روابط سرد ؛ آتش زیر خط خاکستر استقلال/ چالش بزرگ فرهاد مجیدی



سایت بدون – شاید حل مشکلات مالی استقلال بعد از روی کار آمدن احمد سعادتمند بتواند به ایجاد روندی مثبت و امیدوار کننده در استقلال کمک کند و این تیم را تا روز آخر مدعی نگه دارد اما به واقع نباید تنها رسیدگی به خواسته مالی بازیکنان را در نتیجه‌گیری استقلال دخیل دانست و آبی‌ها را عاری از هر عامل بازدارنده‌ای نامید. استقلال به واقع باید از لحاظ ذهنی آماده و مهیای حضور در رقابت‌ها باشد و با تیمی واحد قدم به عرصه لیگ بگذارد. از جمله فاکتورهایی که باعث ایجاد وفاق و همدلی میان تمام ارکان تیم خواهد شد، زدودن اختلاف‌های جزئی میان برخی بازیکنان است. فرهاد مجیدی از زمانی که مربیگری در استقلال را شروع کرده با برخی از این اختلاف‌ها مواجه بوده و سعی کرده همواره در راه تعدیل روابط میان بازیکنانش اقدام‌هایی انجام دهد اما برخی بازیکنان که تضادهایی با هم‌تیمی‌های خود دارند فقط در ظاهر این اختلاف‌ها را کنار گذاشته‌اند و در خفا همچنان سر مواضع قبلی خود هستند و روابط سردی با هم دارند. اخیراً شنیده شده که میان دو بازیکنان باسابقه استقلال اختلاف‌های جدی وجود دارد که مجیدی کوشیده تا حدی دو طرف را آشتی بدهد و مانع از درز این ماجرا به بیرون شود اما تلاش‌های سرمربی استقلال نتیجه نداده چون این دو بازیکن قدیمی اختلاف‌هایی جدی با هم دارند تا جایی که اگر این شکاف از بین نرود، شاید مدیران باشگاه برای فصل بعد تصمیم‌های دیگری در خصوص این دو بازیکن بگیرند و یکی از آنها را در لیست مازاد قرار دهند تا این فضای تنش‌آمیز کمتر استقلال را تحت فشار قرار دهد. البته در استقلال همواره شاهد دسته‌بندی میان برخی بازیکنان بودیم و خبرهایی درباره اینکه چند بازیکن با هم ارتباط بهتری دارند، شنیده‌ایم اما بیش از آنکه این گروه‌بازی‌ها به استقلال لطمه وارد کرده باشد، اختلاف‌ها و روابط سرد است که این تیم را وارد چالش جدی کرده و برای مربیان نیز مشکلات بزرگی را به وجود آورده است.
 به هر حال تا شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر زمان آنچنانی نمانده و به واقع اگر بازیکنان استقلال بر این باورند که باید با تیمی واحد از لحاظ ذهنی وارد رقابت‌های لیگ برتر شوند باید در عمل تمام اختلاف‌هایی که با یکدیگر دارند را کنار بگذارند تا آرامش فکری بر مجموعه تیم حاکم شود و کادرفنی نیز با طیب خاطر بتواند در راستای اتخاذ تصمیم‌های فنی قدم بردارد. استقلال در تمام فصولی که قهرمانی در لیگ را تجربه کرد، از این حیث در عالی‌ترین شکل ممکن بود و بازیکنانش اختلاف‌های کمتری با هم داشتند و باتجربه‌تر عمل می‌کردند.
 هرچند که نباید فراموش کنیم در آن ایام وجود افراد کاریزماتیک روی نیمکت بخصوص چهره‌هایی همچون منصور پورحیدری به ایجاد چنین روحیه تیمی کمک قابل توجهی می‌کرد و استقلال را در مسیر سازش و کاستن از اختلاف‌های درونی قرار می‌داد اما اکنون استقلال چهره‌ای را به عنوان سرپرست روی نیمکت خود می‌بیند که شاید به لحاظ کاریزماتیک چهره چندان اثرگذاری در استقلال نباشد. البته نباید مشکلات ایجاد شده به واسطه این اختلاف‌ها را گردن بی‌تجربگی سعید رمضانی یا حتی بی‌توجهی به دستورات فرهاد مجیدی انداخت.
 به واقع خود بازیکنان هستند که باید رویه رفتاری خود را تغییر دهند تا کار برای همه ارکان باشگاه آسوده‌تر شود و تیم در مسیر سازنده‌تری قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *