زین الدین زیدان این روزها چه کار می‌کند؟/فعال، آرام، منتظر!


سایت بدون – از زمانی که زین‌الدین زیدان در ۲۷ مه۲۰۲۱ رئال مادرید را ترک کرد، او را کمتر در تیتر اخبار و مکان‌های عمومی دیده‌ایم. از آن زمان حضور او فقط به رویدادهای اجتماعی بسیار خاص، محدود شده که در بسیاری از موارد او حتی با مطبوعات صحبت نمی‌کند. زیدان نشان داده که همچنان حریم خصوصی خود را دست نخورده باقی نگه داشته و به سبک زندگی زمان بازیگری‌اش وفادار مانده است. با این حال بازیکن و مربی سابق سفید پوشان با وجود غیر فعال بودن در فوتبال و کمرنگ شدن از دید رسانه‌ها زندگی بسیار پرمشغله‌ای را پشت سر می‌گذارد.
او بیشتر وقت خود را بین دو شهر مادرید و مارسی می‌گذراند. زیدان در هر دو شهر املاک زیادی شامل دو عمارت مجلل دارد که معمولاً در آنجا زندگی می‌کند. علاوه بر این، آنها خانه‌ای در ایبیزا، نزدیک ساحل تالامانکا دارند که اغلب در فصل بهار به آنجا می‌روند. اسطوره فرانسوی حالا به یک متخصص در زمینه ملک و ساخت و ساز نیز تبدیل شده است. در واقع، به تازگی شروع به ساخت خانه‌های جدید در پایتخت اسپانیا کرده و همچنین دارای املاک در یک منطقه خوب در نزدیکی زادگاهش است.
چیزی که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه رها نمی‌کند اتحادش با آدیداس است. زیدان به‌عنوان سفیر این برند ورزشی آلمانی کار می‌کند و به روش‌های مختلف با آنها به همکاری می‌پردازد. او در رویدادهای آدیداس همیشه به‌عنوان چهره منحصر به فرد این برند ظاهر می‌شود. او به تازگی همکاری خود را با طراح ژاپنی آدیداس، یوجی یاماموتو (Y-3) نیز آغاز کرده است.
آدیداس و زیدان با همکاری یکدیگر زیر مجموعه Z5 را ایجاد کرده‌اند، برندی از مجموعه‌های ورزشی که در حال حاضر دارای سه مرکز اصلی است، دو مرکز در فرانسه (مارسی و ایستر) و دیگری در ایتالیا (تورین). در آنها می‌توانید فوتبال ۵ نفره (در فضای باز و سرپوشیده) و پدل بازی کنید. پدل ورزشی است که زیدان اخیراً حسابی به آن علاقه‌مند شده و زمان زیادی را با دوستانش به انجام این ورزش می‌پردازد. آنها همچنین یک فروشگاه ورزشی و رستوران به‌نام (Les Trasses du Z5) دارند. علاوه بر این، مدرسه‌ای به همین نام ایجاد کرده‌اند تا در آن بتوانند از سن کم در بین بچه‌ها استعداد‌یابی کنند.
زیدان اخیراً عکسی را با دیوید بکهام، یکی دیگر از سفیران آدیداس که از مرکز آدیداس در مارسی بازدید کرده، در اینستاگرام خود آپلود کرده است. این دو اسطوره از زمان بازی با یکدیگر رابطه بسیار خوبی با هم دارند. یکی دیگر از دوستان صمیمی زیدان رونالدو نازاریو است که همیشه نشان داده‌اند که احترام زیادی برای یکدیگر قائل هستند. همچنین زیزو با بعضی از اعضای تیم فرانسه که با آنها قهرمان جام جهانی ۹۸ شدند، مانند پیرس یا کارمبو همچنان رابطه نزدیکی دارد. از دیگر همکاری‌های زیدان در ورزش، قراردادی بود که امسال او با آلپاین به‌عنوان سفیر این رشته امضا کرده است. از طرفی سال آینده به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی تبلیغاتی بازی فیفا EA Sports که از فصل آینده EA Sports FC نام خواهد داشت، حضور پیدا می‌کند. کارنامه او با همکاری با شرکت‌های مختلفی مانند Montblanc یا Sorare تکمیل می‌شود. زیدان به‌صورت خصوصی و داوطلبانه، به سازمان‌های مختلف مانند انجمن اروپایی علیه بیماری ALS یا Le Point Rose، انجمنی برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان کمک می‌کند. زیزو زمانی که در حال تجارت و یا همکاری با برندهای زیر نظر خود نیست تمام وقتش را با خانواده سپری می‌کند. اما همراه همیشگی او، ورونیک همسرش و ملکه خانه آنهاست که در اکثر پروژه‌ها و تصمیم‌های بزرگ خانواده حرف اول و آخر را می‌زند.
از بحث تجارت که خارج شویم، زیدان در مربیگری انتظار یک پروژه خوب را دارد که روی آن شرط‌بندی کند و مهم‌تر از همه، مانند رئال مادرید به پیروزی ادامه دهد. او به دریافت پست‌های مدیریتی فکر نمی‌کند؛ زیزو عاشق نقش یک بودن در فوتبال است و می‌خواهد دوباره روی نیمکت بنشیند. پاری سن ژرمن بارها در خانه او را زده است، اما همیشه با جواب رد مرد متولد مارسی مواجه شده است.
تابستان امسال او هیچ پیشنهاد جذابی را دریافت نکرده البته عجله‌ای هم ندارد و به نظر می‌رسد زیدان قصد دارد تا یورو ۲۰۲۴ آلمان صبر کند تا ببیند چه اتفاقی برای نیمکت تیم ملی فرانسه رخ خواهد داد. پس از توهین لو گرت به زیدان و بعد از آن استعفای اجباری رئیس سابق فدراسیون فوتبال فرانسه، جایگاه دشان مثل قبل تضمین شده نیست و این باعث می‌شود که زیزو از نزدیک شرایط را رصد کند. زیدان که همیشه اشتیاق خود را برای رهبری کشورش نشان داده است حالا برای ماجراجویی‌های جدید خود در فوتبال باید باز هم منتظر بماند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *