فــرصــت دوبــاره بــه ۲ قــاتــل پــای چــوبــه دار

 دو مرد که در جنایت‌هایی جداگانه در پایتخت به مرگ محکوم شده  بودند، دیروز پای چوبه دار مهلت برای جلب رضایت گرفتند و حکم اعدامشان متوقف شد.
سایت بدون -، اولین مرد زندانی که پای چوبه دار رفت و توانست مهلت برای جلب رضایت بگیرد فرهاد نام دارد. او بهمن سال۹۶، مرد میانسالی را در تهران کشته بود. وی اوایل منکر قتل بود اما وقتی وکیلش شهادت داد که آن روز او بوده که مرد میانسال را با چاقو کشته و وی را از راه‌پله پرت کرده، به ارتکاب قتل اعتراف کرد. وی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. دو پسر و یک دختر مقتول برایش قصاص خواستند. متهم در دفاع از خود منکر اتهام قتل شد و گفت: دو سال قبل، از مقتول زمینی به متراژ ۲۵۰متر خریدم اما برای انتقال سند آن کاری از پیش نمی‌برد. آن روز قرار شد برای سند زدن به دفترخانه بیاید. پیش از رفتنم به آنجا با پسرش در خیابان درگیرشده بودم. بعد رفتم دفترخانه که او نیامد و بعد فهمیدم کشته شده است. من او را نکشتم.
شواهد پرونده علیه او بود و همین باعث شد متهم در ادامه جلسه دست از دروغ‌پردازی بردارد و در خصوص قتل گفت: آن روز در راه‌پله‌های دفترخانه، مقتول را دیدم. با من بدرفتاری کرد، دعوایمان شد و برای دفاع از خودم با چاقویی که داشتم او را زخمی کردم. تعادلش را از دست داد و فوت کرد.
 حکم قصاص او صادر و بعد از تایید، به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.
 قتل رقیب عشقی
زندانی دوم پسر جوانی به نام شهرام بود که از سال۹۸ به خاطر قتل رقیب عشقی‌اش دستگیر شد. در شعبه چهارم کیفری یک استان تهران در حالی محاکمه شد که والدین مقتول برایش قصاص
خواستند.
متهم در دفاع از خود گفت: من و مقتول رفیق قدیمی بودیم. دختری که با من دوست شده بود قبلا رفیق او بود. دوستم وقتی متوجه این ماجرا شد، از من کینه به دل گرفت و اختلافات ما شروع شد. شامگاه بیست و هفتم آبان سال ۹۸ من و آن دختر را در محله مقداد تهران دید و با من درگیر شد و او را ناخواسته با ضربه چاقو کشتم و پشیمانم.
رای قصاص او از سوی قضات شعبه چهارم دیوان‌عالی کشور تایید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.
امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت:
دو مرد محکوم به قصاص صبح چهارشنبه در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفتند که  با تلاش واحد صلح و سازش در واپسین لحظات اجرای حکم، توانستند مهلتی برای بخشش از دو خانواده بگیرند. حکم متوقف و دو محکوم به مرگ به سلول‌هایشان بازگشتند. در مهلت قانونی اگر رضایت نگیرند دوباره برای اجرای حکم پای چوبه دار می‌روند.

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *