رونمایی از استقلال در قرن تازه / صدرنشین ۵۵ امتیازی

سایت بدون –  یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا این است که استقلال به عنوان صدرنشین مقتدر لیگ برتر در بازی‎های پیش روی خود از جمله با پیکان آنچنان بد بازی کند و آنچنان فاجعه‌وار نتیجه بگیرد که با این موقعیت فوق‎العاده کنونی با سر سقوط کند و رویای قهرمانی‎اش را نقش بر آب ببیند. در واقع برای آبی‌های پایتخت قهرمان نشدن سخت‌تر از قهرمانی است. حالا در ادامه باید دید که فرهاد مجیدی هنر قهرمان کردن استقلال را دارد یا این فصل را با بدترین شکل ممکن تمام خواهد کرد.
به هرحال هفت بازی پیش روی شاگردان فرهاد مجیدی
باقی مانده که یکی از آنها دیدار با پیکان است، مسابقه‌ای که امروز راس ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه آغاز می‌شود و سه امتیاز آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
استقلال این مسابقه را می‎برد یا این که اتفاقی تلخ در همین ابتدای قرن انتظار آبی‌ها را می‌کشد؟ البته که قسمت دوم این پرسش بسیار بدبینانه و به دور از واقعیت‌های فنی هر دو تیم است. اما با تمام این تفاسیر جنگ استقلال و پیکان اینطور نیست که یک طرفه باشد. این مسابقه نخستین خانِ سخت از هفت‎گانه پیش‎رو برای آبی‎ها تا پایان لیگ به شمار می‎رود. این واقعیت را هم نباید فراموش کنیم برخی از این خان‎ها می‌تواند برای استقلال راحت باشد. اما دیدارهای باقی‌مانده چه راحت باشند و چه سخت، هواداران بعد از فصل‎های متوالی فقط یک چیز می‌خواهند: قهرمانی و دیگر هیچ.
 واقعیت‌های عددی استقلال و پیکان
استقلال در پنج بازی اخیر خود در لیگ برتر که همه آنها در ۱۴۰۰ برگزار شد سه برد و دو مساوی به دست آورده است و در مقابل پیکان در پنج بازی اخیر خود چهار باخت و یک برد ثبت کرد. شاگردان مجتبی حسینی حداقل در پنج بازی اخیر خود
نشان داده‌اند که در کسب برد خیلی مشکل دارند.
آبی‌ها با ۵۵ امتیاز صدرنشین هستند و پیکان ۳۲ امتیاز دارد و فعلا رده هفتمی محسوب می‌شود.
نکته دیگر به قدرت گلزنی دو تیم برمی‌گردد. استقلال تا اینجای لیگ ۳۳ گل زده و پیکان ۲۲ گل، یعنی دقیقا اختلاف ۱۰ گل بین دو تیم. چیزی که بیشتر تفاوت دو تیم را نشان می‌دهد خط دفاعی آنهاست. صدرنشین لیگ، بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و فقط هشت بار دروازه‌اش را مقابل حریفان مختلف باز شده دیده اما شاگردان مجتبی حسینی ۱۹ مرتبه گل خورده‌اند. استقلال حتی پس از جدایی مرادمند و یزدانی همچنان استحکام دفاعی خود را حفظ کرده است.
بازی مقابل تیمی که تا امروز در لیگ باخت نداشته برای پیکانی‌ها خیلی سخت است. این را هم نباید از یاد ببریم که دیدار رفت با سه گل به سود شاگردان مجیدی پایان یافت. استقلال یک بار هم در جام حذفی با پیکان بازی کرد و آن مسابقه را هم برد. حالا فرهاد و لشکر آبی‌ها به دنبال کسب سومین برد متوالی در این فصل مقابل پیکان هستند و قصد دارند هت‌تریک ثبت کنند. در صورت برد آبی‎ها نخستین هت‌تریک قرن به نام آنها ثبت می‌شود.

      حیرت‌انگیز است که بدانید نزدیک به پنج هزار روز از آخرین برد پیکان مقابل استقلال می‌گذرد. آخرین بار آبی‌ها با سرمربی‌گری مرفاوی در لیگ نهم مقابل پیکان تن به شکست دادند.
     فرهاد مجیدی خیلی خوش شانس است که برای دیدار مهم با پیکان تمامی بازیکنانش را تمام و کمال در اختیار دارد.
     با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا دیدار تیم‌های استقلال تهران و پیکان با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. قرار است ۲۰ هزار تماشاگر از نزدیک این مسابقه را تماشا کنند.
     پیکان هنوز در بازی‌های خارج از خانه خود در این فصل شکست نخورده است. استقلال کار سختی مقابل
این تیم سرسخت دارد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *