محاکمه گنده‌لات تهران به اتهام قتل

گنده‌لات تهران که در مرخصی از زندان مرتکب قتل شده ‌بود، در جلسه محاکمه مدعی شد به خاطر مستی متوجه قتل نشده‌بود.
سایت بدون – سال گذشته ماموران پلیس تهران در جریان درگیری خونینی در یک قمارخانه در شرق تهران قرار گرفته و با حضور در آنجا متوجه شدند یکی از گنده‌لات‌های تهران به نام کامران مرد ۳۴ساله‌ای به نام یاسر را با چاقو زده‌است. یاسر به بیمارستان انتقال یافت که چند روز بعد بر اثر شدت جراحات
جان باخت.
بررسی‌ها نشان داد، کامران چند سال قبل به خاطر قاچاق موادمخدر به حبس ابد محکوم شده اما  با اجرای قانون کاهش حبس، از مجازاتش کم شده‌بود. او به دلیل شرایط کرونا توانسته‌بود مرخصی بگیرد و یک هفته بعد از آزادی از زندان هم مرتکب این جنایت شد.
جست‌وجوها برای دستگیری کامران آغاز و او چند روز بعد دستگیر شد.متهم در بازجویی‌ها به چاقوکشی در قمارخانه اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه، اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند. مادر مقتول گفت: مرگ پسرمان، زندگی ما را نابود کرد. همسرم سکته کرده و در بیمارستان است.حاضر به گذشت نیستیم.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به کامران از او خواست از خود دفاع کند. مرد جوان که جای زخم‌های قدیمی روی سر و صورتش دیده می‌شد، وقتی در جایگاه قرار گرفت گفت: به خاطر شرایط کرونایی به مرخصی از زندان آمدم. قرار بود یک هفته بعد به زندان برگردم اما تصمیم گرفتم دیگر به زندان نروم.
در این مدت از مدیر یک قمار خانه در محله‌مان ۵۰۰هزار تومان باج گرفتم. روز قتل در قهوه‌خانه بودم که دختری که می‌شناختمش به من زنگ زد و گفت چند نفر مزاحمش شده‌اند و خواست نجاتش دهم. من هم به نشانی که او گفته‌بود رفتم و آن دختر را سوار موتور کرده و از آنجا دور کردم. در مسیر تصمیم گرفتم دوباره از قمارخانه پول بگیرم. وقتی به آنجا رسیدم دو نفر که مست بودند به من حمله‌ور شدند. من هم که مست بودم با آنها درگیر شدم. مقتول در گوشه‌ای دراز کشیده‌بود. ناگهان لوله جارو برقی را برداشت و با آن به من حمله کرد که با چاقو چند ضربه به او زدم. برادرم خودش را به آنجا رساند و مرد زخمی را به بیمارستان برد اما او جان باخت.
متهم ادامه داد: من مقتول را نمی‌شناختم و با او هم اختلافی نداشتم. قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چرا به سمت من حمله کرد، مشکل من با دو نفر دیگر بود. آن لحظه را به دلیل مستی به یاد ندارم و فردای آن روز تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده‌است. من سابقه دعوا و پرداخت دیه را دارم اما کسی را بی‌دلیل نمی‌زنم.
دو نفر به نام‌های مهدی و سعید دعوا راه‌انداختند و حالا خودشان را کنار کشیده‌اند. یاسر فوت شد و الان در قبرستان است و من هم اعدام می‌شوم اما آنها که دعوا راه‌انداختند، مجازات نمی‌شوند.
متهم در آخرین دفاعیاتش هم گفت: من دروغ نمی‌گویم و با مقتول هیچ مشکلی نداشتم. حتی گفتم قصد نداشتم به زندان برگردم و در این مدت خودم را مخفی کردم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

مطلب پیشنهادی

خواص دارویی زردچوبه را بشناسیم/زرد پرخاصیت

سایت بدون – زردچوبه درکنار نمک یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که همه ما درپخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *