معرفی کتاب / «ماهی سرخ شده»؛ یک اردک ماهی در دام

سایت بدون – امروز بیست و سومین سالروز درگذشت سیروس طاهباز است؛ مردی که شیفتگی مثال زدنی‌اش به ادبیات او را از دنیای پزشکی جدا کرد. کمی مانده بود تحصیل در رشته پزشکی را به پایان برساند که آن را رها کرد و قدم در مسیری نهاد که بخشی از آن به تألیف و بخش دیگرش نیز به ترجمه آثار شاخص ادبیات جهان گره خورد.
با وجود چند بعدی بودن زندگی حرفه‌ای زنده‌یاد طاهباز شاید یکی از وجوه بارز و البته ماندگار آن را بتوان پیوستن وی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست؛ شروعی که به تألیف و ترجمه آثار متعددی برای این گروه سنی از مخاطبان انجامید. طاهباز مدتی نیز به تدریس علاقه‌مندان داستان‌نویسی مشغول بود و در مواجهه با داستان‌نویسان جوان و راهنمایی آنان نیز حوصله بسیاری به خرج می‌داد.
در میان ترجمه‌های به یادگار مانده از وی می‌توان به «ماهی سرخ شده» اشاره کرد.
این کتاب، نوشته‌ای از «اوگوما هیدئو» نویسنده و شاعر ژاپنی است که در زمان حیات خود به دلیل تألیف داستان‌هایی برای کودکان بسیار مورد توجه بود. آن‌طور که در شناسنامه این کتاب آمده، ماهی سرخ شده برای کودکان ۱۰ سال به بالا و نوجوانان مناسب است.
ماجرای این داستان مصور درباره یک اردک‌ماهی است که گرفتار دام صیاد می‌شود اما آرزوی دیدن دوباره دریا را دارد. در همین حین او با گربه‌ای مواجه می‌شود و از او کمک می‌خواهد. هرچند که گربه در ازای بازگشت دوباره‌اش به دریا شراط نابجایی دارد.  این کتاب با همراهی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

کتاب: «ماهی سرخ شده»
نویسنده: «اوگوما هیدئو»
مترجم: سیروس طاهباز
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *