تراکتور – استقلال/قرار عاشقانه با هواداران؛ در صدر بمان


سایت بدون – فاصله ۳ امتیازی با پرسپولیس سبب شده استقلال همچنان حاشیه امنیت را در صدر جدول احساس نکند. با توجه به اینکه هفته آخر جدال رو در رو رتبه تیم‌ها را مشخص می‌کند، لازم است که استقلال در مسیر افزایش فاصله امتیازی با جدی‌ترین تعقیب کننده خود حرکت کند. بردهای اقتصادی استقلال در لیگ بیست و یکم تا حد زیادی هواداران این باشگاه را امیدوار می‌کند تا در نیم فصل دوم به این هدف دست یابد اما از سویی زیبا بازی نکردن نیز منتقدانی دارد که فرهاد مجیدی و شاگردانش را به نمایشی متفاوت‌تر مجبور می‌کند. در واقع از مجیدی و شاگردانش انتظار است شخصیت زیبایی از مدعی اول قهرمانی در لیگ بیست و یکم پدید آورند و علاوه بر کسب امتیاز، بازی‌های تماشاگرپسندی را هم به معرض نمایش بگذارند.
برخورد با کرونا زده‌ها
استقلال پیش ازاینکه به تیم کرونا زده تراکتور برخورد کند، خود با این درد مواجه بود و روزهای سختی را به این سبب سپری کرد. دو بازی عقب افتاده مقابل هوادار و پیکان محصول همین شرایط بود اما ظاهراً تعداد کرونایی‌های تیم تراکتور به حدی نبوده که سازمان لیگ حکم به تعویق بازی این تیم دهد. در آستانه بازی با استقلال اما قرار است شاهین ثاقبی، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، رضا دهقانی، هادی محمدی و مهدی حقیقت دوباره تست کرونا بدهند تا اگر شرایط بازی مقابل استقلال را داشتند، در ترکیب تراکتور قرار بگیرند. چهار بازیکن از میان کرونا زده‌ها جزو بازیکنان اصلی این تیم تبریزی محسوب می‌شوند.
سولدو تنها سرمربی خارجی لیگ
درباره سولدو همین قدر می‌دانیم که در دیناموزاگرب کرواسی دو جام قهرمانی به دست آورده و سرمربی کلن آلمان هم بوده است. سولدو به سبب کار در شانگهای چین با فضای فوتبال آسیا بیگانه نبود و شاید به همین دلیل مورد توجه تصمیم گیران تراکتور قرار گرفت تا به تنها سرمربی خارجی لیگ برتر تبدیل شود. سولدو اما تا امروز نتوانسته تحول بزرگی در تراکتور ایجاد کند. او امیدوار است که تیمش با عبور از کرونا و بهره‌برداری از بازیکنانی همچون کیانی که تازه به خدمت گرفته، نیم فصل دوم متفاوتی را سپری کند. تقابل او با فرهاد مجیدی می‌تواند جالب توجه باشد. آیا سولدو اولین سرمربی در لیگ بیست و یکم خواهد بود که مچ مجیدی را می‌خواباند؟ مجیدی تا کنون شکست‌ناپذیر پیش رفته…
چشم‌ها خیره به فرهاد
فرهاد مجیدی استقلال را به کدام سو می‌برد؟ آیا او می‌تواند بعد از ۸ سال استقلال را بر بام لیگ ایران بنشاند؟ مجیدی خود از دورن به‌شدت برای رسیدن به این هدف مصر است و تردید نکنید اگر استقلال در بحران‌های بیشتر مالی نیز فرو برود، مجیدی اعتراض آن‌چنانی نخواهد داشت تا شاید به اولین جام دوران مربیگری‌اش دست یابد. سرمربی استقلال اما باید دریابد که هرچه به جلو حرکت می‌کند، بازی‌ها دشوارتر خواهد شد. در همین ۳ بازی اخیر سرمربی استقلال باید سختی پیروزی در نیم فصل دوم را به عینه لمس کرده باشد. بنابراین اتخاذ تصمیم‌های عاقلانه و دوری از تصمیم‌های شتاب زده برای او گره‌گشا خواهد بود. مجیدی باید از بزرگ‌ترین فرصت زندگی‌اش نهایت بهره را ببرد تا شاید بعد از سال‌های متمادی هواداران را خوشحال کند.
چهره‌های دو تیم
در استقلال کوین یامگا تأثیرگذار‌ترین بازیکن است. در کنار او سیاوش یزدانی که برای این بازی به ترکیب اصلی باز می‌گردد و سیدحسین حسینی نیز جزو ارکان اصلی دفاع محسوب می‌شوند. حسین‌زاده، سلمانی و مهدی‌پور را هم باید در همین ردیف بازیکنان تأثیرگذار قرار دارد. اینها بخش بزرگی از پیروزی‌های استقلال را پایه‌گذاری کرده‌اند و بواقع اثرگذار‌ترین بازیکنان تیم‌شان بوده‌اند. در تراکتور نیزعباس‌زاده، محمدرضا اخباری، اکبرایمانی، علی دشتی و مهدی کیانی را بازیکنان مهمی می‌بینیم. اینها شاید بتوانند برای میزبان گره‌گشا باشند و تراکتور را مقابل صدرنشین به سمت کسب امتیاز سوق دهند. بعید است تراکتور طوری بازی کند که برای استقلال لحظات آرامی رقم بخورد.
ترکیب احتمالی استقلال
از ترکیب استقلال چه می‌دانید؟ بخش اعظمی از پاسخ این سؤال را باید در بازی قبل جست‌و‌جو کرد. جایی که آبی‌ها توانستند ذوب آهن را نیز شکست دهند. در آن بازی مجیدی از حردانی در ترکیب اصلی بهره گرفت. یقیناً سرمربی استقلال همان تصمیم را در بازی با تراکتور نیز اتخاذ می‌کند. بازگشت یزدانی اما منجر به شکل‌گیری دوباره خط دفاع همیشگی خواهد شد. ترکیب استقلال را باید این‌گونه نوشت: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، جعفر سلمانی، رودی ژستد، کوین یامگا.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *