فهرستی از پرافتخارترین ورزشکاران دنیا/دنی آلوز، قاتل زنجیره‌ای جام‌ها


سایت بدون – دنی آلوز نماد بارز یک برنده زنجیره‌ای است. او در دوران ورزشی خود، در هر جایی که بوده، قهرمانی را تجربه کرده است. پیروزی برزیل مقابل اسپانیا در فینال المپیک توکیو باعث شد این مدافع راست یک مدال دیگر به کابینه افتخاراتش اضافه کند. او ۴۳ قهرمانی مهم در دوران ورزشی‌اش کسب کرده است. آلوز با باهیا، سویا، بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن، سائو پائولو و برزیل به جام‌های بسیاری رسیده است. البته موفق‌ترین دوران ورزشی او در کاتالونیا رقم خورد، جایی که او شش قهرمانی لالیگا، چهار قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی سوپرجام اسپانیا، سه لیگ قهرمانان، سه سوپرجام اروپا و سه جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد. آلوز جایگاه خود را به عنوان پرافتخارترین فوتبالیست دنیا تثبیت کرده است اما ورزشکاران دیگری هم هستند که در رشته‌های خود، مانند او قهرمانی‌های متعددی کسب کرده‌اند.

مایکل فلپس
این شناگر آمریکایی افتخارآورترین ورزشکار تاریخ المپیک است. او در دوران ورزشی خود ۲۸ مدال کسب کرد که ۲۳ تایش طلا بودند. او ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز هم به دست آورد. فلپس در المپیک ۲۰۱۶ پیرترین شناگر تاریخ شد که مدال طلا را کسب می‌کند. او همچنین اولین شناگری شد که چهار مدال طلای پشت سر هم را در یک رویداد به دست می‌آورد. فلپس ۳۹ رکورد جهانی را هم به نام خود ثبت کرده و از این نظر هم رکورددار است.

مایکل جوردن
مایکل جوردن در موفق‌ترین دوران باشگاه شیکاگو بولز در این تیم حضور داشت. او در دهه ۱۹۹۰ قهرمانی‌های بسیاری کسب کرد. شش‌بار برای به دست آوردن جایزه بهترین بازیکن مرحله حذفی NBA انتخاب شد، شش بار جایزه بهترین بازیکن فینال NBA را کسب کرد، ۵ بار به عنوان بهترین بازیکن فصل NBA رسید و ۱۴ بار در تیم ستارگان NBA قرار گرفت.

سرنا ویلیامز
این ستاره تنیس سال‌ها در این ورزش خوش درخشید. او ۲۳ بار فاتح گرنداسلم‌ شد که در میان تنیسورهای زن بی‌سابقه است. او همچنین ۱۴ بار در گرنداسلم دوبل قهرمان شده است، که هر ۱۴ قهرمانی در حالی به دست آمده که خواهرش، ونوس، هم‌تیمی او بوده است. سرنا ویلیامز پنج بار قهرمان WTA Tour شد و چهار مدال طلای المپیک را هم کسب کرد، که سه تای آن در مسابقات دوبل و با خواهرش بود. او از این نظر هم رکورددار است.

راجر فدرر
این تنیسور سوییسی ۱۰۳ قهرمانی ATP در دوران ورزشی خود دارد، از جمله ۲۰ گرنداسلم. او این رکورد گرنداسلم را با رافائل نادال و نوواک جوکوویچ به صورت مشترک در اختیار دارد. رکورد شش ATP Finals هم در اختیار او است. فدرر همچنین ۳۱۰ هفته در رده نخست ATP قرار داشته است، که ۲۳۷ هفته آن به صورت پیاپی بوده است. او پنج بار سال را به عنوان رتبه نخست دنیا به پایان رسانده است.

جک نیکلائوس
او پرافتخارترین ورزشکار گلف تاریخ است. او ۱۸ قهرمانی به نام خود ثبت کرده است. تایگر وودز ۱۵ قهرمانی دارد که آخرین آن در مسابقات مسترز ۲۰۱۶ بوده است.

واکنش برزیلی‌ها به طلای المپیک
نیمار، می‌بینی؟
برزیل توانست با پیروزی مقابل اسپانیا، فاتح مسابقات فوتبال المپیک شود. بازیکنان برزیل پس از قهرمانی در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های جالبی نسبت به مدال طلای خود نشان دادند.
ریچارلیسون، ستاره برزیل در این رقابت‌ها نوشت: «نیمار، می‌بینی؟ به من گفتی شماره ۱۰ را بردارم و من هم این کار را کردم و حالا مدال طلا دارم. حالا باید من را تحمل کنی برادر! دیدی آقای گل شدم؟ پسر، این عنوان شادی من را دو برابر می‌کند!»
دنی آلوز، کاپیتان برزیل هم نوشت: «اینکه یک ورزشکار المپیکی باشم و اینجا نماینده کشورم باشم و همه با من باشند… توصیفش سخت است. همین که در المپیک حضور داشته باشید فوق‌العاده است اما اینکه روی سکو بروید حس دیگری دارد. ما باید سخت تلاش می‌کردیم تا مدال طلای المپیک را به گردن بیاویزیم.»
آندره ژاردینه، مربی برزیل هم نوشت: «من در حالی وارد نشست خبری شدم که داشتم آواز می‌خواندم. همیشه رویای این را داشتم که قهرمان المپیک شوم و در نشست خبری آواز بخوانم و به خودم سخت نگیرم. در هتل، در جریان جشن قهرمانی، از این کار فیلم خواهیم گرفت.» نیمار هم درباره ریچارلیسون گفت: «من این پسر را دوست دارم. او فقط باید یاد بگیرد که چطور پنالتی بزند، چون او همه کارهای دیگر را بلد است.»
آنتونی هم گفت: «قبل از مسابقه، فیلم کافو را دیدیم که جام را در یوکوهاما (جام ۲۰۰۲) بالای سر برد. این واقعاً الهام‌بخش ما شد و ما توانستیم مدال طلای المپیک را به دست بیاوریم.»
دیه‌گو کارلوس هم نوشت: «من فردی فروتن از شهری کوچک هستم. خیلی افتخار می‌کنم که این مدال را برای خودم و برای مردمم کسب کردم. این مدال به شکلی باورنکردنی زیبا است.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «به پیسی افتادن»

سایت بدون – پیس به ترکی می شود، زشت یا بد به پیسی افتادن یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *