رشید مظاهری خیال استقلال را از دروازه راحت کرده است/ با تو انگار تو بهشتم

امنیت منطقه را مظاهری تأمین می‌کند با تــــو انگار تو بهشتــــم نمایش‌های بدون فراز و نشیب گلر بلندقامت تیم استقلال در محوطه ۱۸قدم آبی‌ها باعث شده تا محمود فکری با اتکا به یک ستون محکم بتواند ادعای موفقیت سر بدهد و فعلاً هم در حاشیه امنیت حضور داشته باشد

سایت بدون – مجموعه استقلال پس از یک فصل پر فراز و نشیب روی خط دروازه‌اش بالاخره پاشنه آشیل همیشگی و دلیل اصلی ناکامی‌هایش با سیدحسین حسینی را شناسایی کرد تا پیراهن گلری آبی‌ها نهایتاً بر تن رشید مظاهری بنشیند و قفس توری استقلال به روزهای مستحکم خود بازگردد.

گرچه به عملکرد احمد سعادتمند مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در روزهای نقل و انتقالاتی قبل از شروع لیگ بیستم انتقاداتی جدی وارد است و بسیاری از هواداران آبی‌های تهرانی او را مسئول مستقیم خروج علی کریمی و روزبه چشمی و همچنین تمدیدهای میلیاردی با بازیکنان بی‌کیفیتی مانند فرشید باقری و فرشید اسماعیلی می‌دانند اما مجموعه تحت مدیریت او توانست رشید مظاهری را با لطایف‌الحیلی به خدمت بگیرد تا استقلال اکنون ثمره‌اش را در بردهای ناپلئونی بچشد.

آبی‌های تهرانی با ۱۵ امتیاز از ۸ بازی و پیروزی بر رقبایی همچون شهرخودرو و گل‌‌گهر به صدر جدول لیگ برتر رسیده‌اند و توانسته‌اند بهترین آمار امتیازگیری باشگاه را طی ۵ فصل اخیر به ثبت برسانند اما این موضوع گواهی بر زیبا بازی کردن شاگردان محمود فکری نیست.

محمودخان که پیش از رسیدن به نیمکت سرمربیگری تیم استقلال سال‌ها به دستیاری و هدایت تیم‌های لیگ یکی مشغول بود، پس از یک نیم‌فصل معمولی در تیم نساجی و با توجه به کوران عدم وجود سرمربی آزاد توانست سکان هدایت رختکن آبی‌ها را تصاحب کند اما تا به امروز هرگز نتوانسته نه در ابعاد شخصیتی و نه در مسائل فنی چیزی به داشته‌های این تیم بیفزاید. استقلال این روزها صدرنشین است و امتیاز می‌گیرد اما هیچ‌کدام از هواداران این تیم از بازی تدافعی و بی‌برنامه سرمربی‌شان راضی نیستند و بعید هم نیست اگر شرایط حضور تماشاگران در استادیوم‌ها فراهم می‌بود، فریاد‌های روی سکو به طنین «حیا کن، رها کن» مزین می‌شد.

محمود فکری با دو جین ستاره که هر کدام کیفیت و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند، مدعی‌ است که بدترین استقلال تاریخ را در دست گرفته اما نمی‌گوید که برای رسیدن به نیمکت همین تیم بد به هر آب و آتشی زد و خانه‌اش را هم برای فروش و تأمین مبلغ رضایتنامه به بنگاه معاملات ملکی سپرد! حاج محمود گرچه می‌گوید نیازمند زمان است تا تیم استقلال را آنطور که فکرش را می‌کند بسازد اما هواداران این سبک ادعاگری و وقت‌کشی را با امثال علیرضا منصوریان و پرویز مظلومی تجربه کرده‌اند و مطمئن‌اند که سرتاسر این بحر پراکنده سراب است.

واضح‌ترین و پررنگ‌ترین دلیل موفقیت‌های نسبی تیم استقلال در ۸ هفته ابتدایی لیگ بیستم، عملکرد بی‌نقص و بی‌عیب رشید مظاهری روی خط دروازه است. نمایش‌های بدون فراز و نشیب گلر بلندقامت تیم استقلال در محوطه ۱۸قدم آبی‌ها باعث شده تا محمود فکری با اتکا به یک ستون محکم بتواند ادعای موفقیت سر بدهد و فعلاً هم در حاشیه امنیت حضور داشته باشد.

واقعیت آن است که تیم استقلال هر چقدر در ایجاد موقعیت عقیم و علیل شده، در خط دفاعی هم کمی متزلزل است تا در هر دیدار لااقل ۲ نجات دروازه و سیو حیاتی نصیب رشید مظاهری شود. در تقابل با شهرخودرو، صنعت‌نفت و گل‌گهر اگر مظاهری در زمین نبود، قطعاً استقلال نمی‌توانست بیشتر از ۲ امتیاز کسب کند و خبری از صدرنشینی هم نبود. فکری اگر هنوز هم ادعایی دارد، بهتر است در تقابل با تراکتور از سیدحسین حسینی استفاده کند تا عیارها با دقت بیشتری تعیین شود.  

میعاد نیک/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل«بی صاحب مانده»

سایت بدون – این اصطلاح نوعی نفرین است که به معنی آرزوی مرگ برای صاحب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *