معرفی کتاب/ اثر مرکب ؛عادت‌ها سازنده زندگی ما هستند


سایت بدون – کتاب معروف «اثر مرکب» نوشته دارن هاردی یکی از کتاب‌های محبوب من است که همواره به همه پیشنهاد می‌کنم که آن را مطالعه کنند؛ حتی خودم فصلی یک‌بار پک ۱۰تایی این کتاب را تهیه می‌کنم و در استودیو می‌گذارم تا به همکارانی که در زندگی‌شان مشکلاتی دارند و نمی‌دانند آن را چطور حل کنند، هدیه بدهم.
مهم‌ترین مفهومی که در «اثر مرکب» مورد توجه قرار می‌گیرد، خلق عادت است. اینکه عادت‌ها چطور می‌توانند زندگی ما را تغییر بدهند. حال این عادت‌ها خوب باشند، یا بد. این کتاب به ما می‌گوید چطور انجام کاری یا رفتاری به شکل منظم  طی بازه زمانی موجب می‌شود تا در زندگی ما تبدیل به عادت شود؛ مثلاً اگر روزی ۵ دقیقه مطالعه کنید، یک سال بعد نتیجه آن را خواهید گرفت. همین‌طور اگر روزی یک نخ سیگار بکشید، اثر آن را هم یک سال بعد خواهید دید. مهم این است که این رفتار یا عمل دائم تکرار شود.
به نظر من این کتاب برای همه کسانی که در مدیریت شخصی خودشان دچار مشکل هستند، مفید است. به آدم‌ها کمک می‌کند تا عادت‌های بد خود را ترک کنند و عادت‌های خوب را جایگزین کنند. «اثر مرکب» به زندگی من تاکنون بسیار کمک کرده است. این کتاب به من کمک کرده است تا بتوانم مطالعات بهتری داشته باشم، در برنامه‌ریزی مالی زندگی شخصی و استودیو هورخش به من کمک کرده است. شاید باورتان نشود ولی حتی در زندگی مشترک من هم تأثیرگذار بوده است. بدین شکل که شما هرچقدر هم که عاشق همدیگر باشید، زمانی که زیر یک سقف می‌روید باهم اختلافاتی پیدا می‌کنید. حل این اختلافات نیاز به صبوری و آرامش و نگاه مثبت دارد. من از «اثر مرکب» یاد گرفتم که نکات مثبت همسرم را در یک دفترچه یادداشت کنم و آخر هفته‌ها آن نکات را بررسی کنم. این تمرین به من کمک کرد تا در زمان بروز هر نوع اختلافی به یاد بیاورم که همسرم چقدر ویژگی‌ها و نکات مثبت دارد و همین نکته بود که باعث می‌شد تا آرام باشم و با صبوری کامل رفتار کنم. بنابراین می‌توانم بگویم که «اثر مرکب» در تمام وجوه زندگی من تأثیرگذار بوده است و پیشنهاد می‌کنم که همه این کتاب را حداقل یکبار مطالعه کنند

آرمان رهگذر/تهیه کننده انیمیشن

منبع : روزنامه ایران

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *