حالا فقط دوئل با رونالدو مانده/مسی رکورد پله را شکست


لیونل مسی عنوان بهترین گلزن تاریخ آمریکای جنوبی را از پله گرفت. او در بازی پاری‌سن‌ژرمن برابر بروژ دو گل زد. این فوق‌ستاره آرژانتینی، گل‌های سوم و چهارم تیم موریسیو پوچتینو را به ثمر رساند و کمک کرد تیمش با نتیجه چهار بر یک پیروز شود.
اولین گل او ۷۵۷امین گل دوران بازی‌اش بود و او با آن گل به آمار پله رسید. مسی سپس با پنالتی نیمه دومش از پله عبور کرد. کیلیان امباپه، همبازی او در پی‌اس‌جی هم در این بازی تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که به آمار ۳۰ گل در لیگ قهرمانان می‌رسد. او در حالی که ۲۲ سال و ۳۵۲ روز سن داشت، به این آمار رسید. رکورد قبلی در اختیار مسی با ۲۳ سال و ۱۳۱ روز بود که در سال ۲۰۱۰ به ثبت رسید.
به این ترتیب مسی دومین گلزن برتر تاریخ است و تنها کریستیانو رونالدو از منچستر یونایتد با ۸۰۱ گل در دوران بازی از او بالاتر قرار دارد.
رونالدو گل‌های ۸۰۰ و ۸۰۱ام خود را برابر آرسنال به ثمر رساند. به این ترتیب او ۶۸۶ گل باشگاهی زده و ۱۱۵ گل ملی هم به ثمر رسانده است. رونالدو بهترین گلزن ملی تاریخ است.
این بازیکن ۳۶ساله ۴۵۰ گل برای رئال مادرید، ۱۳۰ گل برای منچستر یونایتد، ۱۰۱ گل برای یوونتوس و ۵ گل برای اسپورتینگ لیسبون زده است.
مسی آمار ۶۷۲ گل برای بارسلونا را دارد و تعداد گل‌های او برای بارسا از مجموع تعداد گل‌های نفرات دوم، سوم و چهارم بیشتر است.
این ستاره ۳۴ساله شش گل هم در ۱۴ بازی برای پی‌اس‌جی به ثمر رسانده است. او ۸۰ گل ملی هم برای آرژانتین زده است.
مسی در لیگ قهرمانان ۱۵۴ بازی انجام داده و ۱۲۵ گل زده است. او آمار چهار قهرمانی در این تورنمنت را هم دارد.
البته تعداد گل‌های پله مورد بحث است و وقتی رونالدو از آمار او عبور کرد، هم خود پله و هم باشگاه سانتوس حاضر نشدند این موضوع را به رسمیت بشناسند.
پله در بیو اینستاگرام‌اش، تعداد گل‌هایش را به ۱۲۸۳ گل تغییر داد. او البته این تعداد گل را زده است اما ۵۲۶ گل او در دیدارهای غیررسمی دوستانه و بازی‌هایی بوده که در تور برگزار کرده است. برخی از گل‌های او با پیراهن تیم «گارد ساحلی ششم» در مسابقات ارتش‌های جهان زده شده است.
تعداد گل‌های رسمی پله ۷۵۷ در ۸۱۲ بازی است. البته میانگین گل‌های پله در هر بازی بسیار بیشتر از رونالدو و مسی است.
پله هرگز در تیم‌های اروپایی بازی نکرد و ۱۸ سال را در سانتوس گذراند و برای دو سال پایانی بازی‌اش به نیویورک کاسموس رفت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *