بعداز ۱۳ سال حضور مستمر روی نیمکت ها/ لیگ برتر دیگر علی دایی ندارد

سایت بدون -علی دایی بعد از خداحافظی با نیمکت سایپا و آن مصاحبه عجیب و غریب و کنفرانس مطبوعاتی پرماجرا، فعلا با باشگاهی به توافق نرسیده و فعالیت خود را از نو آغاز نکرده. درباره علی دایی البته شایعه‌های فراوانی وجود دارد. می‌گویند او به دلیل مصاحبه‌ تندی که انجام داد، شاید این فصل هدایت هیچ باشگاهی را بر عهده نگیرد و بعد از مدت‌ها استراحت کند؛ بعد از حدود ۱۳ سال که در رده باشگاهی و ملی، همیشه حضور داشته و در تیم‌های مختلف فعالیت کرده؛ از تیم ملی تا صبا، سایپا، پرسپولیس، راه‌آهن و نفت‌تهران.
علی دایی چند هفته قبل با مالک تراکتورسازی دور یک میز نشست تا برای حضور در تبریز به تفاهم برسند. مذاکره‌ای که دایی را به حضور در تراکتورسازی ترغیب کرد. شهریار که در دوران مربیگری هرگز حضور در شهری جز تهران را تجربه نکرده بود، به مربیگری در تبریز چراغ سبز نشان داد اما به یکباره مشخص نشد چه اتفاقی رخ داد که نام دایی از جمع گزینه‌ها خارج شد و صحبت از جواد نکونام به میان آمد.
تراکتورسازی البته به دلایلی از نام علی دایی گذشت و البته با جواد نکونام هم به توافق نرسید. باشگاهی که بعد از پایان یک فصل پرنوسان، می‌توانست با دایی روزهای بهتری را سپری کند اما پای شهریار به تبریز باز نشد. نه به تبریز و نه به اهواز. شاید بپرسید اهواز چرا؟ مدیران فولاد قبل از توافق با جواد نکونام، مذاکره با علی دایی را آغاز کردند. نزدیکان دایی با رضایی- مدیرعامل فولاد- تلفنی صحبت کردند و مدعی شدند که می‌توانند سرمربی سابق سایپا را به حضور در اهواز راضی کنند.
مدیرعامل فولاد که با هدف جذب دایی مذاکره را آغاز کرده بود، همان شب جواد نکونام را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. گویا او هم مطمئن شده بود که نمی‌تواند علی دایی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کند. دایی که در مصاحبه‌ای این موضوع را تأیید کرده، به کادرفنی خود گفته که باید یک فصل استراحت کنند، چرا که هیچ باشگاهی نمی‌تواند سراغ‌شان بیاید و آنها را جذب کند.
شاید به همین دلیل هم بود که علی دایی یکی دو روز قبل به آمریکا سفر کرد تا در این کشور دوران ریکاوری خود را پشت سر بگذارد. سفر دایی هم حدود ۲۰ روز طول می‌کشد، درست در روزهایی که قریب به اتفاق باشگاه‌ها دنبال جذب سرمربی و تغییر در کادرفنی خود هستند. دایی اما به آمریکا رفته و انگار که می‌داند این فصل از تیم و نیمکت جدید خبری نیست. شاید اگر او چند روز قبل که نشان افتخاری کمیته ملی المپیک را دریافت کرد، مصاحبه تندی انجام نمی‌داد، همین حالا روی نیمکت تیم ملی می‌نشست و ایران را به جای مارک ویلموتس آماده بازی مقابل سوریه و کره‌جنوبی می‌کرد.
علی دایی در سال‌های اخیر هرگز بدون تیم نمانده و همیشه یکی از مربیان فعال لیگ برتر بوده. اتفاقی که شاید این فصل رخ دهد و شهریار را روی نیمکت هیچ باشگاهی نبینیم. جذابیت لیگ بدون علی دایی پایین می‌آید اما باید با این اتفاق عجیب کنار بیاییم و آن را باور کنیم. البته اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد و ثانیه ۹۰ تصمیم جدیدی اتخاذ نشود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

۲ دیدگاه

  1. واقعا متاسفم که چنین ستاره‌ای در اختیار داریم و از او استفاده نمی کنیم

  2. میلاد کرامت

    با سلام ما اردبیلی ها نودونه درصدمان عشق دایی فوتبال میدیدیم و موقع بازی تیم دایی غم و غصه هاوگرونی ها را از یاد میبردیم ان را هم شاید برای ما زیاد دیدند. اه اخ اه اخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *