خطر جدایی بازیکنان بزرگ از تیم‌های ایتالیایی/سری A در مسیر سقوط

تغییر مالکیت در دو تیم میلان و اینتر به‌تدریج باعث بهتر شدن شرایط این دو تیم شد و آنها توانستند عملکرد خوبی به‌خصوص در دو فصل اخیر ارائه کنند. بااین‌حال اتفاقاتی که در تابستان جاری در این باشگاه‌ها رخ داده، باعث شده نگرانی‌هایی درباره آینده لیگ این کشور ایجاد شود. چند ستاره نامدار و مشهور حاضر در تیم‌های ایتالیایی در مسیر جدایی و رفتن به سایر لیگ‌ها قرار گرفتند تا این نگرانی بین رسانه‌های ایتالیایی ایجاد شود که شاید دوباره سقوط دیگری برای باشگاه‌های این کشور در راه است.

سایت بدون – رقابت‌های لیگ ایتالیا پس از مدتی افول به‌تدریج در مسیر بازگشت به روزهای اوج خود قرار گرفته و به نظر می‌رسد سری A می‌تواند دوباره به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین لیگ‌های اروپایی تبدیل شود. ایتالیایی‌ها در اواخر دهه ۸۰ و همچنین دهه ۹۰ میلادی ستاره‌های زیادی را در لیگ خود داشتند و به همین دلیل قابل‌قیاس با سایر لیگ‌های اروپایی نبودند اما به‌تدریج دچار افول شدند تا اینکه رسوایی کالچوپولی همانند سیلی ویرانگر باعث شد تیم‌های باشگاهی این کشور دچار بحرانی بی‌سابقه شده و عملا از رقبای اروپایی خود عقب بیفتند. بااین‌حال در سال‌های اخیر باشگاه‌های ایتالیایی تلاش کردند این فاصله را کم کنند و موفق‌ترین تیم در این زمینه یوونتوس بود که به کمک استراتژی خوب خود در نقل‌وانتقالات و به خدمت گرفتن بازیکنان ارزان‌قیمت و باکیفیت توانست به روزهای خوبش برگردد و حتی کریس رونالدو را نیز به ترکیب خود اضافه کرد. تغییر مالکیت در دو تیم میلان و اینتر هم به‌تدریج باعث بهتر شدن شرایط این دو تیم شد و آنها توانستند عملکرد خوبی به‌خصوص در دو فصل اخیر ارائه کنند. بااین‌حال اتفاقاتی که در تابستان جاری در این باشگاه‌ها رخ داده، باعث شده نگرانی‌هایی درباره آینده لیگ این کشور ایجاد شود. چند ستاره نامدار و مشهور حاضر در تیم‌های ایتالیایی در مسیر جدایی و رفتن به سایر لیگ‌ها قرار گرفتند تا این نگرانی بین رسانه‌های ایتالیایی ایجاد شود که شاید دوباره سقوط دیگری برای باشگاه‌های این کشور در راه است. در ادامه به بررسی بازیکنانی می‌پردازیم که در این تابستان از این مسابقات جدا شدند یا در آستانه ترک سری A هستند.

 جیان لوئیجی‌دوناروما

گلر میلانی‌ها از نوجوانی در این باشگاه رشد کرد و خیلی زود به نفر اول دروازه این تیم تبدیل شد. دوناروما که با مینو رایولا، ایجنت جنجالی و مشهور فوتبال قرارداد دارد پیش از این نیز یک‌بار برای تمدید قراردادش با این باشگاه حاشیه‌ساز شده بود و حتی تا آستانه رفتن به یوونتوس هم پیش رفت اما درنهایت به تمدید آن رضایت داد. در یک‌سال گذشته روسونری تلاش زیادی انجام داد تا قرارداد این سنگربان جوان را تمدید کند اما سنگ‌اندازی رایولا و خواسته‌های زیاد این بازیکن مانع از رسیدن به توافق شد و درنهایت پائولو مالدینی و سایر مدیران باشگاه نتوانستند با او به توافق برسند. میلان که می‌توانست تابستان قبل دوناروما را با قیمت خوبی بفروشد، مجبور شد او را به‌عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد و به این ترتیب او راهی پاری‌سن‌ژرمن شد تا یکی از آماده‌ترین گلرهای کنونی فوتبال دنیا از سری A خارج شود. دوناروما در یورو ۲۰۲۰ هم یکی از ستاره‌های ایتالیا بود که تاثیر زیادی در قهرمانی تیمش در این رقابت‌ها داشت و در پایان نیز به‌عنوان بهترین بازیکن جام معرفی شد. این جدایی نه‌تنها برای میلان بلکه برای فوتبال ایتالیا فقدانی بزرگ محسوب می‌شود و رفتن این ستاره‌ها بی‌شک باعث افت کیفی این رقابت‌ها و کاهش جذابیت آن خواهد شد. البته از طرف دیگر شاید باید به او حق داد که برای رسیدن به افتخاراتی بیشتر و موفقیت در رقابت‌های اروپایی حضور در باشگاهی همانند پاری‌سن‌ژرمن را انتخاب کند که شانس بسیار بیشتری نسبت به میلان برای فتح لیگ قهرمانان در فصل آینده دارد.

 اشرف حکیمی

مدافع راست جوان اینترمیلان نقش زیادی در قهرمانی این تیم در سری A داشت. شاگردان آنتونیو کونته فصل قبل سرانجام به ۹ سال یکه‌تازی یووه در لیگ خاتمه دادند و با اقتدار فاتح اسکودتو شدند. حکیمی که در ترکیب نرآتزوری در پست هافبک راست بازی می‌کرد، یکی از بهترین‌های فصل پیش این رقابت‌ها بود. رئال که یک فصل هم او را قرضی به دورتموند داده بود در تابستان گذشته در ازای ۴۰ میلیون یورو او را به اینتر فروخت و البته بسیاری این تصمیم را اشتباهی بزرگ از سوی تیم اسپانیایی می‌دانستند. حکیمی در سری A هم توانایی‌هایش را به رخ کشید و با اینتر فصلی عالی را پشت‌سر گذاشت اما مشکلات مالی این باشگاه و بدهی‌های این تیم سبب شد آنها به فکر فروش برخی ستاره‌های خود ازجمله حکیمی بیفتند و به این ترتیب آنها هم ستاره جوان خود را راهی پاریس کردند. البته اینتر برخلاف تیم همشهری از این انتقال درآمد خوبی به دست آورد و ۷۱ میلیون یورو از تیم فرانسوی گرفت تا مدافع مراکشی خود را به این باشگاه بفروشد. بااین‌حال غیبت او در فصل آینده مسلما باعث افت اینتر خواهد شد و این تیم کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود خواهد داشت. نرآتزوری تنها یک فصل توانست این ستاره ۲۲ساله را در تیم خود حفظ کند و حالا با خرید قطعی متئو دارمیان ۳۱ساله که فصل قبل به‌صورت قرضی در این تیم بازی می‌کرد، تلاش دارد جای خالی این بازیکن را پر کند.

 رودریگو دی‌پل

هافبک ملی‌پوش آرژانتینی ۵ فصل خوب را در اودینزه سپری کرد و یکی از بازیکنان اصلی و مهم این تیم در سال‌های اخیر بود. او در این مدت ۱۸۴ بازی در این تیم ایتالیایی برگزار کرد که حاصل آن ۳۴ گل و ۳۶ پاس گل برای این تیم بود. او که از سال ۲۰۱۸ به تیم ملی کشورش نیز دعوت می‌شود در این تابستان سرانجام از ایتالیا رفت و ترجیح داد با قبول پیشنهاد وسوسه‌کننده اتلتیکومادرید، زیرنظر دیه‌گو سیمئونه، هم‌وطن خود به فوتبالش ادامه دهد. دی‌پل در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای امسال نیز یکی از نفرات اصلی آلبی‌سلسته بود و در دیدار فینال هم در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت تا در کنار هم‌تیمی‌هایش غلبه بر برزیل و قهرمانی در این تورنمنت را جشن بگیرد. این هافبک بازی‌ساز آرژانتینی هم سرانجام از سری A رفت تا دوباره به لالیگا برگردد.

 کریستین رومرو

رومرو دیگر آرژانتینی موفق فصل پیش لیگ ایتالیاست که در این تابستان تصمیم به ترک این کشور گرفت و فوتبال جزیره را برای ادامه بازی انتخاب کرد. او هم یکی از نفرات اصلی تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا بود و پس از قهرمانی به‌همراه این تیم و البته فصل درخشانی که در آتالانتا سپری کرده بود، مشتریان زیادی داشت تا اینکه درنهایت راهی تاتنهام شد. رومرو ۲۳ساله یکی از بهترین مدافعان فصل پیش سری A بود که به‌صورت قرضی از یوونتوس راهی آتالانتا شده بود. این باشگاه ایتالیایی پس از نمایش خوب این مدافع جوان در کوپا آمه‌ریکا بند خرید ۱۶ میلیون یورویی او را فعال کرد و رومرو را قطعی خرید تا این بازیکن را پس از چند روز به‌صورت قرضی به تاتنهام واگذار کند. البته تیم انگلیسی پس از پایان قراردادی قرضی یک‌ساله او باید ۵۰ میلیون یورو بابت خرید قطعی او پرداخت کند که باعث می‌شود آتالانتا در عرض مدتی کم سودی هنگفت از این معامله داشته باشد اما یکی از بازیکنان جوان و آینده‌دار لیگ ایتالیا را از دست خواهد داد.

 روملو لوکاکو

انتقال این ستاره بلژیکی هنوز قطعی نشده است؛ اما باید منتظر یکی از مهم‌ترین جابه‌جایی‌های این پنجره نقل‌وانتقالاتی طی روزهای آینده باشیم. رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی از توافق دو باشگاه اینتر و چلسی برای این انتقال خبر می‌دهند و حتی ممکن است او همین امروز برای انجام تست‌های پزشکی راهی لندن شود. مهاجم گلزن اینتر یکی از بازیکنانی بود که نقش مهمی در قهرمانی این تیم در سری A ایفا کرد اما او هم مثل حکیمی در مسیر جدایی از این باشگاه قرار دارد و رفتن این ستاره‌ها مدیران و مالکان باشگاه را تحت‌فشار بیشتری از سوی هواداران قرار می‌دهد. جدایی آنتونیو کونته از این تیم در پایان فصل پیش و پس از قهرمانی ارزشمند آنها در لیگ نشانه‌هایی از اختلاف و بحران در این باشگاه را آشکار کرد و این سرمربی ایتالیایی هم فهمیده بود که در این شرایط ادامه حضورش در این تیم چندان منطقی نخواهد بود. جدایی لوکاکو می‌تواند لطمه زیادی به این تیم وارد کند و آنها یکی از بهترین گلزنان خود را از دست خواهند داد. چلسی که در سال ۲۰۱۱ لوکاکو را از اندرلخت خرید و البته بیشتر او را به باشگاه‌های دیگر قرض داد، دوباره سراغ این گلزن آماده رفته تا شاید او بتواند مشکلات تیم در خط حمله را حل کند. لوکاکو پیش از حضور در اینتر پیراهن اورتون و منچستریونایتد را نیز در لیگ برتر انگلیس به تن کرده بود و تنها در اورتون توانست دوران موفقی را سپری کند. باید دید او در بازگشت به انگلیس می‌تواند روند خوبش در اینتر را ادامه دهد یا خیر. رفتن لوکاکو فقدان مهمی برای اینتر خواهد بود و این تیم که با قهرمانی در ایتالیا هواداران خود را خوشحال کرده بود و به نظر می‌رسید در لیگ قهرمانان هم می‌توانند روزهای خوبی را داشته باشند حالا با رفتن دو ستاره خود با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد بود. اگر سیمونه اینزاگی، سرمربی جدید این تیم بتواند بخشی از پول حاصل از فروش این بازیکنان را خرج بازسازی تیمش کند شاید فصل بعد دوباره یکی از مدعیان قهرمانی باشد، اما بدون‌شک پر کردن جای خالی لوکاکو در خط حمله کار بسیار سختی خواهد بود.

 کریس رونالدو

این ستاره پرتغالی هم هنوز در تورین حضور دارد و در تمرینات یوونتوس حاضر است؛ اما همچنان زمزمه‌هایی مبنی‌بر احتمال جدایی‌اش از بیانکونری شنیده می‌شود. البته با توجه به اینکه احتمالا لیونل مسی راهی پاری‌سن‌ژرمن خواهد شد یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های او برای رفتن از بین رفت و حالا تنها شایعه بازگشتش به رئال‌مادرید مطرح است. رونالدو با حضورش در یوونتوس باعث بالا رفتن ارزش این لیگ و همچنین بیشتر شدن تعداد تماشاگران و بینندگان تلویزیونی این مسابقات شد و رفتن او از سری A می‌تواند لطمه بزرگی به این رقابت‌ها وارد کند. او در ۳۶سالگی دیگر همانند روزهای اوجش درخشان نیست؛ اما هنوز هم هواداران و طرفداران زیادی دارد که همین موضوع باعث شده یوونتوسی‌‌ها حتی به فکر تمدید قرارداد با او نیز باشند.

مطلب پیشنهادی

زنی که با قاتل همسرش همکاری کرد

سایت بدون -اواسط بهمن سال گذشته زنی با اورژانس تهران تماس گرفت و اطلاع داد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *