دعوای نویر و تراشتگن بالا گرفت / بایکـوت مانشـافت راه‌حـل جـدیـد بایـرن


سایت بدون – درگیری دو دروازه‌بان تیم‌ملی آلمان، کم‌کم به جاهای باریک کشیده شده و حالا باشگاه بایرن‌مونیخ نیز وارد ماجرا شده و علنا سرمربی تیم‌ملی را تهدید کرده که دیگر به این تیم بازیکن نمی‌دهد. مارک آندره تراشتگن، گلر بارسلونا در هفته‌های اخیر از اینکه زیر سایه مانوئل نویر قرار گرفته ابراز ناراحتی کرده و چندین‌بار از وضعیت خود در تیم‌ملی ابراز نارضایتی کرده است.
درگیری لفظی دو دروازه‌بان حالا شکل جدی‌تری به خود گرفته و اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن در مصاحبه‌ای تهدید کرده که اگر نویر نیمکت‌نشین شود، دیگر هیچ بازیکنی از تیمش را در اختیار تیم‌ملی قرار نخواهد داد.

این راهش نیست

بزرگ‌ترین باشگاه آلمان، پیش از این نیز با یواخیم لوو، سرمربی مانشافت به مشکل خورده بود. زمانی که در اوایل تابستان لوو تصمیم گرفت سه ستاره این تیم یعنی جروم بواتنگ، توماس مولر و متس هوملز (که حالا در دورتموند توپ می‌زند) را دیگر به تیم‌ملی دعوت نکند و این تصمیم با واکنش شدید باواریایی‌ها همراه بود. هوینس به روزنامه بیلد آلمان گفته: «اگر نویر نیمکت‌نشین شود، دیگر هیچ بازیکنی به تیم‌ملی نمی‌دهیم. ما هرگز این اتفاق را قبول نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم تغییری در وضعیت کنونی به وجود بیاید.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است رودررو با لوو مذاکره کرده و این مشکل را حل کند، افزود: «او همه حرف‌های ما را شنیده و باید حواسش جمع باشد.» این نشریه همچنین سراغ اولیور بیرهوف، مدیر تیم‌ملی آلمان رفته و از او درمورد نگرانی‌هایی که درمورد این تصمیم بایرن‌مونیخ وجود دارد، پرسیده که ملی‌پوش سابق آلمان اینچنین پاسخ داده: «نه اصلا نگران نیستیم چون تیم‌ها براساس قوانین باید بازیکنان خود را در روزهایی که فیفا مشخص کرده در اختیار تیم‌ملی قرار دهند.»

تیم‌ملی آلمان پس از نمایش ضعیفی که در جام‌جهانی داشت با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و شکست برابر کره‌جنوبی و قرار گرفتن در رتبه چهارم گروه اصلا مورد قبول هواداران این تیم نبود. لوو نیز تصمیم گرفت تغییراتی در این تیم ایجاد کرده و برخی بازیکنان پا به سن گذاشته که عملکرد خوبی نیز در جام‌جهانی نداشتند را کنار بگذارد. حذف سه مهره بایرن، آغاز اختلافات بین او و باشگاه آلمانی بود و بایرنی‌ها معتقد بودند این تصمیم روی عملکرد این تیم تاثیر زیادی خواهد داشت و باعث می‌شود بازیکنان ‌انگیزه خود را از دست داده و از نظر روحی در شرایط بدی قرار گیرند.

جالب اینکه این سه بازیکن در بایرن این فصل هم چندان جایگاه ثابتی ندارند. هوملس به دورتموند برگشت و بواتنگ و مولر نیز جزء انتخاب‌های اصلی نیکو کواچ نیستند. با این شرایط درگیری‌های نویر و تراشتگن در هفته‌های اخیر به این اختلافات دامن زد و حالا به‌نظر می‌رسد لوو در این دعوا طرف تراشتگن را گرفته و قرار است سنگربان بارسا به ترکیب اصلی راه پیدا کند.

هوینس معتقد است این شیوه اصلا عادلانه نیست و تراشتگن نباید با بهانه‌گیری و مصاحبه در رسانه‌ها جای نویر در ترکیب اصلی را بگیرد. او می‌گوید این دروازه‌بان ملی‌پوش نباید شماره یک مانشافت باشد: «وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد شما باید آقای تراشتگن را کنار گذاشته و به او بگویید که این رفتارها جواب نمی‌دهد و راهش این نیست.»

جریمه مالی و ۵ روز غیبت

در آخرین لیست نفرات دعوت شده از سوی لوو به تیم‌ملی نام پنج بازیکن بایرن‌مونیخ دیده می‌شود: مانوئل نویر، نیکولاس زوله، جاشوا کیمیچ، لئون گورتزکا و سرژ گنابری. بایکوت تیم‌ملی از سوی باواریایی‌ها سبب می‌شود یواخیم لوو برای انتخاب نفرات تیمش جهت دیدارهای پیش رو دچار مشکل شود چراکه در راستای جوانگرایی تیمش حساب ویژه‌ای روی نفراتی چون کیمیچ، زوله و گنابری باز کرده است.

این شرایط به هر دو طرف لطمه خواهد زد. هم بایرن که بازیکنان جوانش ‌انگیزه بالایی برای حضور در تیم‌ملی دارند و هم ژرمن‌ها که چند مهره کلیدی خود را از دست می‌دهند. البته قوانین فیفا تصریح کرده باشگاه‌ها نمی‌توانند مانع حضور بازیکنان‌شان در تیم‌ملی شوند مگر اینکه مصدوم باشند یا از تیم‌ملی خداحافظی کرده باشند. در‌صورتی‌که باشگاه‌ها در شرایطی به غیر از این بازیکنان خود را به تیم‌ملی ندهند جرایمی شامل آنها خواهد شد. برای دیدارهای رسمی باید ۶ هزار فرانک سوئیس و برای هر بازی دوستانه و تدارکاتی چهار هزار فرانک سوئیس بپردازند. البته این تنها جریمه مالی است و بازیکنان دعوت شده در‌صورت امتناع از حضور در اردوی تیم‌ملی، پنج روز نمی‌توانند تیم باشگاهی خود را همراهی کنند و به این ترتیب ممکن است چندین بازی بایرن در بوندس‌لیگا، جام‌حذفی و حتی لیگ قهرمانان را هم از دست دهند. به این ترتیب آنها هم باید به ازای هر بازیکن جریمه بالایی را پرداخت کنند و هم بخش عمده‌ای از نفرات اصلی خود را در بازی‌های مهم از دست بدهند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *