«زیر همکف» سریال تازه بهمن گودرزی از امروز روی آنتن شبکه یک می‌رود خنده در زیر زمین

سایت بدون – «زندگی قانون‌های زیادی داره ولی به نظر من مهم‌ترینش اینه که راحت، نه بگی و هیچ‌وقت از نه گفتن نترسی. موافقین؟ نه؟» این خلاصه قصه‌ای است که از سریال «زیر همکف» منتشر شده است. سریالی که با تمام شدن مجموعه «به رنگ خاک» قرار است از فردا شب روی آنتن برود. این سریال ۲۲ قسمتی به تهیه‌کنندگی رضا جودی و کارگردانی بهمن گودرزی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست و از جمعه تا چهارشنبه در قسمت‌های ۴۵ دقیقه‌ای پس از بخش خبری ساعت ۲۱ پخش می‌شود. در این سریال که برای مدتی هم «چند راه» نام داشت، بازیگرانی مثل هومن شاهی، بهادر مالکی، سامان دارابی، ویدا جوان، نگین معتضدی، عزت‌ا… مهرآوران، محمود جعفری و… بازی می‌کنند. از جودی تهیه‌کننده این سریال به تازگی سریال فوق ‌لیسانسه‌ها روی آنتن شبکه سه بوده و بهمن گودرزی هم سریال‌هایی مثل ششمین نفر و سفر در خانه را برای تلویزیون کارگردانی کرده است. در گفت‌وگو با تهیه‌کننده زیرهمکف و بازیگر آن ، بیشتر با جزئیات سریال تازه شبکه یک آشنا شدیم. سریالی که به گفته جودی برای خانواده‌ها ساخته شده است و به مشکلات جوانان می‌پردازد. از کی و کجا؟
این سریال که اواخر آبان ۹۷ تصویربرداری آن شروع شده و تا میانه اسفند پارسال ادامه داشت، از جمعه ۲۲ آذر روی آنتن شبکه یک می‌رود و به این ترتیب هر هفته از جمعه تا چهارشنبه بعد از خبر ۲۱ پخش می‌شود. پنجشنبه‌ها هم خلاصه قسمت‌های نمایش داده شده آن روی آنتن می‌رود. بازپخش آن هم ساعت یک و ۳۰ دقیقه، ۹ و ۴۵ دقیقه و ۱۵ روز بعد خواهد بود.

به دنبال خوشبختی در «زیر همکف»
فیلمنامه زیرهمکف را مهدی حمزه و احسان لطفیان نوشته‌اند و کارگردانی آن را هم بهمن گودرزی برعهده دارد. کارگردانی که در سینما غالبا آثار کمدی مثل ما خیلی با حالیم، ثبت با سند برابر است، آتیش بازی، شیش و بش و به دنبال خوشبختی است روی پرده برده و در تلویزیون با ساخت سریال‌های ششمین نفر و سفر در خانه، گونه‌های متنوع‌تری را تجربه کرده است. رضا جودی، تهیه‌کننده این سریال هم از تهیه‌کنندگان قدیمی سیماست که سریال‌هایی چون اغما، صاحبدلان، سی‌امین روز، عبور از پاییز، پشت کوه‌های بلند و… را تهیه‌ کرده و پخش سریال‌ فوق‌لیسانسه‌ها به تهیه‌کنندگی او به تازگی از شبکه سه سیما تمام شده است.

سامان دارابی: فرهاد بیگدلی‌ام

سامان دارابی، بازیگر تئاتر و سریال‌هایی مثل گسل و به رنگ خاک، در زیر همکف نقش فرهاد بیگدلی را بازی می‌کند که در مقابل او بازیگرانی مثل نگین معتضدی، هومن شاهی و… بازی دارند. این بازیگر در گفت‌وگو با جام‌جم از نقشش بیشتر می‌گوید.
یک شخصیت صاف و ساده
او عنوان می‌کند: فرهاد، باجناق نقشی است که آقای شاهی آن را ایفا می‌کند. همسر فرهاد با بازی نگین معتضدی از او جدا شده اما آنها برای مدتی به دلیل ازدواج خواهر همسرش با بازی ویدا جوان مجبور می‌شوند دوباره کنار یکدیگر قرار بگیرند و این شرایط و سوتی‌هایی که او می‌دهد لحظه‌های کمدی را در قصه به وجود می‌آورد که امیدوارم خوب از آب درآمده باشد. به طور کلی فرهاد، یک شخصیت روراست، صاف و صادقی است که به همسرش علاقه دارد و برای خانواده مایه می‌گذارد.
چرا من؟
بازیگر نقش «شوکت» در سریال «گسل» درباره پذیرش بازی در زیر همکف بیان می‌کند: آقای مرادی، مدیرتولید سریال با من تماس گرفت و بعد با تهیه‌کننده صحبت کردم. آقای جودی سریال گسل را با بازی من دیده بود‌، خیلی به من لطف داشت و مایل بودند این نقش را بازی کنم. آن زمان ۹ تا ۱۰ قسمت سریال نوشته شده بود؛ من حدود قسمت ۹ وارد داستان می‌شدم و نزدیک ۲۰ قسمت دیگر حضور داشتم اما مدت سریال کوتاه‌تر از آن چیزی شد که تصور می‌کردیم؛ الان فقط می‌دانم که این شخصیت از میانه‌های سریال وارد قصه می‌شود.
تجربه خوب
او درباره تجربه همکاری با بهمن گودرزی، کارگردان این سریال هم می‌گوید: آقای گودرزی من را در تئاتر دیده بود اما پیش از زیر همکف تجربه همکاری با ایشان را نداشتم و بعد از این کار با هم رفیق شدیم و تجربه خیلی خوبی در کنارشان داشتم.

سریال کوتاه شد؟
پیشتر در خبرها آمده بود، این سریال در ۳۴ قسمت ساخته می‌شود اما حالا تعداد قسمت‌های آن ۲۲ اعلام شده است. این اتفاق شائبه حذف شدن برخی قسمت‌های سریال را ایجاد می‌کند اما جودی در این‌باره می‌گوید: چیزی حذف نشده است.
 قرار بود کار قسمت‌های بیشتری داشته باشد اما تصمیم گرفته شد با ۲۲ قسمت تمام شود.

این معضلات همیشگی
جودی درباره قصه این سریال و پیش‌بینی‌اش در مورد موفقیت آن در پخش به جام‌جم می‌گوید: برای این سریال هم مثل دیگر کارها زحمت کشیده است و احتمال می‌دهم با استقبال خانواده‌ها مواجه شود چون قصه‌ای دارد که به مشکلات جوانان و خانواده‌ها می‌پردازد. این سریال پارسال ساخته شده است اما موضوعاتی که درباره آن حرف می‌زند، تازه به نظر می‌رسد. یعنی اگر امسال هم می‌گفتند این سریال را بسازید باز می‌دیدیم جوانان همین معضلات را دارند؛ مشکلاتی مثل کار، خانه،‌ تهیه جهیزیه و ازدواج.

ساکنان «زیر همکف»
هومن شاهی، بهادر مالکی، عزت‌ا… مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل‌دوست، نگین معتضدی، ‌سمیرا حسینی و سامان دارابی از بازیگران این مجموعه هستند.

حاتمی رفت، جوان آمد
خاطره حاتمی یکی از بازیگران این سریال بود که به گفته جودی بعد از حدود ده قسمت از ادامه بازی در «زیر همکف» کناره‌گیری کرد. این تهیه‌کننده در آن زمان دلیل جدایی این بازیگر از گروه را برای برنا چنین توضیح داده بود: دلیل جدایی این بازیگر را بهتر است از خودش جویا شوید و ما به دلیل جدایی حاتمی از گروه ترجیح دادیم بازیگر دیگری را جایگزین کنیم و همه صحنه‌هایی را که حاتمی در آن حضور داشته، دوباره تصویربرداری خواهیم کرد. او حالا به جام‌جم می‌گوید: بعد از جدا شدن خانم حاتمی از گروه، ویدا جوان جایگزین او شد و ما مجبور شدیم صحنه‌هایی که این بازیگر در آن حضور داشت را کنار بگذاریم و با بازیگر تازه دوباره تصویربرداری کنیم.

چرا هومن شاهی؟
هومن شاهی، خواننده برنامه خندوانه در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند و یکی از دو جوانی است که بهادر مالکی نقش آن دیگری را بازی می‌کند. این دو که پسرخاله همدیگر هستند، قصه را در کنار دیگر شخصیت‌های قصه پیش می‌برند. جودی در مورد انتخاب این خواننده برای ایفای نقش در زیر همکف به ما می‌گوید: آقای شاهی هم در تلویزیون و هم در شبکه‌های مجازی به عنوان خواننده فعال بود و ما هم به دنبال چهره تازه برای بازیگری در این سریال بودیم و با بررسی‌های فراوان به ایشان رسیدیم.

کمدی نیست
بهادر مالکی یا همان گوینده عروسک فامیل دور در مجموعه کلاه‌قرمزی، در کارنامه سینمایی‌اش بازی در آثار کمدی و درام را دارد اما وزنه حضور او در فیلم‌های کمدی چون طبقه حساس و ما همه با هم هستیم، بیشتر سنگینی می‌کند. هم این موضوع و هم حضور او مقابل هومن شاهی که او هم سبک طنازانه‌ای در اجرای ترانه‌هایش دارد و در برنامه‌ای چون خندوانه اجرا داشته است، باعث می‌شود گمان کنیم زیر همکف قرار است یک سریال کمدی باشد، اما تهیه‌کننده آن به جام‌جم می‌گوید: زیر همکف کمدی نیست بلکه بیشتر می‌توان آن را یک کار با فضای گرم و شیرین دانست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *