تفاوت‌های سولسشایر با مورینیو/ در منچستر چه چیزهایی تغییر کرده است؟

آلبرتو روبیو – خاویر استپا

از زمانی که ژوزه مورینیو از منچستریونایتد رفته و سکان هدایت تیم به‌صورت موقت به اوله‌گونار سولسشایر سپرده شده است، نتایج یونایتد به‌شدت بهتر شده و آنها سه بازی پیاپی را برده‌اند.
بازیکنان حالا خوشحال‌تر به نظر می‌رسند و آن سبک فوتبال تهاجمی که یونایتد با آن شناخته می‌شد حالا برگشته است. یونایتد در این سه برد ۱۲ گل زده اما چه اتفاقی افتاده که تیم تا این حد احیا شده است؟
 
آزادی عمل بیشتر برای بازیکنان
تیم زیر نظر اوله‌گونار سولسشایر آزادی عمل بسیار بیشتری نسبت به دوران ژوزه مورینیو دارد. با نگاه به سه بازی قبل می‌توان دریافت که یونایتد روان‌تر و پرتکاپوتر بازی می‌کند. بازیکنان زیر نظر مربی نروژی آزادی بیشتری برای حرکت در میدان دارند.
 
مالکیت توپ
یکی از درخواست‌های سولسشایر از بازیکنان این بوده که از نظر مالکیت توپ بهتر عمل کنند. مربی جدید می‌خواهد یونایتد حاکم میادین باشد و این را در سه بازی نخست او می‌توان دید. یونایتد مقابل کاردیف‌سیتی ۷۲ درصد، برابر هادرسفیلد تاون ۶۵ درصد و برابر بورنموث ۶۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت.
 
حضور راشفورد به‌عنوان مهاجم مرکزی
راشفورد زیر نظر سولسشایر در هر سه مسابقه، مهاجم اصلی بوده است. لوکاکو در بازی با بورنموث جانشین این بازیکن شد و گل هم زد اما گزینه اصلی سولسشایر برای مرکز خط حمله، راشفورد است.
 
گل‌های بیشتر
یونایتد با مورینیو در ۲۴ بازی ۳۸ گل زد که میانگین آن ۵۸/۱ گل در هر بازی می‌شود.
بازیکنان زیر نظر سولسشایر در سه بازی ۱۲ گل زده‌اند که میانگین ۶/۴ گل در هر مسابقه را نشان می‌دهد.
 
تغییر وضعیت پوگبا
پل پوگبا در سه بازی با سولسشایر چهار گل در لیگ برتر زده است؛ این یعنی یک گل بیشتر از تعداد گل‌هایی که او در ۱۷ بازی زیر نظر مورینیو به ثمر رساند.
 
نادیده گرفتن فلینی
این هافبک بلژیکی یکی از بازیکنانی است که تغییر مربی بیشترین تاثیر را روی وی گذاشت. او با مورینیو در ۱۳ مسابقه به میدان رفت اما با سولسشایر تنها سه دقیقه بازی کرده است.
 
نقش کلیدی آندر هررا
این هافبک اسپانیایی که قراردادش در پایان فصل منقضی می‌شود در سطحی بالا بازی می‌کند. او در این سه بازی با سولسشایر در دو بازی در ترکیب ثابت قرار گرفته و در یک بازی در اول نیمه دوم به زمین رفته است. او برابر کاردیف گل هم زد.
 
پیش بودن در پایان نیمه اول
یونایتد در همه بازی‌ها با سولسشایر در پایان نیمه اول از حریف پیش بوده است؛ اتفاقی که زیر نظر مورینیو به‌ندرت روی می‌داد.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/قطب شمال؛قصه آشنای عشق و خیانت

سریال جدید نمایش خانگی با بازی فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی چگونه آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *