جنگ اعراب در لیگ برتر/ پدر بزرگ مالک آینده نیوکاسل، پدربزرگ مالک سیتی را کشته است

به‌نظر می‌رسد رقابت‌های لیگ برتر در فصل آینده هیجان‌انگیزتر شود، چون یکی دیگر از خاندان سلطنتی امارات در آستانه خریدن نیوکاسل است که در این صورت رقابت این تیم با سیتی که آن هم مالکی اماراتی دارد، دیدنی خواهد شد.
شیخ‌خالد ۶۱ساله پیشنهاد ۳۵۰میلیون پوندی برای خرید نیوکاسل داده و به‌نظر می‌رسد به‌زودی این تیم را می‌خرد اما در این بین، یک نکته عجیب هم وجود دارد؛ پدربزرگ شیخ‌خالد، برادر ناتنی خود را در سال ۱۹۲۶ در یک نزاع خانوادگی کشت. این برادر ناتنی، پدربزرگ شیخ‌منصور یعنی مالک فعلی منچسترسیتی بوده است. این حادثه پیچیدگی روابط خانوادگی میان بخش‌های مختلف خانواده پادشاهی امارات را نشان می‌دهد که از گذشته تا امروز وجود داشته است.
شیخ‌خالد، مالک آینده نیوکاسل، پسرعموی دور شیخ‌منصور است و این دو یک جد مشترک دارند. پدربزرگ شیخ‌خالد، سقر بن زاید آل‌نهیان بود؛ کسی که در سال ۱۹۲۶ حکمران دبی شد بعد از آنکه برادر ناتنی‌اش شیخ‌سلطان بن زاید آل‌نهیان (پدربزرگ منصور) را در یک کودتای قبیله‌ای کشت. خونریزی در آن دوران عادی بود. شیخ‌سلطان خودش هم بعد از این فرمانروای دبی شد که برادر دیگرش حمدان را در سال ۱۹۲۲ کشت. قاتل سلطان یعنی سقر هم خودش بعدها به‌دست دشمنان کشته شد.
این به سیاست‌های مدرن روز و اقتصاد امارات هم ارتباط پیدا می‌کند چون شاخه خانوادگی شیخ‌خالد به دبی رفت -جایی که او مستقر است- و عملا از قوی‌ترین و پولدارترین شاخه خانواده که در ابوظبی حضور داشت جدا شد. منصور در آن شاخه قدرتمند چهره کلیدی است و همینطور در دولت امارات و او به پول خانواده که بیش از ۱۰۰میلیارد پوند است دسترسی دارد، در حالی که شیخ‌خالد ندارد.
هنوز خیلی چیزها درباره پیشنهاد خالد تایید نشده است. گروه مالی او می‌گوید پیشنهادی ۳۵۰میلیون پوندی داده که بر سر آن توافق شده اما نیوکاسل در این باره واکنشی نشان نداده و منابع این باشگاه با این پیشنهاد با تردید برخورد کرده‌اند. هیچ مدرکی از بودجه موجود شیخ اماراتی علنی یا توسط مسوولان لیگ برتر دیده نشده. فعلا تنها چیزی که قطعی است این است که تردیدها ادامه دارد.
منبع: دیلی‌میل

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *