داستان هالیوودی علیرضا جهانبخش در سایت برایتون/ خرید خوب ، خرید بد

سایت بدون -برایتون طی هفته‌های اخیر اوضاع خوبی در لیگ برتر ندارد و بیش از هر زمان دیگری به منطقه سقوط نزدیک شده است. یاران علیرضا جهانبخش در سال جدید میلادی هیچ‌بردی را تجربه نکرده‌اند و تنها نتیجه قابل‌قبول آنها در این سال تساوی برابر چلسی بود که با گل فوق‌العاده ستاره ایرانی این تیم حاصل شد. برایتون با این نتایج تنها سه امتیاز با وستهام و واتفورد که در رده‌های ۱۸ و ۱۹ جدول حضور دارند، فاصله دارد و با توجه به اینکه به‌زودی چند دیدار سخت برابر تیم‌های ولورهمپتون، آرسنال، لسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و منچسترسیتی در پیش دارد می‌توان پیش‌بینی کرد که این تیم یکی از شانس‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر خواهد بود.

     ناجی برایتون

برایتون در ژانویه سال گذشته الکسیس مک‌آلیستر را از تیم «آرژانتینیوس جونیورز» آرژانتین خرید و او را تا پایان فصل به همان تیم قرض داد. در ابتدای این فصل هم مک‌آلیستر به بوکا جونیورز قرض داده شد و نهایتا در ماه ژانویه او بالاخره به برایتون آمد تا در ادامه فصل برای این تیم انگلیسی بازی کند. این هافبک میانی آرژانتینی صاحب پیراهن شماره ۱۰ باشگاه شد و حالا هواداران امیدوارند درخشش این بازیکن بتواند بقا در لیگ برتر را تضمین کند.
سایت «وی ار برایتون» در گزارشی به بررسی اوضاع کنونی برایتون، ستاره جدید این تیم و مقایسه او با خرید علیرضا جهانبخش پرداخته است. در مطلب این سایت آمده است: «الکسیس مک‌آلیستر سرانجام به برایتون رسید. او که مشکلاتی در زمینه مجوز کار داشت با حل این مشکل توانست به سوی انگلیس پرواز کند و رسما به‌عنوان بازیکن برایتون به هواداران معرفی شود. انتظار می‌رود این بازیکن جوان آرژانتینی در دیدار شنبه آینده در زمین شفیلدیونایتد برای نخستین‌بار پیراهن تیم را به تن کند. تیم گراهام پاتر در هفته‌های اخیر وضعیت خوبی نداشته و این تغییر می‌تواند کمکی برای او باشد. برایتون در سال ۲۰۲۰ هیچ‌مسابقه‌ای را نبرده که چهار حریف آنها از تیم‌هایی بودند که در ابتدای ماه ژانویه پایین‌تر از ما در جدول قرار داشتند. ما در این دیدارها تنها ۳ امتیاز گرفتیم و خطر سقوط به تیم بسیار نزدیک است. پاتر هم پس از هر بازی با جملاتی چون «ما از این بازی درس گرفتیم» یا «باید به نکات مثبت نگاه کنیم» سعی دارد اوضاع را عادی جلوه دهد اما هواداران به خوبی می‌دانند که در این مدت تیم دو ایراد بزرگ داشته است. اول اینکه در این ۶هفته نمایش خوبی ارائه نکرده و از آن مهم‌تر اینکه حتی اگر تیم خوب هم بازی کرده باشد به اندازه کافی گل نزده است. در چنین شرایطی طبیعی است که حضور مک‌آلیستر برای کادر فنی و هواداران خبری خوش باشد. او در ۶ماه گذشته در ترکیب بوکا جونیورز، یکی از تیم‌های معروف فوتبال دنیا به میدان رفته و این باشگاه اصلا دوست نداشت چنین بازیکنی را از دست بدهد. هواداران بوکا نیز بابت جدایی این بازیکن ۲۱ ساله ناراحتند و امیدوار بودند قرارداد او با این تیم دائمی شود. نگاهی به فیلم بازی‌های او نشان می‌دهد که این هافبک آرژانتینی پاسور بسیار خوبی است و شوت‌های خوبی هم از پشت محوطه جریمه می‌زند. اتفاقی که در این فصل در برایتون به ندرت دیده شده است.»

     جهانبخش و داستانی هالیوودی

این سایت در ادامه با اشاره به انتقال علیرضا جهانبخش به این باشگاه نوشت: «در فضای مجازی از مک‌آلیستر به‌عنوان ناجی برایتون در این فصل یاد می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تنها گزیده بازی‌های یک بازیکن نمی‌تواند ملاک موفقیت او در تیم جدیدش باشد. یکی از نمونه‌های اخیر علیرضا جهانبخش بود که در ابتدای فصل پیش به برایتون آمد. هواداران از اینکه برایتون ۱۷میلیون پوند برای خرید او به آلکمار داد و این بازیکن را از چنگ تیمی چون لسترسیتی درآورد بسیار خوشحال بودند. البته حقیقت این است که هیچ‌کدام از ما بازی‌های او را کامل و به صورت زنده ندیده بودیم. هواداران روزها هر حرکت او در اینستاگرام را دنبال می‌کردند و داستانی نظیر فیلم‌های هالیوودی در حال رخ دادن بود. آنها با تحلیل عکس‌هایی که از جهانبخش منتشر می‌شد به‌دنبال سرنخی بودند که آیا او در راه برایتون است یا نه. این همه اشتیاق درنهایت به ۱۸ماه بدون گل و پاس گل برای جهانبخش در ترکیب برایتون منتهی شد. چنین اتفاقی برای یورگن لوکادیا، دیگر خرید رکوردشکن برایتون نیز رخ داد و سرانجام این بازیکن هلندی هم به بدترین تیم فصل قبل لیگ آمریکا قرض داده شد. در مجموع باید توجه داشت که مک‌آلیستر بازیکن بسیار جوانی است و نباید از او انتظار زیادی داشت. او بازیکنی است که از فوتبال آمریکای جنوبی راهی اروپا شده و برای آشنا شدن با فضای فوتبال انگلیس نیاز به زمان دارد. در نتیجه نباید از او انتظار داشت که یک تنه تیم را از شرایط کنونی خارج کند.»
اگر چه این سایت خرید این بازیکن آرژانتینی را با جهانبخش مقایسه کرده است، مهاجم ایرانی برایتون در فصل گذشته به دلیل مصدومیت بخشی از دیدارهای تیمش را از دست داد و در بازگشت هم نتوانست به فرم ایده‌آل برگردد. با تغییر سرمربی در ابتدای فصل هم جهانبخش تلاش زیادی کرد تا توانایی‌هایش را به پاتر ثابت کند و درنهایت در دیدار با بورنموث بالاخره به ترکیب اصلی رسید و گلزنی هم کرد تا نشان دهد نیمکت‌نشینی‌اش توجیه زیادی نداشته است. در بازی بعدی هم علیرضا با یک ضربه آکروباتیک دروازه چلسی را گشود تا زیباترین گل ماه ژانویه لیگ برتر را به ثمر رسانده باشد. البته او تنها یک بازی دیگر فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشت و دوباره نیمکت‌نشین شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *