لیورپول قرارداد سرمربی موفق خود را تمدید کرد/ با کلوپ تا ۲۰۲۴

سایت بدون –باشگاه لیورپول ظهر دیروز از تمدید قرارداد یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی خود خبر داد و به این ترتیب او تا سال ۲۰۲۴ روی نیمکت این تیم خواهد نشست. این اتفاق در حالی رخ داد که کلوپ پیش از این تمایلی به تمدید قراردادش نشان نداده بود و حتی اعلام کرده بود پس از پایان مهلت قرارداد کنونی‌اش(تا سال ۲۰۲۲) با قرمزها مدتی به استراحت می‌پردازد و از فوتبال دور خواهد ماند، اما بالاخره اصرار مدیران باشگاه جواب داد و او حداقل چهار سال‌ونیم دیگر در آنفیلد ماندنی خواهد شد.

 انتظار ۳۰ ساله

کلوپ در سال ۲۰۱۵ راهی بندر لیورپول شد تا جانشین برندان راجرز، سرمربی ناموفق آن زمان باشگاه شود. مرد آلمانی خیلی زود توانست با خریدهای موفقی که برای قرمزپوشان انجام داد تیم را به یکی از مدعیان لیگ برتر تبدیل کند و در این فصل هواداران لیورپول بسیار امیدوارند که انتظار ۳۰ساله آنها برای قهرمانی در لیگ به پایان برسد و برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ جام را بالای سر ببرند.اگر کلوپ تا پایان مدت قرارداد جدیدش در جزیره بماند طولانی‌ترین مدت حضور در یک تیم را در طول دوران مربیگری‌اش تجربه خواهد کرد. همچنین پیتر کراویتز و پپ لیندرز، دستیاران او هم قرارداد خود را تمدید کرده‌اند. کلوپ در گفت‌وگو با سایت باشگاه درباره تمدید قراردادش گفت: «ما تصمیم گرفتیم به کارمان در باشگاه ادامه دهیم و فکر می‌کنم تا اینجا عملکرد بدی نداشته‌ایم. این خبر ممکن است برای عده‌ای خوب باشد و برای برخی دیگر نیز خبر خوبی نباشد. به هر حال اگر دوست ندارید می‌توانید کانال را عوض کنید! دلایل زیادی برای این تصمیم داشتم. مهم‌ترین آن این است که ما عاشق این باشگاه هستیم و تیم فوق‌العاده‌ای داریم. واقعا احساس می‌کنیم که در خانه خودمان هستیم. رابطه خوبی با افراد اینجا داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به کارمان در لیورپول ادامه دهیم. خیلی مذاکرات سختی نبود و باشگاه هم تمایل داشت تا این همکاری ادامه داشته باشد. البته آنها مستقیما این را به ما نگفتند اما در طول جلساتی که داشتیم این حس به ما منتقل شد که آنها دوست دارند ما در باشگاه بمانیم. سعی کردیم مذاکرات را مخفی نگه داریم و بدون سروصدا به دنبال تمدید قرارداد باشیم. به همین دلیل بود که پس از امضای قرارداد جدید آن را اعلام کردیم.»
کلوپ پیش از حضور در لیورپول به مدت هفت سال در دو تیم ماینتس و دورتموند مربیگری می‌کرد و پس از دورانی خوب در جمع زنبورها تصمیم گرفت به پیشنهاد قرمزها پاسخ مثبت داده و مربیگری در خارج از آلمان را نیز تجربه کند. در چهار فصلی که او هدایت تیم را برعهده داشته دو بار حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده و فینال فصل گذشته با قهرمانی شاگردان او همراه بود. تیم او فصل پیش هم رقابتی شانه‌به‌شانه با منچسترسیتی در صدر جدول لیگ داشت و درنهایت یکی از دراماتیک‌ترین فصول لیگ جزیره با نایب‌قهرمانی لیورپول به پایان رسید. البته شرایط در این فصل کاملا به سود او و تیمش پیش می‌رود و با اختلافی ۸ امتیازی نسبت به لسترسیتی و همچنین ۱۴ امتیاز فاصله با سیتی مدعی شانس زیادی برای فتح جام دارد.

 بهترین گزینه

کلوپ دیروز همچنین به‌عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر نیز انتخاب شد و سادیو مانه، ستاره سنگالی تیمش نیز عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ را به دست آورد. او درباره پیشرفت تیمش در سال‌های اخیر می‌گوید: «هنوز می‌توانیم بهتر از این شویم. در این مدت پیشرفت خوبی داشته‌ایم و وقتی به روندی که در این سال‌ها داشته‌ایم نگاه می‌کنم می‌بینم که می‌توانیم بهتر از این هم بشویم و احساس می‌کنم هنوز کارم در این باشگاه به پایان نرسیده است. وقتی در پاییز ۲۰۱۵ نخستین پیشنهاد را از لیورپول داشتم احساس کردم که به درد هم می‌خوریم و می‌توانیم دوران موفقی را به همراه هم داشته باشیم. حالا هم تصمیم دارم این پروژه را تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهم.»
مالکان آمریکایی باشگاه هم به خوبی می‌دانند که در شرایط کنونی کلوپ بهترین گزینه برای آنهاست و اگر این مربی آلمانی را از دست بدهند کار سختی برای یافتن جانشین برایش خواهند داشت. در بیانیه باشگاه هم به این موضوع اشاره شده است: «بسیار خوشحالیم که با یورگن و دستیارانش به توافق رسیدیم تا همکاری‌مان ادامه داشته باشد. این خبری فوق‌العاده برای باشگاه است و قطعا هواداران‌مان هم با این موضوع موافقند. ما احساس می‌کنیم این توافق یکی از بهترین لحظات در تاریخ باشگاه است و به نظر ما مربی بهتری از یورگن برای تیم ما وجود ندارد.»

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *