قسمت‌های جدید «ایندیانا جونز» و «جنگ ستارگان» ساخته می‌شود/ماجراجویی در سینما ادامه دارد

سایت بدون – برای تماشاگران سینما، آینده و سرنوشت فیلم‌هایی چون «ایندیانا جونز» و «جنگ ستارگان» بسیار مهم است. هر دو فیلم در رده کارهای کلاسیک تاریخ سینما قرار می‌گیرند و استقبال بالای مردم از آنها، نامشان را در فهرست پرفروش‌ترین‌های کل تاریخ سینما قرار داده است. با وجود آن که هر یک از این دو اکشن ماجراجویانه و سرگرم‌کننده داستان‌های زیادی را برای مخاطبانشان روی پرده سینما تعریف کرده‌اند، اما تماشاگران همچنان منتظر ماجراجویی‌ها و داستان‌های تازه و متفاوتی از آنها و شخصیت‌های اصلی‌شان هستند. به همین دلیل است که تهیه‌کنندگان این دو مجموعه پرخرج و موفق سینما در تدارک تولید قسمت‌های جدیدی از آنها هستند و صحبت از اکران عمومی این قسمت‌های تازه می‌کنند. البته این دو فیلم، یک تفاوت عمده با یکدیگر دارند. اگر قسمت‌های جدید جنگ ستارگان براساس یک قانون نوشته نشده هر چند سال یک بار تولید و اکران عمومی می‌شوند، اما سرنوشت ایندیاناجونزها مدتی است که در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اما حالا خبرهایی می‌رسد که ظاهرا قرار است از این مجموعه اکشن و ماجراجویانه فانتزی، غبارزدایی شده و پنجمین قسمت آن بالاخره وارد مرحله تولید شود. کاتلین کندی، تهیه‌کننده اصلی این مجموعه که از دهه ۸۰ میلادی تا به امروز در کنار آن بوده است، در گفت‌و‌گوی تازه‌ای مژده تولید قسمت پنجم ایندیاناجونز را به دوستدارانش داد. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، مدیر شرکت فیلمسازی لوکاس فیلم با اظهارنظرش درباره آینده ایندیانا جونز و جنگ ستارگان، طرفداران این فیلم‌ها را خوشحال کرده است. کندی بدون اشاره به داستان پنجمین قسمت ایندیانا جونز، تاکید کرد این فیلم نسخه احیا شده داستان این مجموعه پربیننده نخواهد بود. به این ترتیب، ایندیانا جونز ۵ دنباله‌ای بر داستان و ماجراجویی‌های چهار قسمت قبلی آن خواهد بود. به گفته کندی، هریسون فورد برای پنجمین بار لباس گاوچرانه پروفسور جونز را به تن کرده و کلاه او را به سرخواهد گذاشت. با این اظهارات، اهل فن مطمئن شدند قرار نیست بازیگر جوانی جای این هنرمند ۷۷ ساله را بگیرد و او دوباره در قالب شخصیت کلاسیک و شمایل گونه  معروف خود ظاهر می‌شود.
کندی می‌گوید: «تمام وقت ما در چند سال اخیر، صرف مطالعه طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی بوده که قرار است پنجمین قسمت فیلم را خلق کنند. نکته اصلی این است که می‌خواهیم به کجا برویم و چکار کنیم. بعد از آن است که می‌توان کلید فیلمبرداری را زد و به جایی رفت که مورد علاقه و توجه تماشاگران باشد. هریسون فورد بیشتر از همه ما در انتظار تکمیل فیلمنامه است و ذوق و شوقش را برای بازی در نقش محبوب خودش پنهان نمی‌کند.»
فورد زبان باز کرد!
چند روز بعد از صحبت‌های کاتلین کندی، فورد هم زبان باز کرد و به مناسبت نمایش عمومی کار تازه‌اش «سپید دندان»، درباره ایندیانا جونز هم مفصل صحبت کرد. او تصدیق کرد استیون اسپیلبرگ دوباره پشت دوربین فیلمبرداری قرار خواهد گرفت. در همین حال، او زمانی هم برای شروع کار فیلمبرداری اعلام کرد. به گفته فورد، کلید فیلمبرداری تا دو ماه دیگر زده خواهد شد. به گفته بازیگر: «کلید فیلمبرداری زده می‌شود، زیرا مردم این فیلم و شخصیت اصلی آن را دوست دارند و مایل هستند جونز را در یکسری ماجراجویی تازه ببینند. خیلی خوشحالم که یک بار دیگر به دنیای فانتزی ایندیاناجونز برمی‌گردم و تجدید دیداری با او و ماجراهایش دارم. همه ما مسوولیتی بزرگ در قبال این مجموعه فیلم داریم و باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم که اثری متفاوت و جذاب خلق کنیم.»
با توجه به این که اسپیلبرگ تا ماه آوریل و می‌ از کار روی نسخه تازه «داستان وست ساید» فارغ می‌شود، می‌توان به اظهارات فورد اطمینان کرد و باور داشت کلید فیلمبرداری ایندیانا جونز ۵ در همین ایام زده می‌شود. این در حالی است که طی سال‌های قبل، نام کسانی جون جاناتان کاسدان و دیوید کوپ به عنوان کارگردان قسمت پنجم ایندیاناجونز شنیده می‌شد. از سال ۲۰۱۰ که صحبت ساخت این قسمت مطرح شد، شایعات زیادی پیرامون آن شنیده شده است. نزدیکان به لوکاس فیلم می‌گویند این فیلم برای نمایش عمومی در جولای ۲۰۲۱ آماده می‌شود. اما تهیه‌کنندگان فیلم، هنوز هیچ یک از شایعات مربوط به زمان شروع فیلمبرداری و تاریخ اکران عمومی آن را تایید نکرده‌اند.
یادی از «جنگ ستارگان»
کندی درباره جنگ ستارگان هم صحبت کرده و چنین می‌گوید: «لوکاس فیلم برنامه‌ها و طرح‌های بسیار زیادی برای آینده این اکشن علمی ـ تخیلی دارد. اطلاعات رسمی زمانی داده خواهد شد که فیلمنامه کار آماده شود. اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که یکی از این جنگ ستارگان را یک خانم فیلمساز کارگردانی کند. حتی شاید تعداد بیشتری از آنها را به دست خانم‌های فیلمساز بدهیم. فعلا کسانی چون دبورا چو و برایس دالاس هاوارد،
گزینه‌های اول ما به حساب می‌آیند.»
سه‌گانه اول ایندیاناجونز هم اکنون به عنوان بخشی از میراث غنی دنیای سینما به حساب می‌آیند. منتقدان از این تریلوژی به عنوان بهترین فیلم‌های ژانر اکشن ماجراجویانه اسم می‌برند. این فیلم‌ها در سال‌های ۱۹۸۱، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۹ساخته شدند و روی هم حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش کردند. اما چهارمین قسمت فیلم در سال ۲۰۰۸ نتوانست منتقدان و طرفداران این مجموعه را راضی کند. با وجود فروش جهانی ۷۸۷ میلیون دلاری فیلم (که ۳۱۷ میلیون دلار آن به سینماهای آمریکای شمالی اختصاص داشت)، منتقدان آن را در حد و اندازه‌های سه قسمت قبلی این اثر کلاسیک و کالت نمی‌دانند.    

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *