مغانلو، اسدی و عبدی ۲۱ گل پرسپولیس ۱۵ گل/مازادهای یحیی؛ مدعیان کفش طلا

سایت بدون -سپاهان مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و سوم است؛ تیمی متحد، منسجم و باکلاس که هم بازیکنان مجرب و باکیفیتی در اختیار دارد و هم از یک مربی بزرگ روی نیمکت خود بهره می‌برد. همین مسأله باعث شده تا سپاهان را در بالای جدول و به عنوان یک مدعی جدی ببینیم. حتی با وجود کسر ۴ امتیاز از تیم اصفهانی، سپاهان با ۲۷ امتیاز یک مدعی جدی برای قهرمانی است.
این تیم همان‌قدر که در خط دفاع با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و آسیب‌پذیر است، در خط حمله بازیکنانی در اختیار دارد که جملگی آماده‌اند و مترصد فرصتی تا گل بزنند و دروازه رقبا را باز کنند. از کاوه رضایی بگیرید که در ۲ بازی اخیر ۲ گل زده و برسید به شهریار مغانلو و رضا اسدی که مدعیان اصلی تصاحب کفش طلای لیگ بیست و سوم هستند. حتی رامین رضاییان و عیسی آل‌کثیر هم برای سپاهان گل می‌زنند تا این تیم با خط آتشی خطرناک به دنبال کسب بهترین رتبه در لیگ باشد.
سپاهان تا اینجای فصل ۳۲ گل در لیگ زده و ۱۶ بار هم دروازه حریفان خود در لیگ قهرمانان آسیا را باز کرده. یعنی به طور میانگین، سپاهان به ازای هر بازی ۶۶/۲ گل زده که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. سپاهان در شرایطی مقابل هوادار به برتری ۵ بر صفر رسید که شهریار مغانلو ۲ گل زد و رضا اسدی هم توانست یک بار دروازه علیرضا حقیقی را باز کند؛ حالا هم رضا اسدی ۸ گل زده و هم شهریار مغانلو. این دو مدعیان اصلی کسب کفش طلای لیگ هستند و از حالا برای سایر مهاجمان خط و نشان کشیده‌اند. احتمالاً این عنوان به یکی از بین مغانلو یا اسدی می‌رسد؛ اتفاقی که می‌تواند در سپاهان هم اتفاق مثبتی باشد. «آقای گل منم و کفش طلا برای من است.» این جمله‌ای است که شاید از حالا تا پایان لیگ در اردوی سپاهان و البته به عنوان یک کری دوستانه میان مغانلو و اسدی بشنویم.
شاید این نکته جالب باشد که هر دو بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند. رضا اسدی بعد از تنها یک فصل بازی برای پرسپولیس مسیر جدایی را پیش گرفت و بعد از حضور در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی به تراکتور رفت و احیا شد. شهریار مغانلو هم در پرسپولیس حضور داشت اما برای ادامه همکاری چندان مورد توجه گل‌محمدی قرار نگرفت و او هم سپاهان را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد. یعنی دو بازیکنی که توسط یحیی گل‌محمدی مسیر خروج از پرسپولیس را به ادامه حضور ترجیح دادند، حالا مدعیان اصلی آقای گلی محسوب می‌شوند و روی هم تا کنون ۱۶ گل در لیگ بیست و سوم به ثمر رسانده‌اند؛ یک گل بیشتر از تمام گل‌های این فصل پرسپولیس که تعدادش ۱۵ است.
به این دو بازیکن باید مهدی عبدی را هم اضافه کنیم. مهاجمی که کمتر توسط گل‌محمدی در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و سرانجام با انتقالی قرضی راهی تراکتور شد. او هم تا اینجای لیگ ۵ گل زده و در تعقیب اسدی و مغانلو است. یعنی ۳ بازیکنی که یحیی هر کدام را به نوعی نخواست، حالا مدعیان اصلی تصاحب کفش طلای لیگ بیست و سوم محسوب می‌شوند. این هم از آن دست اتفاقاتی است که نه به داوری مربوط می شود و نه VAR و نه حمایت فدراسیون فوتبال از تیم‌های دیگر. تمام تصمیمات ارتباط مستقیمی با گل‌محمدی دارد و او باید جواب بدهد که چرا این بازیکنان را نخواست و یا تلاشی برای حفظ آنها انجام نداد.

امیر اسدی/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *