معرفی بازی/رزیدنت اویل ۴ ؛یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ

سایت بدون – رزیدنت اویل ۴ یکی از بازی‌هایی است که چندین نسل با آن بزرگ شده‌اند و آن را تجربه کرده‌اند. از طرفداران سه‌گانه کلاسیک که آن زمان شاهد مدرنیزه شدن این مجموعه بودند تا کسانی که با رزیدنت اویل ۴ طرفدار مجموعه شدند و البته کسانی که جدیدا می‌توانند این بازی را بعد از بارها پورت و نسخه ریمستر جدید بازی کنند. حالا دستپخت جدید استودیوی Armature و شرکت کپکام، تجربه جدیدی از رزیدنت اویل ۴ در واقعیت مجازی است که همان حس و حال اولین بار تجربه کردن این بازی بی‌نظیر را از نو در یک پلتفرم جدید بازسازی می‌کند.  قصه‌ای درخشان
برخلاف خیلی از تجربه‌های واقعیت مجازی از بازی‌های بزرگ مثل Batman Arkham VR یا
L.A. Noire: The VR Case Files، نسخه واقعیت مجازی رزیدنت اویل ۴ یک بازی شسته رفته از بازی اصلی نیست. در این نسخه، داستان کامل رزیدنت اویل ۴ از ابتدا تا انتها قابل تجربه است و با این که مودهایی مثل Mercenaries یا Separate Ways از آن حذف شده، اما بخش داستانی دست‌نخورده باقی مانده و در کمال تعجب، حس و حال کاملا متفاوتی هم ارائه می‌کند. در واقع نسخه واقعیت مجازی رزیدنت اویل ۴ نه تنها یک بازی کوتاه و بی‌ربط به مجموعه اصلی نیست، بلکه یکی از بهترین روش‌های مدرن برای تجربه این بازی قدیمی است.
رزیدنت اویل ۴ با این که پرافتخارترین بازی این مجموعه و موفق‌ترین آنها محسوب می‌شود، اما هیچ وقت عنوان «ترسناک‌ترین بازی مجموعه» را برای خودش نکرده بود. نسخه واقعیت مجازی به لطف اکشن فوق‌العاده جذاب و روبه‌رو شدن با چهره ترس از زاویه دید اول شخص، حس و حال ترس متفاوتی دارد و قطعا یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های این مجموعه است. تمام بخش‌های بازی از جمله قسمت‌های درگیری با دشمن‌ها و فضاسازی قسمت‌های به‌یادماندنی آن مثل قلعه سالازار، ازجمله بهترین تجربه‌های یک بازی واقعیت مجازی است.
 دست به ماشه
اما مهم‌ترین تفاوت Resident Evil ۴ VR با نسخه اصلی، کنترل شخصیت اصلی آن لیان است. رزیدنت اویل ۴ یک بازی اکشن سوم شخص بود که سبک جدیدی از دوربین روی شانه را بین بازی‌های ویدئویی جا انداخت. حالا در نسخه واقعیت مجازی، بازی این برگ برنده را ندارد چرا که همه چیز از زاویه دید بازیکن یا به صورت اول شخص روایت می‌شود. کنترل دست‌های لیان حالا کامل در اختیار بازیکن است و حتی برای مواردی مثل چاقو زدن دیگر یک دکمه خالی طراحی نشده و باید چاقو را از روی جلیقه لیان بردارید. آیتم‌های دیگر مثل گیاه سبز یا اسپری سلامتی، روی شانه سمت چپ قرار دارد و باید آنها را دستی استفاده کنید. حالا به همه اینها، نقشه بازی را که به عنوان یک دکمه روی کنترلر طراحی شده را هم اضافه کنید تا متوجه گیرا بودن اتمسفر این نسخه شوید.
Resident Evil ۴ VR مرز تفاوت خودش با بازی اصلی را در همین کنترل بی‌نظیر تعریف می‌کند. مثلا بارگذاری سلاح‌ها و پر کردن خشاب، با دکمه اتفاق نمی‌افتد و بنا به نوع گرفتن اسلحه در دستان بازیکن، باید گلوله‌ها را دستی پر کنید. چاقو زدن به دشمن‌ها هم به همین شکل رخ می‌دهد و بازیکن باید چاقو را در بدن زامبی‌ها فرو کند تا آنها بمیرند. اما جالب‌ترین نوع کنترل حرکتی برای پرتاب نارنجک است که بازیکن باید ضامن آن را بکشد و به سمت دشمن‌ها پرتاب کند.
بازی Resident Evil ۴ VR یک عنوان واقعیت مجازی بی‌نظیر و شاید یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی این سال‌هاست که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است. از کارهای مجدد و قابل تحسین روی بازسازی پازل‌های بازی روی دوربین اول شخص و تجربه دستی بازی که حس و حال ترس را به شدت بالاتر می‌برد.
شاید رزیدنت اویل ۴ که سال ۲۰۰۵ منتشر شده بود خیلی حس و حال مدرنی برای بازی کردن در سال ۲۰۲۱ نداشته باشد، اما نسخه واقعیت مجازی دقیقا برای این طراحی شده تا تجربه‌ای نو و متفاوت را در چنین روزهایی ارائه دهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *