ممنوع شدن نمایش نماینده الجزایر برای اسکار ۲۰۲۰ در کشور خودش!

سایت بدون – گروه سینمای جهان: نمایش فیلم «پاپیشا» PAPICHA ، نماینده کشور الجزایر برای اسکار ۲۰۲۰، در کشور خودش ممنوع اعلام شد!

چندان باعث تعجب نیست که بعضی وقت ها در کشورهای درحال توسعه که قبلاً جهان سوم نامیده می شدند، از سوی مقامات تصمیم های غیرعقلانی گرفته می شود! نمونه اخیر چنین مسئله ای در الجزایر اتفاق افتاده؛ ماجرا از این قرار است که از یک سو مقامات رسمی سینمایی این کشور که وابسته به دولت است فیلم «پاپیشا» ساخته خانم مونیا مِدور را به عنوان نماینده کشور خود در مراسم اسکار به آکادمی معرفی کرده اند، اما از سوی دیگر در آستانه نمایش عمومی فیلم در الجزایر، روز ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور)، پروانه نمایش آن لغو شده است!

فیلم قرار بوده به صورت رسمی از ۲۱ سپتامبر در سینماهای این کشور به نمایش درآید.

کارگردان فیلم بسیار پریشان و سرخورده مصاحبه ای با روزنامه لوموند فرانسه کرده و گفته دفتر سانسور کشور هیچ توضیحی در این باره نمی دهد.

این فیلم قبلاً در بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۱۹ به نمایش در آمده بود و با استقبال خوبی روبرو شد. فیلم جایزه ای نیز درهمین بخش به دست آورد.

این فیلم نخستین ساخته بلند کارگردانش است و محصول مشترک الجزایر، فرانسه و بلژیک است و ۹ ماه آینده در فرانسه به اکران عمومی می رسد.

فیلم به رویای چند دختر دانشجوی الجزایری می پردازد که در تلاش هستند از نظر اقتصادی روی پای خود بایستند و در مقابل افراد سنتی و دگم جامعه خود مبارزه کنند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *