تازه‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی/آقازاده و سیاوش در کنار قورباغه با گیسو

سایت بدون – این روزها شبکه نمایش خانگی به یکی از پر سروصدا‌ترین و مهم‌ترین موضوعات رسانه تبدیل شده است. در ابتدا سریال‌های شبکه‌های خانگی بیشتر به‌عنوان سرگرمی و نه نگاهی جدی مورد توجه بودند اما این روزها بخشی از اقتصاد صنعت سرگرمی ایران را تشکیل می‌دهند. سریال‌های منسجم و با کیفیت ساخته شده در شبکه نمایش خانگی باعث بیشتر دیده شدن و در ادامه تبدیل شدن آن به یکی از رسانه‌های مهم هنری شده است. این درحالی است که با کاهش جذابیت در برخی از آثار تلویزیون و کشیده شدن بسیاری از سریال‌سازان باسابقه و باتجربه به سمت شبکه نمایش خانگی باعث شد مخاطب به رغم هزینه‌دار بودن این مدیوم علاقه‌مند به سریال‌های تلویزیونی تولید شده در شبکه نمایش خانگی که عموما پربازیگر، پرستاره، کم ممیزی و البته دارای قصه‌هایی پرکشش است باشد. قصه و فیلمنامه درست و اصولی، عوامل و به‌خصوص بازیگران، تعلیق‌های مستمر رمز موفقیت تولیدات در شبکه نمایش خانگی است. ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی موجب شد تا مخاطبان جدید و ثابتی برای این رسانه شکل بگیرد.

ساخت و تولید آثار سریالی برای شبکه نمایش خانگی از آنجایی که دست کارگردان و بازیگران را تا حدودی برای ایفای نقش باز گذاشته است فضای متفاوتی را با سریال‌های تلویزیونی رقم می‌زند که همین امر نیز موجب شده تا اغلب این سریال‌ها مناسب برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی نباشند و از سوی دیگر مخاطب نیز از تلویزیون روی گردانده و به شبکه نمایش خانگی جذب شده است و این شاید در درجه نخست این فکر را به ذهن متبادر کند که این شبکه رقیبی سرسخت برای تلویزیون خواهد بود. با شیوع کرونا خیلی از فیلم‌های سینمایی از اکران در سینماها دست کشیدند و اکران آنلاین را تجربه کردند که این تجربه در نوع خود تازگی و طراوتی برای فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی داشته است. به همین دلیل در شرایط کنونی شبکه‌های مختلف نمایش خانگی از اهمیت بالایی برخوردارند و چه خوب و چه بد وارد فضای حرفه‌ای هنری کشور شده‌اند. مدتی است که فیلمبرداری سریال‌هایی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تمام مانده بود، آغاز شده و به‌زودی فیلمبرداری چند سریال تازه شبکه نمایش خانگی هم آغاز می‌شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر مجموعه‌هایی که به‌زودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند و سرنوشت تازه‌ای برای آن رقم خواهند زد.

قورباغه
«قورباغه» سریالی به نویسندگی، تدوین و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده است. این مجموعه داستانی درام و اجتماعی دارد، داستان این سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن روی هر فرد می‌پردازد. در خلاصه داستان این سریال آمده‌است: من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه‌جا بسته ‌است و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.
 نوید محمد‌زاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، نوید پورفرج،محمد‌امین شعرباف، نیما مظاهری، مهران غفوریان،آناهیتا افشار، هومن سیدی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. این سریال، چهارمین همکاری نوید محمد‌زاده با هومن سیدی بعد از فیلم‌های «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ زده» است. سریال «قورباغه» قصه جالب و پر کششی دارد که تا‌کنون دستمایه تولید هیچ فیلم و سریالی نشده است. این سریال به‌دلیل داستانی که دارد در قسمت‌هایی در خارج از ایران ضبط شده است. این سریال از تابستان‌۹۹ وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. البته حواشی این سریال از هنگام ساخت با دستمزد عجیب یکی از بازیگران مطرح آن شروع شد و البته با غیبت بازیگر مطرح آن در سینما این اتفاق را کمی تقویت و تأیید کرد.

آقازاده
بهرنگ توفیقی که حالا دیگر نام شناخته شده‌ای در عرصه سریال‌سازی است با سوژه‌ای ملتهب و سیاسی، مهمان شبکه نمایش خانگی می‌شود. حامد عنقا در گفت‌وگویی که از او منتشر شد پیرامون داستان این مجموعه گفت: «آقازاده همانطور که از اسمش بر می‌آید، گزارشی بی‌پرده و مستند از اتفاقات دو سال اخیر در پهنه سیاست و اقتصاد است که فکر می‌کنم برای خیلی‌ها دردآور باشد و می‌تواند بخشی از آدم‌های مؤثر در کشور را آزار دهد. تصویری که از مفاسد اقتصادی، 
زد و بندهای سیاسی و مشکلات اخلاقی بخشی از جامعه اجرایی وجود دارد، تخیلی و فانتزی است. ما در آقازاده سعی کردیم با این موضوع واقعی برخورد کنیم تا مردم ببینند واقعاً در پشت پرده سیاست چه اتفاقی می‌افتد.» امیر آقایی، نیکی کریمی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، امین تارخ، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، کاوه خداشناس، محمد‌حسین لطیفی، مسعود فروتن، سعید داخ و سینا مهراد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. «آقازاده» روزهای آخر فیلمبرداری را می‌گذراند و به‌زودی از شبکه نمایش خانگی روانه پخش می‌شود.

گیسو
منوچهر هادی که ید طولایی در ساخت سریال‌هایی برای شبکه نمایش خانگی دارد این روزها مراحل آخر پیش تولید سریال «عاشقانه‌۲» با نام «گیسو» را می‌گذراند تا آن را جلوی دوربین ببرد. «گیسو» درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی از جمله پولشویی است و با توجه به ساخت سریال‌های مختلفی که روابط رمانتیک در آن‌ها محور اصلی بوده، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب، تحولی اساسی در داستان صورت گرفته است. تا‌کنون حضور محمدرضا گلزار برای بازی در این سریال قطعی شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا بازیگران «عاشقانه» در این سریال نیز تکرار می‌شوند یا خیر؟

سیاوش
سریال «سیاوش» به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی مهدی یاری از جدیدترین تولیدات شبکه نمایش خانگی است. اقلیما پیش از این فیلم سینمایی «امیر» را کارگردانی کرده بود، فیلمی که در اکران عمومی خود موفق نبود، اما توانست جوایز معتبری را در جشنواره‌های معتبر خارجی از آن خود کند. این مجموعه چندی پیش در سکوت کامل خبری جلوی دوربین رفت و هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. میلاد کی‌مرام، نقش اصلی «سیاوش» را بر عهده دارد و به غیر از او امیر جعفری، جواد خواجوی و محیا دهقانی نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمبرداری این سریال با شیوع ویروس کرونا متوقف شد و مجدد از سر گرفته شده است. بخشی از داستان سریال «سیاوش» در کشور ترکیه می‌گذرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *