بایرن‌مونیخ نباید بزرگترین اشتباه تاریخش را مرتکب شود/قانون، لواندوفسکی است!


سایت بدون – «اگر بایرن برای تمدید قرارداد روبرت لواندوفسکی تلاش نکند، بدترین تصمیم تاریخ باشگاه را گرفته» این صحبت‌های اشتفان افنبرگ، هافبک سابق بایرن‌مونیخ در روز دوشنبه بود و کمتر از ۴۸ ساعت بعد مهاجم لهستانی درستی این حرف را ثابت کرد.
بایرن بعد از تساوی یک بر یک در اتریش، مقابل سالزبورگ باید خودش را نشان می‌داد تا به تردیدها پایان دهد و به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برود. پیش از این از لواندوفسکی ایراد می‌گرفتند که در لحظات حساس نمی‌تواند اثر مطلوب را بگذارد اما سه‌شنبه شب این مهاجم ۳۳ ساله یک بار دیگر جایگاه خود را در میان بهترین گلزنان اروپا تثبیت کرد و نقش پررنگی در پیروزی ۷ بر یک تیمش داشت.
یولیان ناگلزمان سرمربی بایرن بعد از این پیروزی گفت: «او بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد. همه می‌دانیم او در محوطه جریمه چقدر خطرناک است اما تماشای پرس او برای زدن گل سوم خیلی جذاب بود. »بازی با سالزبورگ را مهم‌ترین دیدار دوران هشت ماهه مربیگری ناگلزمان می‌دانستند، در نهایت هم بازیکنان او بازی مسلطی انجام دادند که مورد پسند هواداران قرار گرفت تا چند نمایش متزلزل اخیر فراموش شود.

سریع‌ترین در تاریخ
لواندوفسکی هم با استانداردهای بالایی که برای خود تعریف کرده فاصله گرفته بود و در یک قحطی گل نادر در سه بازی پیاپی موفق به گلزنی نشده بود. او به خوبی تلافی کرد و در ۱۰ دقیقه و ۲۷ ثانیه هت‌تریک کرد تا بایرن را در دقیقه ۲۳ با نتیجه ۳ بر صفر جلو بیندازد؛ این سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ قهرمانان است. البته به رکورد خودش که در سال ۲۰۱۵ در ۹ دقیقه پنج گل به ولفسبورگ زده بود، نرسید اما اگر ناگلسمان بخواهد فصل اول کارش در بایرن درخشان باشد، لواندوفسکی باید راه را هموار کند.
با این همه، تردیدهایی درباره آینده او به شکل زیرپوستی وجود دارد. وقتی از حسن‌سالی حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن در مورد تمدید قرارداد فعلی لواندوفسکی که تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد، سؤال شد، گفت: «او بازیکن خیلی مهمی است و در مسیر رساندن ما به جام‌های بیشتر است. برای همین احتمال جدایی در تابستان قطعاً منتفی است.» لواندوفسکی در پاسخ به این حرف گفت که اولین بار است اینها را می‌شنود و این تأییدی بود بر اینکه با وجود تمام موفقیت‌های او در بایرن از سال ۲۰۱۴ که از دورتموند آمد، اختلاف نظرهایی میان ستاره خط حمله و باشگاه وجود دارد.
چند روز قبل لواندوفسکی به همکاری با کمپانی چینی هواوی پایان داد به‌دلیل اینکه این کمپانی از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کند. این سرنوشتی است که بایرن نمی‌خواهد دچارش شود هرچند بر اساس مستند آمازون پرایم در مورد بایرن‌مونیخ، اوضاع برای تمدید قرارداد چندان هموار نیست.

قانون بالای ۳۱ سال!
سالی حمیدزیچ در نشست با اولیور کان، رئیس و مارکو نپه، مدیر فنی باشگاه گفت: «ما می‌خواهیم تمدید کنیم، موضوع طول آن است چون ما قانونی داریم که بر اساس آن با بازیکنان بالای ۳۱ ساله قرارداد یک ساله می‌بندیم.»
باید دید آیا بایرن که می‌خواهد در قله اروپا بماند، به خاطر یکی از باارزش‌ترین دارایی‌هایش، قانون قرارداد یک ساله را ملغی می‌کند یا نه. لوتار ماتئوس اسطوره بایرن و تیم ملی آلمان می‌گوید: «باشگاه باید هر کاری می‌تواند انجام دهد تا یکی از تیم‌های طراز اول قاره بماند. برای رسیدن به این هدف یک نفر خیلی مهم است و او روبرت لواندوفسکی است.»
در مستند بایرن، کان می‌گوید قانون بالای ۳۱ سال اگر نقض شود، دیگر نقض شده و دیگر رعایت نمی‌شود. باشگاه ارزش لواندوفسکی را می‌داند اما اگر قرار باشد برای یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه قانون را نقض نکنند، برای چه کسی این کار را انجام می‌دهند؟

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *