ماجرای «مهمانی»‌ ایرج طهماسب به کجا رسید؟

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار بر سر بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون و آوردن «مهمونی‌»اش به صداوسیما، سرانجام از سوی مدیران رسانه ملی رسما اعلام شد که برنامه جدید این هنرمند با عنوان «مهمانی» قرار است در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش شود و بر این اساس ادامه انتشار در شبکه نمایش خانگی منتفی می‌شود.گفته شده، فصل جدید و سوم این برنامه به طور مستقل متعلق به صداوسیماست که ۹ قسمت آن برای ایام نوروز ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

مجموعه «مهمونی» به نویسندگی، کارگردانی و مجری‌گری ایرج طهماسب در دو فصل ۳۰ قسمتی برای شبکه نمایش خانگی ساخته و پخش شد.

فصل اول این مجموعه نوروز ۱۴۰۱ در پلتفرم نماوا آغاز شد و تا مهر ۱۴۰۱ ادامه داشت. فصل دوم «مهمونی» هم نوروز ۱۴۰۲ به طور مشترک از دو پلتفرم نماوا و فیلیمو شروع شد و تا آبان ۱۴۰۲ ادامه داشت. 

اما تولید و پخش «مهمونی» طهماسب در حالی آبان ماه امسال در شبکه نمایش خانگی به پایان رسید که گمانه‌هایی مبنی بر ادامه‌ ساخت آن در تلویزیون، قوت گرفته بود و انتشار یک نامه از اداره‌کل بازرگانی سازمان صداوسیما، احتمال بازگشت ایرج طهماسب را قوت داد.

در نهایت چهارشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نشست اعلام برنامه‌های رمضانی و نوروزی معاونت سیما، محسن برمهانی اعلام کرد: در شبکه نسیم برنامه‌ای به نام «مهمانی» با اجرای ایرج طهماسب در حال تولید است که ۹ قسمت آن در نوروز پخش خواهد شد.

به گفته وی «مهمانی» جدید، تلفیقی از عروسک‌های جدید و قدیم خواهد بود.

در ادامه پیگیری‌های خبرنگار ایسنا در شبکه نمایش خانگی، حاکی از آن است که این برنامه دیگر قرار نیست منتشر شود و از آنجا که مالکیت با تهیه‌کننده است، تصمیم بر آن گرفته شده که بییننده از این پس داستان‌های طهماسب و عروسک‌هایش را از تلویزیون پیگیری کند و در نتیجه پلتفرم پخش‌کننده هم نمی‌تواند و تصمیم هم ندارد، ادعایی داشته باشد.

ایرج طهماسب بعد از قطع همکاری با تلویزیون و پایان تولید «کلاه قرمزی» (سال ۹۷)، سال ۱۴۰۰ با عروسک‌هایی جدید مجموعه «مهمونی» را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرد. 

هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، بهادر مالکی، سهیل مستجابیان، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی صداپیشگان این مجموعه‌ بودند و عیسی یوسفی‌پور، محمد لقمانیان، پیمان فاطمی، شیما بخشنده، علی پاکدست و نگار شهبازی، گردانندگان عروسک‌های فصل دوم سریال «مهمونی» بودند و علی زرمهری، سهیل رهبر، زارع سارا صبری و احمد فیاض در فصل دوم «مهمونی» به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

«مهمونی» با تهیه‌کنندگی حسن خدادی، علیرضا فراهانی و امیر جاودان در فصل‌های اول و دوم برای شبکه نمایش خانگی تولید و پخش شد.

مطلب پیشنهادی

جهان گردی/ روستای هابیتون؛ جایی برای اربابان حلقه

سایت بدون – علاقه‌مندان به فیلم ارباب حلقه‌ها، روستای هابیتون را خوب می‌شناسند. این روستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *