دردسر مدیران برای تمدید قراردادها به‌خاطر خارجی‌ها/ستاره‌های پرسپولیس دستمزد نامتعارف می‌خواهند

سایت بدون – تیم‌های ایرانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و باید از اواخر شهریورماه در این بازی‌ها به میدان بروند در این فصل شرایط سختی را تجربه می‌کنند و با توجه به اینکه باید با تیمی کامل‌شده پا به این رقابت‌ها بگذارند، فرصت چندانی برایشان وجود ندارد که بتوانند در نقل‌وانتقالات حاضر شوند و علاوه‌بر آن با بازیکنان فعلی تیم‌شان هم تمدید قرارداد کنند.
حالا در این بین برخی تیم‌ها از مدت‌ها قبل تحرکات خود را در نقل‌وانتقالات آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند با نفرات مدنظر سرمربی‌شان تمدید قرارداد کنند و همچنین مذاکرات موثری را هم با نفرات جدید داشته باشند؛ اما پرسپولیسی‌ها که در این چند سال گذشته جزء تیم‌هایی به‌شمار می‌رفتند که خیلی زود تکلیف نفرات فصل بعدشان را روشن می‌کردند و کار زیادی در فصل نقل‌وانتقالات نداشتند و همچنین جزء تیم‌هایی بودند که کمترین تعداد ورودی و خروجی را به ثبت می‌رساندند، در فصل جاری هنوز با بازیکنان تیم برای حضور در فصل آینده لیگ برتر به توافق نرسیده‌اند و این نگرانی ایجاد شده که مبادا مدیران فعلی نتوانند مثل سال‌های قبل اسکلت اصلی تیم را حفظ کنند. البته از گوشه و کنار هم خبرهای خوبی از شرایط ستاره‌های این تیم برای فصل آینده شنیده نمی‌شود و با این اوصاف باید حدود یک‌ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم سرخ‌ها در بازی‌های آسیایی چه چهره‌ای به‌خود می‌گیرند و چقدر از خواسته کادرفنی برآورده می‌شود.

 مذاکره مستقیم تمدید بعد از بازی امشب

جسته‌وگریخته شنیده می‌شود برخی بازیکنان سرخ با پیشنهاد تمدید قراردادشان مواجه شده‌اند تا مشخص شود بالاخره عزمی در باشگاه ایجادشده که آنها برای تمدید قراردادها اقدام کنند. البته این پیشنهادها به‌صورت جدی و رسمی نبوده و در حد پیغام و پسغام انجام شده است.
در این خصوص یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به بازیکنان برای تمدید قراردادشان ارائه نشده است، البته در دستورکار قرار گرفته که بعد از بازی برابر سایپا مذاکرات خود را با نفرات مدنظر کادرفنی که یا قراردادشان بعد از پایان جام‌حذفی تمام می‌شود یا بندهایی در قراردادشان وجود دارد که می‌توانند جدا شوند، آغاز کنیم و امیدواریم با همکاری بازیکنان خیلی زود این مرحله را به پایان برسانیم.»
البته شنیده می‌شود به احتمال زیاد روند این مذاکرت کند خواهد بود تا حواشی احتمالی آن، در آستانه دربی به تیم لطمه‌ای وارد نکند و مرحله اصلی بعد از مشخص‌شدن نتیجه نیمه‌نهایی جام‌حذفی آغاز می‌شود.

 تاکید یحیی به باشگاه؛ قراردادها حداقل ۲ساله شود

یکی از کارهای خوبی که در زمان مدیریت طاهری و گرشاسبی در پرسپولیس دنبال می‌شد این بود که بازیکنانی را که حتی یک‌سال از قراردادشان باقی مانده بود در میانه فصل به باشگاه دعوت می‌کرد و با او توافق می‌کردند که قراردادشان را حداقل یک‌سال دیگر تمدید کنند تا به این ترتیت تمام نفرات تیم حداقل ۲ سال با پرسپولیس قرارداد داشته باشند. اما حالا کمتر بازیکنی را در پرسپولیس می‌بینیم که قرارداد ۲ساله با این تیم داشته باشد و آنها یا قراردادشان در پایان بازی‌های این فصل به اتمام می‌رسد یا نهایتا یک‌سال دیگر از قراردادشان باقی‌مانده است.
در این خصوص شنیده‌ایم یحیی گل‌محمدی به مدیران باشگاه و افشین پیروانی تاکید کرده که حتما برنامه‌ریزی کنند تا قرارداد تمام نفرات تیم حداقل ۲ساله شود تا هم خیال کادرفنی از بابت تیم و آینده‌اش راحت شود و هم باشگاه درصورت ترانسفر این بازیکنان به لیگ‌های خارجی بتواند درآمدزایی داشته باشد.
این موضوع درخصوص بازیکنان جدید هم صدق می‌کند و مدیران باشگاه تصمیم دارند هر بازیکنی، حتی اگر ستاره لیگ برتر بود را با قرارداد ۲ساله به خدمت بگیرند و به‌هیچ‌عنوان زیر بار قرارداد یک‌ساله نمی‌روند.

 هیچ بازیکنی در پرسپولیس پیشنهاد خارجی ندارد!

با اینکه خیلی از بازیکنان از همین حالا تهدید خود را آغاز کرده‌اند و با راه انداختن موج خبری، خودشان را در لیگ‌های اروپایی می‌بینند اما به غیر از علیپور که در پایان این فصل قراردادش تمام می‌شود و اگر دعوتنامه‌ای از تیمی داشته باشد به دست خودش و مدیربرنامه‌هایش می‌رسد، سایر ستاره‌های پرسپولیس مثل ترابی، نوراللهی، کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و… پیشنهاد رسمی ندارند.
با توجه به اینکه این نفرات هنوز با پرسپولیس قرارداد دارند و یک فصل دیگر باید پیراهن سرخ را بر تن کنند، اگر پیشنهاد خارجی داشته باشند باید به باشگاه ارسال شود و طبق گفته یکی از مدیران باشگاه، برای هیچ‌کدام از بازیکنان پرسپولیس تا به‌امروز پیشنهاد خارجی یا داخلی به باشگاه ارسال نشده و صحبت از حضور آنها در فوتبال خارج از کشور بیشتر شایعاتی است که در فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود. با این حال یکی از حربه‌های بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات این است که از پیشنهادات‌شان صحبت کنند تا بتوانند به این واسطه مدیران را برای شل‌کردن سرکیسه و قرار دادن بندهای دلخواه‌شان در قرارداد، تحت‌فشار قرار دهند.

 دردسر خارجی‌ها برای باشگاه

یکی از صحبت‌هایی که این روزها بین فوتبالی‌ها مطرح می‌شود و حسابی سرگیجه‌آور شده، پیشنهادهایی است که بازیکنان ملی‌پوش و ستاره‌های لیگ برتری به تیم‌های فعلی و تیم‌های خواهان‌شان ارائه می‌کنند که هیچ منطقی در آن دیده نمی‌شود و شاهد این هستیم که برخی رقم قراردادشان را تا ۵برابر بیشتر کرده‌اند.
همان‌طور که چند روز قبل خواندیم یک هافبک ملی‌پوش که هم استقلال و هم پرسپولیس را خواهان خود می‌بیند توسط مدیربرنامه‌هایش رقم ۱۶میلیاردی ارائه کرده و البته تمام این پول را برای یک فصل می‌خواهد.
از این‌دست بازیکنان در ۲ تیم مطرح پایتخت هم کم نداریم و بعد از اینکه خبر دادیم یکی از ملی‌پوشان استقلال برای تمدید قرارداد رقم بسیار بالایی را پیشنهاد کرده است، شنیده می‌شود دو ستاره پرسپولیس هم برای تمدید قرارداد و ماندن در جمع شاگردان یحیی رقم‌هایی حدود ۱۰ میلیارد را درنظر گرفته‌اند و آن را به‌صورت تلویحی به گوش باشگاه نیز رسانده‌اند. یکی از افراد حاضر در باشگاه پرسپولیس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «برخی بازیکنان از اینکه بازیکنان خارجی تیم که یا سطح پایین‌تری نسبت به ستاره‌های تیم داشته یا در یک سطح قرار دارند، با نرخ امروز دلار دریافتی بالای ۱۰ میلیارد دارند، ناراحت هستند و این را بارها به طرق مختلف به گوش باشگاه رسانده‌اند. حالا آنها برای اینکه از قافله بازیکنان خارجی عقب نمانند تصمیم گرفته‌اند دستمزد خود را براساس بازیکنان دلاری دریافت کنند.»
او ادامه داد: «به‌طور مثال اگر قرارداد رسن را ۵۰۰ هزار دلار برای فصل جدید درنظر بگیریم، مبلغ قرارداد او به پول رایج کشور بیش از ۱۰ میلیارد می‌شود و آنها هم از باشگاه انتظار دارند با آنها هم براساس نرخ دلار و مبلغی که برای خارجی‌ها درنظر گرفته می‌شود، قرارداد ببندند و درواقع این اتفاق نوعی حسادت به بازیکنان خارجی تیم است.» پیش از این نوشته بودیم یکی از بازیکنان هم‌پست با رسن به‌صورت علنی در رختکن، به مبالغ دریافتی این هافبک عراقی اعتراض کرده است و ظاهرا حالا عزمی ایجادشده که یا این خارجی‌ها در پرسپولیس نباشند یا آنها هم بتوانند به‌اندازه این خارجی‌ها پول بگیرند که البته این مساله می‌تواند منجر به جدایی رسن شود، چراکه ظاهرا اوساگونا و رادوشوویچ دستمزدشان نزدیک به نفرات داخلی است و فقط رسن است که برای تمدید قرارداد، رقم قابل‌توجهی دریافت خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

۱۰ قدم برای تبدیل ایده‌ فناورانه به فرصت‌ تجاری/ با مغزت پولدار شو

سایت بدون /در دنیای امروز، ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات(IT) می‌تواند به فرصت‌های تجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *