زنان جایی در شروط سه‌گانه تاج برای برگزاری لیگ ندارند



سایت بدون -مهدی تاج همچنان اصرار دارد که تاریخ شروع لیگ را نمی‌داند و تا زمانی که سه شرط اصلی‌اش برای تجهیز ورزشگاه‌ها عملی نشود، خبری از بازی‌ها نیست. بلیت‌فروشی الکترونیکی، تجهیز ورزشگاه‌ها به دوربین مدار بسته و شماره‌گذاری صندلی‌ها سه شرط اصلی تاج برای برگزاری بازی‌ها هستند و نکته جالب‌ اینکه او در میان شروطش هیچ اشاره‌ای به حضور زنان در ورزشگاه‌ها نکرده است که براساس فشارهای فیفا می‌تواند در مسابقات لیگ هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
رییس فدراسیون فوتبال صحبت‌هایش را از سوالی شروع می‌کند که درباره آغاز لیگ از او پرسیده می‌شود. او همچنان به این سوال این‌طور پاسخ می‌دهد: «ما بحث لیگ را داریم که خودم هم نمی‌دانم چه تاریخی شروع می‌شود اما می‌دانم برای آغاز لیگ باید سه ویژگی وجود داشته باشد. از خبرنگاران می‌خواهم صحبت‌هایم را دقیق انعکاس بدهند، چرا که برخی رسانه‌ها وارونه و دروغ می‌نویسند. لیگ وقتی برگزار می‌شود که شرایط مناسب برای برگزاری مسابقه را داشته باشد که یکی از آنها داوری است. وقتی نتوانیم همه این شرایط را فراهم کنیم، ضرورتی برای برگزاری لیگ نیست.»
رییس فدراسیون فوتبال تأکید می‌کند: «نخستین بحث این است که ورزشگاه‌ها حتما دارای بلیت فروشی الکترونیکی باشند. یعنی هر کسی که داخل منزلش است بتواند بلیت تهیه کند. این کار خیلی سخت نیست. برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند که ما شرایط و مکانیزم آن را نداریم، در صورتی که در اتوبوسرانی هم صندلی اتوبوس را خودت انتخاب می‌کنی و سوار همان اتوبوسی می‌شوی که صندلی‌ات را انتخاب کرده‌ای. کسی هم جایت نمی‌نشیند. سینما هم همینطور است و در کشورمان انجام می‌شود. بنابراین کار سختی نیست.»
او به لزوم نصب دوربین‌های الکترونیکی اشاره می‌کند: «مساله دوم دوربین‌های مدار بسته داخل ورزشگاه است. ما نمی‌توانیم به همه تماشاگران بگوییم تماشاگرنما. حضور تماشاگران امتیاز است و باید از آنها بهترین پذیرایی را بکنیم. اگر یکی دو نفر عامل باشند، توسط دوربین‌ها باید شناسایی شوند و دستگاه‌ها به آنها تذکر بدهند. اگر دوربین‌ها نباشند و شناسایی نشوند همان یکی دو نفر حرکتی انجام داده و کار را برای داور سخت می‌کنند. باید این الزام باشد.»
تاج شرط سوم برای برگزاری لیگ را این‌طور بیان می‌کند: «سومین شرط این است که صندلی‌ها شماره‌گذاری باشد. کسی که در خانه‌اش بلیت خرید می‌کند باید صندلی‌اش شماره داشته باشد. این شرط آسانی است. باشگاهی ورزشگاهش این شرایط را دارد، حتما به سازمان لیگ اعلام کند تا لیگ را آغاز کنیم. برخی باشگاه‌ها زحمت کشیده و ورزشگاه‌ خود را آماده‌ کرده‌اند. هر باشگاهی نتواند ورزشگاهش را آماده کند، باید در استان‌های هم‌جوار و بدون تماشاگر بازی کند. شاید سوال بپرسند که چرا بازی بدون تماشاگر در ورزشگاه خودشان برگزار نشود که توضیح می‌دهم. دستگاه‌هایی که مسوول نظم و امنیت هستند، می‌گویند تیمی که در استان خودش بازی کند، مردم در ورزشگاه جمع می‌شوند، بنابراین اگر در استان دیگری بدون تماشاگر باشد، بهتر است.»

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *