با دفتر یادداشت و ویلای ساحلی/منتظر باشید؛ رضا عطاران وارد می شود

ستاره محبوب، اواخر آبان‌ماه با سریال «دفتر یادداشت» در نمایش خانگی و آذرماه با فیلم «ویلای ساحلی» در سینما دیده می‌شود و همزمان با این دو اثر کمدی مورد توجه مخاطبان خواهد بود

پس از مجموعه‌های کمدی ناکام مانند «نیوکمپ» و «سیاه‌چاله» که نیمه اول سال در نمایش خانگی منتشر شدند، اکنون نوبت به دو سریال کمدی جدید یعنی «دفتر یادداشت» و «نیسان آبی ۲» رسیده که قرار است به ترتیب از ۲۶ آبان‌ و اول آذرماه در فیلم‌نت و فیلیمو منتشر شوند. از میان آن‌ها «دفتر یادداشت» به پشتوانه ستاره محبوبش رضا عطاران، شانس بالایی برای دیده شدن دارد. در فهرست فیلم‌هایی که در راه سینما هستند نیز نام دو کمدی «ویلای ساحلی» و «رقصنده» دیده می‌شود که «ویلای ساحلی» برگ برنده‌ای مانند رضا عطاران را دارد. این بازیگر پس از چند سال دوری از نمایش خانگی، به این مدیوم بازمی‌گردد و با فیلم «ویلای ساحلی» نیز روی پرده سینما دیده می‌شود. بی‌شک حضور همزمان این ستاره با یک سریال و یک فیلم در نمایش خانگی و سینما، او را در مرکز توجهات قرار خواهد داد.

اولین تجربه ناموفق و غیبت در نمایش خانگی
در دوران رونق نمایش خانگی، یکی از معدود ستاره‌هایی که در این مدیوم غایب بوده رضا عطاران است. این ستاره اولین‌بار سال ۹۱، جلوی دوربین «قلب یخی ۳» به کارگردانی سامان مقدم رفت، اما این مجموعه با گروه جدید سازندگان، نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند و در نهایت شکست خورد. اوایل دهه ۹۰ مانند امروز، پلتفرم‌های مختلف، سریال‌های گوناگون با ژانرهای متفاوت در نمایش خانگی وجود نداشت و دی‌وی‌دی «قلب یخی ۳» در بازار منتشر می‌شد. علاوه بر این‌ها حواشی سریال و ناکامی آن نیز باعث شد فصل سوم این مجموعه مخاطب فراوانی نداشته باشد و رضایت تماشاگران را جلب نکند، در نتیجه اولین حضور رضا عطاران در نمایش خانگی به شکست ختم شد. عطاران پس از این تجربه منفی، به سینما رفت و دهه ۹۰، حسابی در سینما پُرکار بود.

جدی‌های بامزه در «دفتر یادداشت»


رضا عطاران پس از هشت سال غیبت در نمایش خانگی، اواخر ماه جاری با «دفتر یادداشت» ساخته کیارش اسدی‌زاده به این مدیوم می‌آید. «قلب یخی» کمدی نبود، بنابراین ساخته اسدی‌زاده اولین مجموعه کمدی رضا عطاران در کارنامه نمایش خانگی او به حساب می‌آید. پیشتر قرار بود عطاران پس از سال‌ها دوری از عرصه کارگردانی، اولین ساخته خود را ویژه نمایش خانگی تولید کند، اما این اتفاق رخ نداد و رضا عطاران همچنان به عنوان بازیگر، فعالیت خود را در سینما و نمایش خانگی دنبال کرد. علاوه بر این ستاره محبوب، حسن معجونی دیگر بازیگر اصلی «دفتر یادداشت» است، بنابراین بازیگران اصلی این مجموعه ترکیب کنجکاوی‌برانگیز و جذابی را تشکیل داده‌اند. رضا عطاران تا به حال با بازیگران و کمدین‌های مختلفی همبازی بوده، اما این اولین‌بار است که او در کنار حسن معجونی قرار می‌گیرد. گریم متفاوت، موها و ریش سفید این ستاره در «دفتر یادداشت» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. ژانر این سریال جنایی و فانتزی است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود ساخته اسدی‌زاده فضای جدید و متفاوتی خواهد داشت. نوعی جدیت ذاتی و در عین حال بامزه، ویژگی مشترک عطاران و معجونی است، به همین دلیل توقعات از این دو بازیگر و «دفتر یادداشت» کم نیست. کیارش اسدی‌زاده سال‌های ۹۳ و ۹۵، تیزرهای دو ساخته سینمایی‌ عطاران یعنی «رد کارپت» و «دراکولا» را تولید کرده بود، اما در «دفتر یادداشت» برای اولین‌بار از حضور او به عنوان بازیگر بهره برده است.

صدرنشین گیشه با «انفرادی»
برخلاف نمایش خانگی، رضا عطاران در سینما غایب نبوده است. او آخرین‌بار اردیبهشت ۱۴۰۱ با کمدی «انفرادی» ساخته مسعود اطیابی در سینما دیده شد. این فیلم با فروش ۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومانی صدرنشین گیشه بود و بعید نیست «ویلای ساحلی» هم بتواند در رتبه‌های اول جدول فروش، جایگاهی را تصاحب کند. فیلم در حال اکران «هتل» و در آینده نیز «رقصنده»، رقبای ساخته عیاری هستند. «روشن» ساخته روح‌ا… حجازی، دو کمدی «شیشلیک» اثر محمدحسین مهدویان و «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری، سه فیلم جدید و اکران نشده این بازیگر هستند. قرار بود «روشن» پاییز امسال اکران شود، اما فعلا خبری از تاریخ دقیق نمایش آن نیست، «شیشلیک» به دلیل آن‎چه تلخی و سیاهی زیاد عنوان شده، اجازه نمایش ندارد و در صورت فراهم شدن امکانی برای اعمال اصلاحات، ممکن است رنگ پرده را ببیند و «ویلای ساحلی» هم آذرماه به سینما می‌آید. تکلیف فیلم مهدویان فعلا مشخص نیست و «روشن» نیز مضمونی اجتماعی و تلخ دارد. در این شرایط، شانس اصلی گیشه فیلم کیانوش عیاری است. فارغ از محبوبیت رضا عطاران نزد مخاطبان، حضور همزمان این ستاره در نمایش خانگی و روی پرده سینما، می‌تواند «دفتر یادداشت» و «ویلای ساحلی» را بیشتر در مرکز توجهات قرار بدهد.

امید به موفقیت «ویلای ساحلی»
بازیگران اصلی «ویلای ساحلی» رضا عطاران و پژمان جمشیدی هستند. این ترکیب پیشتر در «شیشلیک» امتحان‌شان را پس داده‌اند و نتیجه خوبی رقم خورد، اما ابتدا فیلم عیاری به نمایش درمی‌آید، به این ترتیب عموم مخاطبان، این دو بازیگر را برای اولین‌بار در «ویلای ساحلی» کنار یکدیگر خواهند دید. ریما رامین‌فر و زنده‌یاد کیومرث پوراحمد نیز دیگر بازیگران مشهور این فیلم هستند. رضا عطاران در هر دو فیلم مهدویان و عیاری، نقش برادر همسر کاراکتر پژمان جمشیدی و نقش مردی از قشر ضعیف جامعه را ایفا کرده. عطاران پیش از این، تجربه‌های موفقی در چنین نقش‌هایی داشته است. «ویلای ساحلی» قصه یک خانواده روستایی با بازی پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر را روایت می‌کند که به عنوان سرایدار، مسئولیت نگهداری از ویلای خانواده ثروتمندی را برعهده می‌گیرند، ورود کاراکتر رضا عطاران به ویلا، ماجراهایی را رقم می‌زند. «ویلای ساحلی» قصه کنجکاوی‌برانگیزی دارد و سابقه خوب کیانوش عیاری نیز باعث می‌شود انتظارات از این فیلم، فراتر از یک کمدی تجاری و گیشه‌پسند باشد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *