«درساژ» جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلمهای شرقی را ربود

فیلم ایرانی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه از ایران جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلمهای شرقی را در شهر ژنو سوئیس به دست آورد.

سایت بدون – چهاردهمین دوره این جشنواره از ۲۹ آوریل تا ۵ ماه مه در کشور سوئیس برپا و عصر شنبه چهارم ماه مه طی مراسمی جوایز برندگان اهدا شد.

هیأت داوران، فیلمهای بلند و کوتاه رسیده از کشورهای گوناگون را مورد ارزیابی قرار دادند که در بین آنها آثار مستند و داستانی به طور همزمان داوری شدند.

این جشنواره با نمایش فیلمهای برنده به کار خود پایان داد.

برندگان فیلم های بلند عبارتند از: جایزه بزرگ به «درساژ» ساخته پویا بادکوبه از ایران ایران و جایزه دوم نقره به «فتوا» ساخته محمود بن محمود از تونس تعلق گرفت. همچنین یک دیپلم افتخار به یک محصول فرانسوی داده شد. درحاشیه جشنواره منتقدان نیز جایزه خود را به فیلم «فتوکپی» ساخته تامر اشری  از مصر اعطا کردند.

در بخش فیلم های کوتاه، دو جایزه اول و دوم به تونس و سوریه تعلق گرفت و به یک اثر از ایران ساخته محمد توری وانیان نیز دیپلم افتخار اهدا شد.

طاهربن جلون، نویسنده مشهور عرب مسئولیت اعلام اسای برندگان را بر عهده داشت.

در مجموع در این دوره جشنواره ۸۳ فیلم نمایش داده شد که ۳۴ فیلم در بخش های مختلف با یکدیگر داشتند. فیلم ها از افغانستان، الجزایر، مصر، عراق، ایران، مراکش، فلسطین، قطر، تونس، ویتنام،  اسراییل،  سوریه، امارات متحده عربی، کنیا، بحرین و … بودند.

چهار گروه از داوران، بخش های مختلف این دوره جشنواره را داوری می کردند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/قطب شمال؛قصه آشنای عشق و خیانت

سریال جدید نمایش خانگی با بازی فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی چگونه آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *