با رفع ابهامات مالیاتی شوالیه شد/ و بالاخره سر دیوید بکام



سایت بدون – دیوید بکام بعد از حل مشکل مالیاتی‌اش می‌تواند لقب شوالیه بگیرد. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس که ۴۶ ساله است، به‌صورت رسمی برای دریافت این نشان باارزش انگلیس نامزد شده و می‌تواند در مراسم خرداد آینده لقب «سر» را دریافت کند.
ده سال قبل او درگیر یک ماجرای فرار مالیاتی شد اما حالا با روشن شدن ابهامات پرونده بکام، وضعیت قرمز او که مانع از دریافت این نشان می‌شد به سبز تبدیل شده است. این یعنی اسطوره منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس می‌تواند لقب «سر» را بگیرد.
اعضای پارلمان انگلیس و همچنین فعالان عرصه امور خیریه با تحسین اقدام او در رفع ابهامات پرونده اعلام کردند یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس و همچنین یکی از بنیانگذاران و فعالان امور خیریه با شایستگی تمام لقب شوالیه را به دست می‌آورد در حالی که تأخیر زیادی در این کسب اعتبار رخ داده است.

لیست سیاه
اداره مالیات انگلیس ده سال قبل او را در فهرست سیاه تخلفات مالیاتی قرار داد و به همین دلیل دریافت عنوان شوالیه توسط بکام به تعویق افتاد. اما در مرداد گذشته در فرجام‌خواهی علیه اداره مالیات به پیروزی رسید و به این ترتیب از اتهام فرار مالیاتی تبرئه شد.
یک منبع آگاه گفت: «دیوید مثل خیلی از سلبریتی‌ها درگیر این پرونده شد و آن موقع نمی‌دانست چه اتفاقی برایش می‌افتد. اما دو سال قبل دیوید به همراه تیمش استقلال شغلی خود را به اثبات رساند و چند ماه پیش همه چیز درباره پرونده او روشن شد. در سال ۲۰۱۳ به او گفتند تنها دلیل برای دریافت نکردن نشان شوالیه رسوایی مالیاتی بوده. حالا آن اتهام رفع شده و هیچ دلیلی برای آنکه او به این افتخار نائل نشود، وجود ندارد. قطعاً از دریافت این نشان هیجان‌زده می‌شود اما خودش هم باور نمی‌کند تا وقتی آن را نبیند.»
بر اساس قوانین، هر کسی با بی‌نظمی مالی از سوی اداره مالیات، هشدار قرمز دریافت می‌کند و به همین دلیل نشان افتخار به او نمی‌رسد.

بانو بکام
بکام هم که اقدامات فوق‌العاده‌ای برای انگلیس کرده از جمله گل عالی‌اش به یونان که به صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ منجر شد، وضعیتش از قرمز به سبز تغییر کرده. بکام که چهار فرزند دارد و تا به حال بیش از ۵۰ میلیون پوند برای اقدامات خیریه جمع‌آوری کرده، حالا به‌صورت رسمی در فهرست نامزدهای دریافت عنوان شوالیه قرار گرفته است.
حالا باید «کمیته افتخارات» به ریاست وزیر فرهنگ، نادین دوریس به‌صورت رسمی او را تأیید کند تا در جشن‌های تولد ملکه در خرداد نشان افتخار را دریافت کند. در این صورت همسرش، ویکتوریا، ۴۷ ساله هم بانو بکام می‌شود.
بکام اقدامات انساندوستانه بسیاری هم انجام داده؛ او چند بار به عیادت سر تام مور، کهنه‌سوار جنگ که چند ماه قبل در صدسالگی درگذشت، رفته بود و خانواده مور یکی از حامیان اعطای نشان شوالیه به بکام هستند. او همچنین سال گذشته در اوج شیوع ویروس کرونا به خانه سالمندان چلسی رفت تا در فروش اجناس و تأمین هزینه‌ها کمکشان کند.
علاوه بر اینها تایمز دو سال قبل گزارش داد دیوید و ویکتوریا دو تا از شاخص‌ترین مالیات‌دهندگان انگلیس هستند که در ۱۲ ماه ۱۲/۷ میلیون پوند مالیات داده‌اند هرچند اوایل سال ۲۰۲۱ بکام به خاطر اینکه موافقت کرد سفیر قطر برای جام جهانی سال آینده باشد، مورد انتقاد قرار گرفت. قطر به خاطر نقض حقوق بشر با انتقادات شدیدی مواجه است البته بکام از این قرارداد ده ساله به ارزش ۱۵۰ میلیون پوند دفاع و ابراز امیدواری کرد تغییر از درون صورت بگیرد و فوتبال به‌عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف مثبت مورد استفاده قرار بگیرد.
یکی از همکاران بکام در امور خیریه همچنین گفت او در ۱۸ ماه گذشته سفیر حسن نیت یونیسف بوده و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای صندوق کودکان سازمان ملل متحدد همکاری کرده است.
بکام که ۱۱۵ بازی برای تیم ملی انگلیس انجام داده و شش سال کاپیتان «سه شیر» بوده، در سال ۲۰۰۳ نشان افتخار پادشاهی بریتانیا (OBE) را از ملکه در کاخ باکینگهام دریافت کرده بود.
منبع: سان

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *