معرفی کتاب/ رسانه های اجتماعی و نظم جهانی پسا حقیقت؛ ساز و کارهای دروغ رسانی

سایت بدون – کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» تالیف گابریل کاسِنتینو که با ترجمه حبیب راثی تهرانی دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در انتشارات همشهری منتشر شده است

در این کتاب نه صرفا موضوعی مربوط به جهان غرب، بلکه مسئله‌ای سیاسی و فرهنگی با پیامدهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. نویسنده با یافتن ریشه‌های این پدیده در بحران بی‌اعتمادی موجود در نهادهای جوامع لیبرال‌دموکرات، بر این باور است که پساحقیقت، فضایی برای منازعات ایدئولوژیک و مبارزات قدرت ژئوپلیتیکی به وجود آورده که نظم جهانی را دچار دگرگونی کرده است.

نویسنده کتاب بر این باور است که امروز دوران سیاست پساحقیقت فرارسیده و دامنه آن به شکلی فزاینده، عرصه‌ تعاملات جهانی را فراگرفته است. این کتاب بر چارچوبی نظری استوار است و در عین حال، به شیوه‌ای جذاب و همراه با ارائه مثال‌هایی عینی از دنیای واقعی نوشته شده است.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» را می‌توان منبعی قابل توجه برای دانشجویان، محققان، سیاستگذاران و شهروندانی دانست که به نقش و تاثیر رسانه‌های اجتماعی در سیاست علاقه‌مند هستند.

گابریل کاسِنتینو مولف کتاب، دارای مدرک دکترای رسانه، فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه نیویورک آمریکاست که پیش‌تر هم آثاری با موضوع سیاست‌های پساحقیقت از او منتشر شده است.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *