ناراحتی هواداران ناتینگهام فارست از جدایی کریم انصاری‌فرد

نه در دوره سرمربیگری آیتور کارانکا اسپانیایی و نه زمانی که مارتین اونیل ایرلندی سرمربی فارست شده بود کریم انصاری‌فرد موقعیت خوبی د‌ر این تیم نداشت و با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات هر لحظه احتمال انتقال او قوت می‌یافت اما کسی فکرش را نمی‌کرد این انتقال به فوتبال قطر باشد. در واقع با حضور صبری لاموشی در راس کادر فنی فارست این احتمال هم وجود داشت که شرایط انصاری‌فرد در این تیم تغییر کند اما اینطور نشد و انصاری‌فرد در انتقالی ناگهانی تقریبا همه اهالی فوتبال در ایران را شگفت‌زده کرد و سر از السیلیه قطر در‌آورد.

در شرایطی که فارست طی هفته گذشته یک گلر نسبتا سرشناس را از سیتی، یک هافبک و یک مدافع را به صورت قرضی از بنفیکا و یک وینگر ۳۱ ساله را از استون ویلا گرفته بود اما در پست مهاجم نوک همچنان جا برای کریم تنگ به نظر می‌رسید و البته ظاهرا لاموشی اعتقادی به مهاجم ایرانی‌اش نداشت. در این شرایط باز هم هیچ خبری از انتقال انصاری‌فرد نبود و تنها روز پنجشنبه یک سایت انگلیسی احتمال جدایی کریم از فارست را مطرح کرد و در کمتر از ۲۴ ساعت صبح جمعه این اتفاق افتاد. انصاری‌فرد پیراهن شماره ۳۷ و نیمکت‌نشینی در یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین تیم‌های اروپا را رها کرد تا در نقش ستاره، پیراهن شماره ۱۰ یک تیم نسبتا تازه تاسیس را به تن کند. از تفاوت قدمت ۱۵۴ ساله باشگاه ناتینگهام فارست و ۲۴ ساله باشگاه السیلیه می‌توان شدت عقبگرد و نزول کریم را به خوبی حس کرد اما باید دید او در چالش جدید و بعد از خروج از فوتبال اروپا شرایط بهتری به لحاظ فوتبالی پیدا خواهد کرد یا خیر.
انتقالی که همه‌مان را
شگفت‌زده کرد
کریم انصاری فرد که فصل گذشته را در ناتینگهام فارست حضور داشت و انتظار می‌رفت فصل بعد نیز در اروپا بماند، با عقد قراردادی به لیگ ستارگان ملحق شد و از این پس پیراهن آبی تیم السیلیه قطر را بر تن خواهد کرد.
این مهاجم ۲۹ ساله پس از ترک تراکتور در پایان لیگ سیزدهم به فوتبال اروپا رفت و در تیم‌های اوساسونا، پانیونیوس، المپیاکوس و ناتینگهام فارست بازی کرد اما این بار ترجیح داد در آستانه ۳۰ سالگی راهی فوتبال قطر شود.
انصاری‌فرد در این سال‌ها بازی در لیگ‌های اسپانیا، یونان و انگلستان را تجربه کرد که بدون تردید موفق‌ترین دوره فوتبال او در تیم‌های پانیونیوس و المپیاکوس بود. او پس از اینکه یک و نیم سال در تیم پانیونیوس درخشید، به المپیاکوس پیوست و بعد از یک نیم فصل نه چندان موفق، با پیراهن این تیم ۱۷ گل در لیگ یونان زد و در جمع بهترین‌های فصل ۲۰۱۷ – ۱۸ جای گرفت.
انصاری‌فرد که بازی در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را تجربه کرده بود، در ناتینگهام فارست نتوانست توانایی خود را نشان دهد و با وجود گلزنی در چند بازی دوستانه این تیم قرمزپوش، در نهایت از لیگ چمپیونشیپ انگلیس جدا شد.
باشگاه ناتینگهام فارست انگلیس نیز جدایی قطعی کریم انصاری‌فرد و پیوستن او به السیلیه قطر را تایید کرد.
در این بین شایعاتی مبنی بر مذاکره او با تیم‌های ایرانی شنیده می‌شد اما در نهایت مهاجم اردبیلی به السیلیه پیوست تا صاحب پیراهن شماره ۱۰ این تیم شود.
السیلیه فصل گذشته در رده سوم لیگ ستارگان قطر جای گرفت و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. السیلیه باشگاهی ۲۴ ساله در فوتبال قطر است که پیش‌تر علی کریمی را نیز به خدمت گرفت. آنها تاکنون قهرمان لیگ ستارگان نشده‌اند اما حالا به دنبال این هستند که با خرید بازیکنانی چون انصاری‌فرد، با السد و الدحیل رقابت کنند.
آنها فصل آینده یک بازی در پلی‌آف لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ خواهند داشت و در صورت پیروزی به مرحله گروهی راه خواهند یافت.

ناراحتی هواداران فارست از جدایی انصاری‌فرد
 جدایی انصاری‌فرد از ناتینگهام فارست برای هواداران این تیم غیرمنتظره بود. او در هفته‌های آخر فصل گذشته توانسته بود نمایش خوبی داشته باشد و هواداران امیدوار بودند مهاجم ایرانی در فصل آینده به یکی از مهره‌های مهم تیم تبدیل شود. یکی از سایت‌های هواداری نوشته: انصاری‌فرد از رقابت با لوئیز گرابان در خط حمله تیم صبری لاموشی کنار کشید و حالا فارست به یک مهاجم جدید نیاز دارد، چرا که نمی‌توان ۴۶ بازی را تنها با دو مهاجم پشت سر گذاشت. این مهاجم دوست‌‌داشتنی فصل قبل در ۱۲ بازی موفق شد ۲ گل بزند.
ناراحتی‌ تعدادی از هواداران فارست بابت جدایی کریم را می‌توانید در توییتر ببینید. یان: «حیف شد، ولی برایش آرزوی موفقیت داریم.»
روبو: «خبر برایم یک شوک بود، بخصوص که هنوز مهاجم جدیدی جذب نکردیم. ما فرصت نکردیم عملکرد او را در شرایطی که تیم در اوج باشد ببینیم.»
مارتین: «با حفظ او مشکلی نداشتم، چون در پایان فصل قبل نشان داده بود می‌تواند به تیم کمک کند. ولی خوشحال می‌شوم اگر بتوانیم جایگزین بهتری پیدا کنیم.»
گروه هواداری فارست: «برایش آرزوی موفقیت داریم. یک بازیکن شایسته و پسر خوب. به راحتی می‌شد فهمید که هنوز می‌تواند در تیم نقشی داشته باشد.»
جک: «کرییییم. شاهزاده دوست‌داشتنی.»
گوراف: «این یک فاجعه است که او اینقدر کم استفاده شد. باید در رده‌بندی مهاجمان بالاتر از مورفی قرار می‌گرفت.»
جس: «کریم نه! لطفا بیشتر فکر کن! ما عاشق تو هستیم!»
گرپس: «درک نمی‌کنم! او در اواخر فصل بالاخره توانست جا بیفتد و بازیکن موثری شود.»

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *