تیمش ۱۲ گل زده که ۵ مورد آن دبل بوده است و در جدول گلزنان درکنار روملو لوکاکو و لئوتارو مارتینز مشترکا رتبه دوم را در اختیار دارد و تنها کریس رونالدو بیشتر از آنها گل زده است. البته زلاتان حدودا نصف دو ستاره جوان اینتر در زمین حضور داشته و همین آمار بیانگر فرم فوق‌العاده او و آمادگی کم‌نظیرش در زمین مسابقه است. آخرین‌بار مارکو فن‌باستن هلندی توانسته بود در ۸ بازی برای میلانی‌ها ۱۲ گل بزند و ابراهیموویچ پس از ۲۸ سال توانسته این رکورد را تکرار کند.

تمدید برای فصل بعد

نقش زلاتان در موفقیت‌های اخیر میلان غیرقابل انکار است. وقتی خبرنگار اسکای پس از بازی برابر کالیاری از او پرسید چقدر به احتمال قهرمانی تیمش در ایتالیا ایمان دارد، به همان شیوه زلاتانی پاسخ داد: «من به خودم ایمان دارم، من به زلاتان ایمان دارم.» رکوردها توسط او و روسونری یکی پس از دیگری درحال فروریختن است و حالا با رکورد بهترین روند شکست‌ناپذیری در دیدارهای خارج از خانه که در فصل ۹۵-۱۹۹۴ ثبت شده بود، برابری کرده‌اند. میلان با هدایت استفانو پیولی در ۱۶ بازی اخیر خود در زمین حریفان نباخته است و بدون شک اگر در ژانویه ۲۰۲۰ زلاتان از لیگ آمریکا به میلان برنگشته بود، این اتفاقات به این شکل رخ نمی‌داد. او در این مدت ۳۳ بار برای تیمش به میدان رفته و ۲۴ گل هم زده تا آماری عالی برای بازیکنی که در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد، به ثبت برسد.
او به‌قدری در این تیم عملکرد خوبی داشته و در اوج قرار دارد که گفته می‌شود از همین حالا مذاکرات برای تمدید قراردادش در فصل آینده آغاز شده و او حداقل یک‌سال دیگر نیز در روسونری حضور خواهد داشت.
در روزهای اخیر خبر انتقال ماریو مانژوکیچ به میلان نیز منتشر شده و این جابه‌جایی مراحل پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد. این مهاجم کروات که دوران موفقی را در یوونتوس پشت‌سر گذاشته بود، در تابستان امسال از الدوحیل قطر جدا شد و حالا به‌عنوان بازیکن آزاد راهی میلان خواهد شد تا در نیم‌فصل دوم به بهتر شدن شرایط خط حمله تیم کمک کند. زلاتان از این خرید بسیار راضی است و می‌گوید که حالا حریفان باید هراس بیشتری برای مواجهه با خط حمله این تیم ایتالیایی داشته باشند: «بسیار خوشحالم که ماریو درحال بستن قرارداد با باشگاه است. حالا هردوی ما باعث ترس رقبا خواهیم بود. تا این مقطع از فصل عملکرد خوبی در لیگ داشته‌ایم و تقریبا نیمی از راه قهرمانی را طی کرده‌ایم. البته از حالا به بعد بازی‌ها به‌مراتب دشوارتر خواهد شد و باید با تمرکز بیشتری مسابقات را دنبال کنیم. مسلما فصل بسیار دشواری را پیش‌رو داریم و به همین دلیل حضور مانژوکیچ می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر شویم. هنوز نمی‌دانم چه نفرات دیگری به ترکیب تیم اضافه خواهند شد، اما خریدهای جدید باعث می‌شود دست مربی برای انتخاب بازتر باشد و بتواند تغییرات بیشتری در تیم ایجاد کند.»
قرارداد مانژوکیچ با میلان ۶ ماهه خواهد بود، اما درصورتی‌که تیم به لیگ قهرمانان صعود کند و کادر فنی نیز از عملکرد او راضی باشند، قابلیت تمدید برای فصل آینده را دارد. همچنین گفته می‌شود او قرار است در ادامه فصل پیراهن شماره ۹ تیم را که پس از جدایی کریستوف پیونتک بدون استفاده بوده را به تن کند.

 همپای جوانان

زلاتان در ادامه درباره این بازی و ۱۰ نفره شدن تیمش می‌گوید: «بازی بسیار سختی بود و به سه امتیاز آن نیاز داشتیم. فرصت زدن یک گل دیگر را نیز داشتم، اما پس از ۵۷ روز غیبت در بازی‌ها عملکرد خوبی داشتم. بازی کردن با یک بازیکن کمتر در زمین حریف کار دشواری است و فشار زیادی به تیم وارد می‌کند.»
میلان درحالی در این مسابقه به برتری رسید که هاکان چالهان‌اوغلو، ستاره بازی‌ساز خود را به‌دلیل ابتلا به کرونا دراختیار نداشت، اما مهاجم سوئدی معتقد است بازیکنان جوان تیم در این بازی به‌خوبی جای خالی هافبک ترکیه‌ای را پر کردند: «حضور بازیکنان جوان به من انگیزه زیادی می‌دهد. حتی این چالش را با آنها دارم که چه کسی بیشتر در زمین دوندگی دارد. هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوم و می‌خواهم ثابت کنم که می‌توانم همپای آنها بدوم و تلاش کنم.»
برای پیولی که اواخر فصل قبل در آستانه برکناری از تیم قرار داشت، حضور زلاتان نعمت بزرگی محسوب می‌شود و نمایش دور از انتظار این مهاجم گلزن باعث شد او همچنان روی نیمکت تیم باقی بماند؛ اتفاقی که شاید یک بزنگاه تاریخی برای میلانی باشد که سال‌هاست حتی در بین مدعیان قهرمانی قرار نگرفته، اما حالا با ۳ امتیاز اختلاف نسبت‌به اینتر صدرنشین لیگ است. پیولی پس از برتری تیمش برابر کالیاری گفت: «ما در هر مسابقه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بهترین عملکرد را در زمین بازی داشته باشیم. در تمام طول فصل هدف ما همین است و تا اینجا که موفق بوده‌ایم. همیشه از بازیکنانم می‌خواهم که تمرکز خود را از دست ندهند و برای هر شرایطی آماده باشند. در مصاف با کالیاری هم چالش سختی را تجربه کردیم، اما مستحق کسب سه امتیاز بودیم و خوشبختانه به آن رسیدیم. باید همین روند را ادامه دهیم و بدانیم که تک‌تک مسابقات در مسیر قهرمانی مهم است و هر امتیازی که از دست بدهیم ممکن است در پایان فصل برای ما مشکل‌ساز شود. درست است که درصدر جدول قرار داریم، اما مهم این است که در ماه آوریل رتبه مناسبی در جدول داشته باشیم. فعلا باید به فکر دیدار مهم روز شنبه برابر آتالانتا باشیم.»
او در ادامه درباره عملکرد زلاتان و همچنین خرید مانژوکیچ می‌گوید: «زلاتان هر زمان که در زمین حضور داشته برای ما مثمرثمر بوده و توانسته گل‌های حساسی برای تیم به ثمر برساند. عملکرد او در این مدت فوق‌العاده بوده و کمتر بازیکنی همانند او توانسته در یک تیم تاثیرگذار باشد. اضافه شدن مانژوکیچ نیز شرایط ما را بسیار بهتر خواهد کرد. کمبود بازیکن در برخی پست‌ها باعث شده در بعضی بازی‌ها دچار مشکل شویم و چنین خریدهایی دست ما را برای انتخاب بازتر می‌کند. مهم نیست که یک بازیکن چند دقیقه در زمین حضور دارد، بلکه کیفیت و توانایی او مهم است. وقتی باشگاه نظر مرا درمورد خرید او پرسید، به‌سرعت پاسخ مثبت دادم، چراکه ماریو بازیکن بسیار توانمندی است و تجربه بالای او می‌تواند کمک زیادی به تیم کند.»
پیولی درباره وضعیت این فصل لیگ و احتمال فتح اسکودتو توسط میلان افزود: «امسال ۷ تیم قدرتمند در لیگ حضور دارند و همگی به‌دنبال قهرمانی هستند. مطمئنا تا اواخر فصل همه آنها در کورس رقابت برای قهرمانی یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت. ما هم هدف ابتدایی‌مان قرار گرفتن در بین ۴ تیم برتر لیگ است و پس از آن نیز به قهرمانی فکر خواهیم کرد. نباید از حالا انتظارات را از تیم بالا ببریم و فشار را روی بازیکنان زیاد کنیم.»

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *