درباره درخشش این روزهای رابرت لواندوفسکی مهاجم تیم بایرن مونیخ/آماده‌ترین شماره ۹

  بایرن مونیخ به لطف درخشش رابرت لواندوفسکی یک برد دیگر در لیگ قهرمانان کسب کرد و حالا با خیالی آسوده‌تر در دیدارهای برگشت به میدان می‌رود. شاگردان کوواچ که فصل پیش به زحمت در بوندس‌لیگا قهرمان شدند و در لیگ قهرمانان نیز وداعی زودهنگام داشتند، در همان ابتدای مرحله حذفی به لیورپول باختند و کنار رفتند. این فصل اما آنها شروعی خوب در این تورنمنت داشتند که اوج آن برتری خیره‌کننده ۷ بر ۲ در زمین تاتنهام بود. ستاره باواریایی‌ها در این هفته‌ها بی‌شک لواندوفسکی است که همانند یک ماشین گلزنی برای تیمش عمل می‌کند و با گل‌هایش بردهای ارزشمندی را برای بایرن رقم زده است. او با دو گلی که در دیدار سه‌شنبه شب برابر المپیاکوس زد پایه‌گذار برد ۳ بر یک تیمش بود و خود هم به رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان صعود کرد و بالاتر از رود فن‌نیستلروی قرار گرفت.

در کنار مسی و رونالدو

ستاره لهستانی بایرن در این فصل آمار بسیار خوب ۲۱ گل در ۱۷ بازی ملی و باشگاهی را به ثبت رسانده و در ۳۱ سالگی هنوز در اوج آمادگی به سر می‌برد. او در این فصل ۱۸ گل برای مونیخی‌ها به ثمر رسانده و فاصله‌اش با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در جدول گلزنان لیگ‌های معتبر اروپایی ۶ گل است. بعد از او رحیم استرلینگ قرار دارد که به لطف هت‌تریک در دیدار سه‌شنبه شب مقابل آتالانتا ۱۲ گله شده و در رتبه سوم نیز آندره‌آ  بلوتی، مهاجم تورینو است که ۱۱ گل زده است.  رکوردهای شخصی او به همین‌جا ختم نمی‌شود. لواندوفسکی در سال جاری میلادی ۳۶ گل در ۳۶ مسابقه برای بایرن زده و از این لحاظ بالاتر از لئو مسی، کیلیان امباپه، استرلینگ، آگرو و رونالدو قرار دارد. مهاجم سابق دورتموند در هر ۱۲ بازی قبلی بایرن موفق به گلزنی شده که نشان از آمادگی فوق‌العاده او دارد.  هدف بعدی لوا در لیگ قهرمانان عبور از کریم بنزماست که با ۶۰ گل زده در رتبه چهارم فهرست بهترین گلزنان این تورنمنت قرار دارد. البته با توجه به اینکه برخلاف نیستلروی و رائول(که با ۷۱ گل رتبه سوم را در اختیار دارد) مهاجم فرانسوی رئال همچنان مشغول بازی است و احتمالا این رده تا پایان دوران فوتبال این دو ستاره چند بار بین آنها دست‌به‌دست خواهد شد. او مدت‌ها یکی از نفرات تاثیرگذار دورتموند در بوندس‌لیگا بود و روزهای درخشان این تیم آلمانی در لیگ و همچنین رقابت‌های اروپایی با کمک او حاصل شد. درنهایت این بایرن مونیخ بود که در سال ۲۰۱۴ توانست او را برای جدایی از تیمش متقاعد کند و با وجود پیشنهادهای زیادی که از دیگر تیم‌های بزرگ اروپایی داشت ترجیح داد در آلمان و با پیراهن تیم رقیب فوتبالش را ادامه دهد.   ملی‌پوش لهستانی از آن زمان در ۲۵۵ بازی برای باواریایی‌ها ۲۰۹ گل به ثمر رسانده و در طول این مدت تنها مسی و رونالدو عملکرد بهتری نسبت به او داشته‌اند.

باز هم پیشنهاد رئال

در شرایطی که او آماده‌ترین شماره ۹ حال حاضر فوتبال اروپا و حتی جهان است شایعاتی مبنی‌بر تمایل رئال مادرید برای خرید او در مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی به گوش می‌رسد. زین‌الدین زیدان، سرمربی رئالی‌ها در تابستان برای تقویت خط حمله تیمش به سراغ لوکا یوویچ، مهاجم اینتراخت فرانکفورت رفت تا این پدیده جوان بتواند مشکلات این تیم در دوران پس از رونالدو را حل کند اما تا اینجای فصل یوویچ اصلا موفق نشان نداده و همین موضوع سبب شده تا زیزو به سرعت برای تقویت خط حمله تیمش اقدام کند.رسانه‌های اسپانیایی در حالی از احتمال این انتقال خبر می‌دهند که فروش چنین بازیکنی در ماه ژانویه بسیار بعید به نظر می‌رسد به‌خصوص اینکه او در اوج آمادگی است و بایرن مونیخ نیز باشگاهی نیست که به راحتی ستاره‌هایش را از دست بدهد.البته گفته می‌شود رئالی‌ها حاضرند برای به خدمت گرفتن لواندوفسکی از لوکا یوویچ یا گرت بیل به‌عنوان گزینه‌های جابه‌جایی با مهاجم بایرن استفاده کنند تا ژرمن‌ها را راضی به این انتقال کنند. این نخستین بار نیست که رئال به سراغ شماره ۹ بایرن مونیخ می‌رود. آنها پیش از انتقال او به بایرن و حتی زمانی‌که او به این تیم پیوسته بود هم چندین بار برای خریدش تلاش کردند اما هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند. سزاری کوچارسکی، مدیر برنامه‌های سابق لواندوفسکی ژانویه امسال در این باره گفته بود: «می‌توانستیم برای انتقال او تلاش کنیم اما این کار ریسک داشت. انتقال او به رئال یا درخواست قرارداد بهتر با بایرن مونیخ می‌توانست او را با مشکل روبه‌رو کند و من هم دوست ندارم آینده موکلانم به خطر بیفتد. پیشنهادهای زیادی رسیده بود. همسرش دوست نداشت به فرانسه یا انگلیس برود و به همین دلیل به پاری‌سن‌ژرمن پاسخ منفی دادیم. البته او آفتاب اسپانیا را دوست دارد و برای حضور در مادرید بی‌میل نبود.»البته در مادرید تنها زیدان تصمیم‌گیرنده نیست و در تابستان مشخص شد که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه دخالت زیادی در خریدهای جدید این تیم دارد چراکه وقتی سرمربی تیم به‌شدت برای خرید پوگبا تلاش می‌کرد، پرز مشغول رایزنی برای خرید نیمار بود.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *