رد پای معتمد کی‌روش در پرونده ویلموتس

سایت بدون – ابهامات پرونده سرمربی سابق تیم‌ملی هر روز پیچیده‌تر می‌شود؛ پای یک نام عجیب وسط آمده و یک نماینده مجلس از تبانی بودن این قرارداد سخن گفته است

هر روز که می‌گذرد ابعاد پشت‌پرده پرونده قرارداد مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال شکل پیچیده‌تری پیدا می‌کند. اما حالا کار به جایی رسیده که سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس به صراحت از ارسال این پرونده به قوه قضائیه خبر داده است و روز گذشته هم نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را بین نمایندگان پیرامون قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس توزیع کرد. این نماینده در این نامه سوالاتی را پرسید و رونوشتی از آن را به قوه قضائیه و نهاد ریاست‌جمهوری ارسال کرد و درنهایت یک مصاحبه خبرساز و بسیار مهم هم با خبرگزاری فارس انجام داد. اما اهمیت این مصاحبه‌ وقتی بیشتر شد که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم اخباری درباره نقش یک فرد ایرانی ساکن اروپا به نام بهروز زنجانی در قرارداد ویلموتس منتشر شد.

قرارداد ویلموتس تبانی است!
نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد به صراحت اعلام کرده است که نهادهای نظارتی و قوه قضائیه باید به پشت‌پرده قرارداد ویلموتس ورود کنند. او با تأکید روی این مسأله گفت: «آنچه همه می‌دانند ارزش ویلموتس قرارداد نزدیک ٨‌میلیون دلاری نبود. اگر با کشور دیگری قرارداد می‌بست، اصلا چنین ارقامی را پیشنهاد نمی‌داد. این مسأله نشان‌دهنده ابهاماتی برای رسیدگی به پرونده است. اینکه چگونه مسئولان مربوطه به ویلموتس رسیده‌اند، جای بررسی دارد، زیرا عقد قرارداد با این مربی و مطرح‌شدن رقم قرارداد او حیثیت و آبروی تیم‌ملی فوتبال ایران را هدف قرار داده است.» پژمان‌فر افشاگری‌های خود را به این شکل ادامه می‌دهد: «اینکه شرکتی به نام مرکز اقتصادی-فرهنگی ایران و هلند مسیری را طی کرده و از طرفی شخص مسعود سلطانی‌فر زمینه‌های حضور این مربی را فراهم کرده، ابهام بزرگ دیگری است که باید به آن رسیدگی شود. متاسفانه دلال‌هایی در عقد این قرارداد فعالیت داشتند که باعث شدند یک قرارداد غیرکارشناسی بسته شود. از طرفی افرادی در این قرارداد نقش دارند که در آلمان کارهای تجاری انجام می‌دهند و ما درحال بررسی اسنادی هستیم که به‌زودی به آن پرداخته خواهد شد.»نماینده مشهد در مهم‌ترین بخش از مصاحبه‌ روز گذشته‌اش زوایای پنهان دیگری از قرارداد ویلموتس را باز کرد و صراحتا از تبانی حرف زد و گفت: «یکی از افرادی که در این قرارداد نقش‌آفرینی کرده، بندی را در آن گنجانده است که اگر نبود، کشور با مشکل مواجه نمی‌شد. بر همین اساس، اکنون مجبورید ٧‌میلیون دلار بازپرداخت به مربی بلژیکی داشته باشید و مطمئنا تعمدی در این موضوع صورت گرفته که نهایتا یک کشور محکوم شود. اگر جمع‌بندی در این زمینه صورت بگیرد، در زمینه‌های حقوقی مشخص می‌شود که چه کسانی دلالی کرده‌اند، اما قراردادی که بسته شده است، شائبه‌های زیادی دارد و برای ما محرز شده که این قرارداد تبانی است. انتظار دارم دستگاه‌های امنیتی به این مسأله ورود کنند، زیرا عقد این قرارداد فساد مسلم است. نهادهای نظارتی باید با این شبکه فساد برخورد قاطع داشته باشند. برخی افراد باید دستگیر شوند و کسانی که خارج از کشور در این قرارداد نقش داشتند، باید از طریق پلیس بین‌الملل در اختیار کشور ما قرار بگیرند.»

ابهام‌های پرتعداد درباره یک فرد شناس
این اظهارات پژمان‌فر تنها چند روز بعد از مصاحبه بسیار مهم قاضی زاده‌هاشمی دیگر نماینده مجلس درباره ورود نهادهای نظارتی به خوبی مشخص می‌کند که دستگاه‌های اطلاعاتی تحقیقات گسترده و بسیار مهمی درباره قرارداد ویلموتس انجام داده‌اند که چنین اطلاعات و کدهایی درباره پرونده داده شده است. در کنار این مصاحبه‌ها هم چند وقتی می‌شود که نام بهروز زنجانی بر سر زبان‌ها افتاده است و برخی رسانه‌ها سوالاتی درباره ارتباط این فرد که قبلا ارتباط نزدیکی با کی‌روش داشت و مترجم او بود، با قرارداد ویلموتس مطرح کرده‌اند. یکی از مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال که در جریان قرارداد ویلموتس نقش بسیار مهمی داشت، هرگونه ارتباط بهروز زنجانی با قرارداد ویلموتس را در گفت‌وگوی کوتاهی که با «شهروند» داشت، رد کرد. این مدیر همچنین تأکید داشت که احتمال دارد مهدی تاج در آینده‌ای نزدیک درباره بهروز زنجانی که در خارج از کشور با نام بروس شناخته می‌شود، شفاف‌سازی داشته باشد. مدیران فوتبالی تأکید دارند که این فرد به واسطه ارتباطات بسیار خوبی که با سفرای ایران در اروپا دارد و همچنین تسلطش به زبان انگلیسی به‌عنوان یک فرد معتمد و علاقه‌مند به فدراسیون کمک کرده است و کوچک‌ترین نقشی در قرارداد ویلموتس نداشته است. منتهی رسانه‌ها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا بروس در زمان عقد قرارداد با ویلموتس در سفارت ایران در بلژیک حضور داشته است یا خیر. همچنین سوالاتی هم درباره ارتباطش با آقازاده‌ها مطرح شده است. به این ترتیب به خوبی مشخص است که در هفته‌های آینده جامعه فوتبال با اتفاقات و اخبار حیرت‌انگیزی در پرونده ویلموتس و نقش واسطه‌ها روبه‌رو خواهند شد.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *