شروع فاجعه‌بار منچستریونایتد در سال ۲۰۲۲/مشکلات آقای رانگنیک


سایت بدون – فیل جونز بعد از ۷۰۸ روز نخستین بازی‌اش را برای منچستریونایتد انجام داد و با کمی فاصله بهترین بازیکن این تیم بود؛ همین برای توصیف اوضاع فاجعه‌بار شیاطین سرخ در اولین بازی سال ۲۰۲۲ کافی است. به جونز بی‌احترامی نمی‌کنیم که به‌دلیل مصدومیت شدید زانو از ژانویه ۲۰۲۰ بازی نکرده بود. او نقش خودش را بخوبی ایفا کرد اما اگر مجبور شوید کسی را به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب کنید که دو سال بازی نکرده، این یعنی تیم وضع خوبی ندارد.
تیم رالف رانگنیک با یک گل مغلوب شد- نخستین برد ولورهمپتون در اولدترافورد از سال ۱۹۸۰ و اولین باخت مربی آلمانی روی نیمکت شیاطین سرخ- اما بدون جونز می‌توانست خیلی بدتر از این باشد. تنها شگفتی این بازی آن بود که گل پیروزی ژوائو موتینیو تا قبل از دقیقه ۸۲ زده نشد. ولوز در تمام بازی برتر بود، ۱۹ ضربه به سمت دروازه میزبان زده شد و هشت کرنر داشتند. یونایتد ۹ ضربه و سه کرنر داشت که دو تایش در وقت‌های تلف‌شده بود.رانگنیک بعد از بازی گفت: «ما به‌صورت فردی و تیمی اصلاً خوب نبودیم. از نتیجه و بخشی از بازی‌مان راضی نیستیم. ولوز بهترین تیمی بود که برابرش قرار گرفتیم و بیش از همه بازی‌ها برابر این تیم مشکل داشتیم.»
رانگنیک تمام ماه اول کارش درباره لزوم کنترل بازی‌ها صحبت کرد چیزی که مقابل ولوز اصلاً وجود نداشت. تیم او تنها دو دقیقه درخشان داشت، وقتی برونو فرناندز، تعویضی نیمه دوم، توپش را به تیرک زد و کریستیانو رونالدو با سر گل زد که به‌دلیل آفساید مردود شد. بقیه بازی دست پیراهن طلایی‌ها بود.
متوسط ضربات ولوز به سمت دروازه حریفان در این فصل ۱۰ ضربه بوده اما بعد از ۲۷ دقیقه به این آمار رسید و در پایان نیمه اول ۱۵ ضربه زده بودند که از زمان جمع‌آوری اطلاعات در سال ۲۰۰۳ سابقه نداشته تیمی در اولدترافورد در نیمه اول اینگونه دروازه میزبان را مورد تاخت و تاز قرار دهد. روبن نوز، فرانسیسکو ترینکائو و آداما ترائوره با واکنش‌های خوب داوید دخئا و جونز ناکام شدند تا اینکه موتینو کار را تمام کرد در حالی که به قول رانگنیک، هیچ فشار و مشکلی برایش ایجاد نکرده بودند. تلاش‌های دقایق پایانی یونایتد برای نباختن بی‌نتیجه بود.
رانگنیک هری مگوایر، اریک بایی و ویکتور لیندلوف را به‌دلیل مصدومیت یا بیماری در اختیار نداشت اما شاید امیدوار بود که جونز بازگشت آرامی داشته باشد برابر تیمی که در این فصل تنها ۱۳ گل زده و ۱۸ تا از ۱۹ تیم دیگر لیگ برتر آمارشان از این تیم بهتر است. اما یونایتد به میهمان اجازه داد مثل برزیل دهه ۷۰ شود و موتینیو و نوز در میانه میدان حکمرانی کنند.
برونو لاژه، مربی ولوز که تیمش برای سومین بار در دو ماه گذشته گل زد، گفت: «پیروزی باارزشی است، این استادیوم دوست‌داشتنی پر از خاطرات است اما مهم‌تر از همه شیوه بازی ما است. ما به سبک خودمان بازی کردیم، نیمه اول تحت کنترل ما بود و فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. سه امتیاز را گرفتیم و شانس گلزنی خیلی بیشتری داشتیم. ما شایسته سه امتیاز بودیم.»
رانگنیک در یادداشت قبل از بازی برای تیمش نوشت: «شاید تصور شود که کار زیادی انجام شده و بسیاری از مسیر طی شده است اما امیدوارم همه به چند ماه آینده با هیجان و انگیزه نگاه کنند» اما این مسابقه به نحوی پیش رفت که جایی برای خوش‌بینی نماند. در این ۱۲ ماه گذشته بارها چنین اتفاقی رخ داده.
آرسنال، منچسترسیتی، چلسی و لیورپول بازی‌های خوبی این هفته برگزار کردند که پر از شادابی و پیچیدگی بود اما بازی اولدترافورد به آنها شباهتی نداشت. یونایتد با این باخت چهار امتیاز از آرسنال رده چهارمی عقب است اما با این بازی ناامیدکننده مقابل ولوز، فاصله خیلی بیشتر از اینها به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *