توقیف ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گیلان

سایت بدون – ا ین هفته را باید هفته کشف و توقیف توقیف دستگاههای استخراج بیت کوین (ماینر) نامید. اخرین خبر هم مربوط به گیلان است که ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از محل یک شرکت واقع در لوشان از توابع شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان کشف و توقیف شده.
گزارش عصر جمعه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ هادی بشری دادستان رودبار با اعلام این خبر بیان داشت:در راستای صیانت از حقوق عامه و با دستور قضایی، برق شرکت مذکور قطع و سخت افزار استخراج ارز دیجیتال به تعداد ۵۰۰ دستگاه به ارزش چهار میلیارد تومان توقیف شد.
به گفته بشری، برای این اشخاص به اتهام سوء استفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق، پرونده قضایی تشکیل شد.
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.
پیش از این علی بخشی رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران به خبرنگار ایرنا گفته بود که فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به ضرر صنعت برق کشورمان است.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *