دورخیز برای جانشینی بیرانوند / شماره یک ها در یک خط





با جدایی علیرضا بیرانوند و انتقال او به تیم آنتورپ بلژیک حالا نوبت به رادوشویچ رسیده که به عنوان دروازه‌بان اصلی درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. البته این مهم بعد از برگزاری دو، سه بازی اول خواهد بود مگر اینکه باشگاه بلژیکی با ماندن بیرانوند تا پایان فصل در تیمش موافقت کند. در همین راستا باشگاه پرسپولیس هم مدعی شده که دروازه‌بان کرواتش در فصل آینده مرد شماره یک این تیم خواهد بود. این به آن معنا است که پرسپولیس باید به فکر دروازه‌بان دوم باشد. اگر چه این ادعا می‌تواند نوعی ایجاد انگیزه و بالا بردن اعتماد به نفس برای رادو باشد اما به هر حال او توانایی‌های فنی بسیار بالایی دارد که در صورت استفاده بهینه از آن خیال قرمزهای پایتخت را از داشتن سنگربانی مطمئن راحت خواهد کرد. البته پرسپولیس روی نیمکت دروازه‌بان جوانی به نام بیات را دارد که می‌تواند با کسب تجربه و بازی بیشتر به دروازه‌بان دوم و مطمئن قرمزها تبدیل شود.
حالا اگر همینطور باشد که پرسپولیسی‌ها گفته‌اند و بر خلاف شایعات مطرح شده سراغ پیام نیازمند یا دروازه‌بان‌های دیگری نروند، باید دید آنها چه تصمیماتی برای خودشان می‌گیرند. البته نیازمند یک سال دیگر با سپاهان قرارداد دارد و به هیچ وجه باشگاه اصفهانی با این انتقال احتمالی موافقت نمی‌کند. در واقع جدایی دروازه‌بان سپاهان فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که او از تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشته باشد. چندی پیش در همین رابطه زمزمه پیشنهاد تیم گیمارش پرتغال برای این دروازه‌بان جوان شنیده می‌شد.
رشید مظاهری هم با تراکتورسازی قرارداد دارد و این باشگاه هم جزو مدعیان قهرمانی و کسب جام بوده و به طور حتم دروازه‌بان اصلی‌اش را به تیم رقیب نمی‌دهد. پیش از حضور این دروازه‌بان در تبریز و زمانی که پیراهن تیم ذوب‌آهن را بر تن داشت شایعاتی مبنی بر حضورش در پرسپولیس در صورت جدایی بیرانوند شنیده می‌شد.
حامد لک هم تا پایان فصل با ماشین‌سازی تبریز قرارداد دارد و برای حضور در تیم‌های مدعی اگرچه کار خیلی سختی ندارد اما برای دروازه‌بان اصلی شدن باید آماده‌تر از این روزهایش باشد. او هر زمان که به لحاظ روحی در شرایط ایده‌آلی قرار داشت روز بسیار سختی را برای مهاجمان حریف رقم زد.
در میان گزینه‌های خارجی هم در حال حاضر امیر عابدزاده و سوشا مکانی را داریم. عابدزاده شرایط بسیار خوبی در تیم پرتغالی ماریتیمو دارد و به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده است. به همین دلیل شاید به راحتی جایگاهش را در این تیم از دست ندهد. در واقع او عجله‌ای برای پرسپولیسی شدن ندارد بخصوص که یک مرتبه آن را تجربه کرده است. البته در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر پرتغال، تیم ماریتیمو که بر خلاف اکثر بازی‌های گذشته‌اش امیر عابدزاده را در ترکیب نداشت، از در ورزشگاه خانگی دوس باریروس مقابل ویتوریا ستوبال رده دوازدهمی به تساوی رضایت داد. عابدزاده قبل از تعطیلی لیگ پرتغال به دلیل کرونا به خاطر عملکرد خوب و کلین‌شیت‌هایش چندین مرتبه به عنوان دروازه‌بان تیم منتخب هفته لیگ این کشور انتخاب شد. حالا او یکی از شانس‌های دعوت به اردوی تیم ملی هم هست.
سوشا مکانی امروز پیراهن تیم میوندالن نروژ را بر تن دارد. او پس از حضور در تیم نفت مسجدسلیمان به اروپا برگشت و البته شرایط برای او تا حدودی متفاوت است. مکانی در صورت داشتن پیشنهاد از پرسپولیس شاید بتواند به صورت قرضی از تیم میوندالن جدا شود. او سال ۲۰۱۷ از همین تیم به تیم استرومسگودست نروژ رفت.
البته هنوز ۹ بازی تا پایان فصل باقی مانده و آینده رادوشویچ در این تیم به عملکردش بستگی دارد. شاید او نتواند انتظارات را برآورده کند که در آن صورت پرسپولیس باید سراغ همین گزینه‌های داخلی برود. از طرفی دروازه‌بان‌های مدعی در تیم‌های لیگ برتری هم شرایطی مشابه دارند؛ آنها هم باید در همین ۹ بازی حساس و سرنوشت‌ساز توانایی‌هایشان را ارائه دهند تا حداقل برای تمدید قرارداد مشکلی نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل«بی صاحب مانده»

سایت بدون – این اصطلاح نوعی نفرین است که به معنی آرزوی مرگ برای صاحب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *