سئوال مهم درآستانه دربی/غیبت کنعانی بیشتر حس خواهد شد یا یامگا؟



سایت بدون -غیبت کنعانی‌زادگان از نگاه پرسپولیسی‌ها اتفاق تلخی در آستانه تقابل بزرگ با استقلال محسوب می‌شود و بسیاری از جبهه سرخ بر این باورند که فقدان این بازیکن در سبک بازی پرسپولیس تأثیر بسیاری خواهد گذاشت. بعد از محرومیت کنعانی‌زادگان از سوی سرخ‌ها سعی شده که شرایط استقلال به واسطه داشتن تمام مهره‌ها بهتر جلوه داده شود در حالی که غیبت کوین یامگا نیز درد جانکاهی در اردوگاه آبی است و فقدان این بازیکن هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ روحی در این بازی اثراتی خواهد گذاشت.
سبه همان اندازه که پرسپولیس خود را از نبود مدافعش آسیب دیده می‌بیند،‌ استقلال نیز از غیبت یامگا لطمه خواهد خورد و در فقدان این بازیکن با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
یامگا در بازی رفت منجی جواد نکونام بود و توانست در واپسین دقایق گل تساوی تیمش را به ثمر برساند و استقلال را در صدر جدول نگه دارد. این ستاره فرانسوی به دلیل تجربیات بالایی که دارد به واقع در سال‌های گذشته عصای دست مربیان استقلال بود و در سخت‌ترین شرایط موفق شد، ضربات پنالتی را به سود تیمش گل کند.
حالا با غیبت این بازیکن اولین سؤالی که در ذهن استقلالی‌ها متبادر می‌شود، این است که اگر در دربی ۱۰۳ داور به سود استقلال نقطه پنالتی را نشان داد چه کسی پشت ضربه قرار خواهد گرفت و پنالتی را خواهد نواخت؟
بعد از اینکه مشخص شد یامگا تا پایان فصل قادر به همراهی استقلال نیست و از فهرست این تیم بیرون رفت، صالح حردانی تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی استقلال در جناح راست شد. حتی سرمربی استقلال تصمیم گرفت وظیفه نواختن پنالتی‌ها را هم به این بازیکن محول کند تا شاید اعتماد به نفس حردانی بیشتر شده و او به این باور برسد که قرار است جانشین یامگا باشد اما اولین ضربه پنالتی را که بعد از غیبت یامگا صورت گرفت، حردانی در بازی با مس رفسنجان از دست داد که همین موضوع موجب حذف استقلال از جام حذفی شد.
شاید اگر یامگا در ترکیب استقلال بود، آن پنالتی گل می‌شد و سرنوشت دیگری برای استقلال رقم می‌خورد و آبی‌ها می‌توانستند یک جام را همچنان زنده نگه دارند اما غیبت این بازیکن مؤثر بزرگترین لطمه را در جام حذفی به استقلال وارد کرد تا آبی‌ها در آستانه دربی از جام حذفی کنار بروند و با این جام وداع کنند.
حالا نیز در آستانه دربی این سؤال مطرح است که اگر استقلال صاحب پنالتی شود که با توجه به استفاده از کمک داور ویدیویی احتمالش کم نیست، چه کسی پشت توپ قرار خواهد گرفت؟ آیا دوباره حردانی مأمور خواهد شد یا نکونام این وظیفه را به دوش روزبه چشمی یا بازیکن دیگری محول خواهد کرد؟
فکر کردن به همین سؤال کافی است تا به عمق اثرگذاری یامگا در ترکیب استقلال پی ببریم و به این باور برسیم که استقلال نیز در دربی ۱۰۳ همچون پرسپولیس غایب بزرگی دارد. حتی اگر گولسیانی نیز محروم شود نام یامگا آن قدر بزرگ است که روی نام دو غایب پرسپولیس در خط دفاع سنگینی کند.
به واقع جواد نکونام نتوانسته جانشینی برای این بازیکن پیدا کند و یامگا جزو آن دسته بازیکنانی است که پیدا کردن جانشین برایش دشوار و حتی در این برهه غیر ممکن است.
به هرحال اوسمار می‌تواند جای خالی مدافعانش را به نوعی پر کند اما بازیکنی در استقلال وجود ندارد که هم‌وزن یامگا باشد وغیبت این بازیکن به مراتب اتفاق تلخ‌تری در قیاس با غیبت کنعانی زادگان و حتی گولسیانی در پرسپولیس است.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *